آیا ابر می تواند انقلابی در تجارت و معماری نرم افزار ایجاد کند؟


روزهای پایانی CES 2021 تأثیر ابر در تجارت در آینده و اهمیت معماری ابر را بررسی کرد.

یک جفت بحث مجازی در جریان CES 2021 به بررسی آنچه رهبران ارشد تجارت باید در مورد وضعیت فعلی ابر و آینده ای داشته باشند ، پرداختیم. در این جلسات کارشناسانی از آی بی ام ، مایکروسافت ، اکسنتور و سایر سازمان ها حضور داشتند و آنها ارزیابی کردند که آیا فضای ابری نحوه فعالیت کسب و کار را تغییر می دهد و چقدر معماری ابر می تواند برای توسعه نرم افزار مهم باشد.

جلسه ای درباره تحول زیرساخت های نرم افزاری و معماری ابری ، راجر پرمو ، مدیر کل استراتژی شرکت در IBM ، را با پرانای اهلاوات ، مدیر معاون نرم افزار سازمانی و کلود برای گروه مشاوره بوستون گرد هم آورد. آنها بحث کردند که آیا معماری نرم افزار سنتی می تواند در آینده مقیاس بندی شود و انتخاