آنچه ممکن است در مورد مدل چند ابر خود متوجه نشوید


شناخت ظرایف استقرار واقعی در بسیاری از ابرها اولین قدم برای تحقق آن است. از آنجا ، CIO ها می توانند برای به روزرسانی مقدار ، برنامه روشنی را دنبال کنند.

در جهان فناوری رایج است که اکثر سازمانهایی که به سمت ابر عمومی حرکت می کنند ترکیبی از مدلهای عملیاتی ترکیبی و چند ابر را به عنوان بخشی از استراتژی ابری خود برگزیده اند. در پاسخ ، هر سه ارائه دهنده اصلی ابر ، از جمله آمازون ، مایکروسافت و گوگل ، در حال گسترش خدمات موقعیت یابی خود هستند.

اعتبار: Kalawin از طریق Adobe Stock

اعتبار: Kalawin از طریق Adobe Stock

بر این اساس ، بازار شاهد افزایش تعداد مشتریانی است که از این محیط های ترکیبی و چند ابر استفاده می کنند. طبق آمار اخیر تحقیقات گارتنر ، بیش از 80٪ شرکت ها استراتژی خود را چند ابر توصیف می کنند. این می تواند طیف وسیعی از سازمان ها را که ترکیبی از فروشندگان دارند برای ایجاد یک شبکه چند ابری به شرکت هایی که پنج یا چند محیط ابر عمومی منحصر به فرد ایجاد می کنند ، هدایت کند.

در واقع ، در حالی که این سازمان ها من فکر می کنم آنها در یک محیط چند ابر کار می کنند ، آنها فقط با “ابرهای چندگانه” کار می کنند. این چیزی بیشتر از معناشناسی است: بسیاری از ابرها با بسیاری از ابرها برابر نیستند. و عدم درک تفاوت های ظریف می تواند موارد زیادی را روی میز کار بگذارد که نوبت به مدیریت IT فناوری اطلاعات می رسد.

مدل های مختلف عملکرد / تفاوت در ابر

مدل های ترکیبی و چند ابر معمولاً با یکی از سه پیکربندی سطح بالا با سررسیدهای مختلف مطابقت دارند:

استراتژی ابر ترکیبی ترکیبی از ابرهای خصوصی و عمومی است و شامل محیط هایی با بار در زیرساخت های خصوصی ، محلی و یک ابر عمومی است. این استراتژی به طور معمول در محیط های قدیمی استفاده می شود که در آن امکان انتقال همه برنامه ها ، بارهای کاری و داده ها به فضای عمومی برای محدودیت های مختلف وجود ندارد (به عنوان مثال محل اقامت داده ها ، تأخیر ، سطح تلاش و پیچیدگی مهاجرت). این گزینه برای به روزرسانی تدریجی و نوآوری عالی است ، در حالی که برای برخی موارد خاص که برای ابر مناسب نیستند و می توانند به عنوان یک استراتژی متوسط ​​برای تکامل و پیشرفت به سایر مدلهای عملیاتی باقی بمانند ، در جای خود باقی است.

استراتژی چند ابر مدلی است که اکثر مشاغل در واقع از آن استفاده می کنند و به سادگی یک محیط تفکیک شده در چندین ارائه دهنده خدمات ابری (CSP) است که با حجم کار خصوصی موجود در سایت تعامل دارند. این ابرهای مختلف ارائه دهندگان که بارهای کاری مختلف را مدیریت می کنند ، اغلب بر اساس انتخاب تصادفی خدماتی است که در محیط های مختلف قابل حمل یا همگن نیستند. با تعامل با چندین ابر ، سازمان پیچیدگی را با سطح بالاتر افزایش می دهد و بسیاری از مزایای حاصل از استقرار واقعی بسیاری از ابرها را به دست نمی آورد.

واقعا چند ابری مدلی است که اقلیت (کمتر از 10٪) بنگاه ها از آن استفاده می کنند. از ویژگی های آن می توان به مدیریت یکپارچه ابر چند منظوره ، قابلیت انتقال ایمن بارها در زمان واقعی و امکان استقرار آزادانه چندین بار CSP به صورت موازی اشاره کرد. استراتژی واقعی چند ابر با استفاده از ابرهای مختلف عمومی از بیش از یک ارائه دهنده ، ارائه انعطاف پذیری در انتخاب ارائه دهندگان مختلف ابر برای کارهای خاص ، جلوگیری از وقفه ها و دستیابی به اهداف انطباق و مدیریت. استقرار واقعی چند ابر از مزایای این موارد برخوردار است:

  • لبه های محاسباتی – افزایش توانایی هدایت بار کاری به محاسبات نهایی ، مانند دستگاه های تلفن همراه و پوشیدنی و فناوری های اینترنت اشیا
  • کنترل زیرساخت – با ایمن سازی و کاهش قفل ارائه دهنده ، کنترل لایه زیرساخت را بازیابی کرد
  • انعطاف پذیری – انعطاف پذیری توزیع گسترده با ارتقا consist ثبات ، قابلیت حمل ، استفاده مجدد از طریق CSP از طریق ظرف سازی و ابزارهای چند ابری (به عنوان مثال GCP Anthos)
  • پایداری عملیاتی – حداکثر انعطاف پذیری عملیاتی در ابر ، یعنی با بازیابی فاجعه و بایگانی ابر
  • نوآوری – دسترسی بیشتر به مراکز نوآوری که توسط سرویس های مبتنی بر ابر و فروشندگان مستقل نرم افزار (ISV) ارائه می شود

استفاده از یک مدل واقعی در بسیاری از ابرها باعث باز شدن قفل شدن لبه ها ، کاهش قفل شدن تأمین کنندگان و افزایش انعطاف پذیری عملیاتی و انعطاف پذیری انتشار محیط می شود. برای CIO ها ضروری است که به جای کار در یک مدل عملیاتی چند ابری که به سادگی از منابع گسترده فروشندگان ابر استفاده می کند بدون بهینه سازی کنترل ، انعطاف پذیری و انعطاف پذیری عملیاتی که برای بسیاری از ابرها وجود دارد ، از این مزایا استفاده کنند.

استفاده از فرصت واقعی برای بسیاری از ابرها

هنگامی که سازمان ها به استقرار واقعی در بسیاری از ابرها می روند ، در اینجا پنج ضروری است که CIO ها باید در نظر بگیرند:

مرحله 1 – سفر ابری فعلی خود را ارزیابی کنید. برای ترسیم خلا gap قرارداد ، هزینه ها ، پیچیدگی و سررسید ، محیط خود را کشف کنید. این نقشه برداری با شناسایی فرصت هایی برای ساده سازی مهاجرت و همچنین افزایش نیازهای فرصت های جدید ، به دستیابی به مدل واقعی چند ابر سریعتر کمک می کند.

مرحله 2 – اولویت های اجباری خود را مشخص کنید. معماری و مدل عملیاتی خود را ارزیابی کنید تا بدون توجه به محیط CSP ، مواردی را که باید کد شود ، تعیین کنید (به عنوان مثال. اجزای زیرساخت اصلی) ، در مقایسه با عملکردهای سفارشی تر برای بهترین خدمات مشتری و شرکای تجاری (به عنوان مثال توسعه محصول و مهندسی برای برنامه های تجاری). به شما این امکان را می دهد که کالایی برای کسب و کار خلاصه کنید و بر روی محصولاتی تمرکز کنید که سازمان شما واقعاً مهم است و سازمان شما را از یکدیگر متمایز می کند (به عنوان مثال ، خط مشاغل ، ویژگی های مشتری محور و درآمدزایی).

مرحله 3 – یک انتخاب معماری و فناوری ابر متعادل را انجام دهید. در هر لایه از معماری ابر خود که در فضای ابری تاسیس شده است ، مشخص کنید که تا چه اندازه قصد دارید یک Cgnnostic CSP نسبت به CSP بومی باشید. هنگام ارزیابی ، در نظر بگیرید که چه چیزی کنترل محصول شما را افزایش می دهد در حالی که از مزایای ابر عمومی بهره مند می شوید.

اقدام 4 – ایجاد یک بستر برای خدمات یکپارچه سازی داده و ابر. ساختار داده ها و خدمات مورد نیاز برای ادغام و ارکستراسیون کل اکوسیستم چند ابر ، از جمله سرویس های ارکستراسیون مخصوص CSP (به عنوان مثال GCP Anthos ، Azure Arc) ، شبکه و داده های توزیع شده و مدل های محاسباتی را بهبود ببخشید.

اقدام 5 – ارتقا an یک اکوسیستم نوآوری و پایداری عملیاتی. یک اکوسیستم ابر جامد متشکل از راه حل های معماری است که نوآوری را در زمینه مشخصات فناوری پایدار تشویق می کند. به عنوان مثال ، برخی از شرکت های با تکنولوژی پیشرفته برای تسریع در توسعه محصول ، مهندسی و نوآوری و استاندارد سازی محیط زیست ، برای استفاده از ثبات تولید ، پایداری و بهینه سازی تولید ، از Cloud load Dev / Test عمومی استفاده کرده اند. .

بیرون بردن

شناخت ظرایف استقرار واقعی در بسیاری از ابرها اولین قدم برای تحقق آن است. از آنجا ، CIO ها می توانند برای به روزرسانی مقدار ، برنامه روشنی را دنبال کنند.

متیو لیبولد یک مدیر همکار گروه مشاوره بوستون در خارج از نیویورک است و بر موضوع زیرساخت های ابری و فناوری اطلاعات نظارت می کند و به م institutionsسسات مالی و بخش های عمومی بخش BCG Platinion آمریکای شمالی خدمت می کند. می توان در آن دسترسی پیدا کرد [email protected].

انجمن هفته اطلاعات متخصصان فناوری اطلاعات و متخصصان صنعت را با مشاوره ، آموزش و نظرات فناوری اطلاعات گرد هم آورده است. ما تلاش می کنیم تا رهبران فن آوری و متخصصان موضوع را برجسته کنیم و از دانش و تجربه آنها برای کمک به مخاطبان IT خود استفاده کنیم … مشاهده بیوگرافی کامل

ما از نظرات شما در مورد این موضوع در کانال های رسانه های اجتماعی خود استقبال می کنیم ، یا [contact us directly] با س questionsالات در مورد سایت.

مقالات بیشتر




منبع: tasiveh-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>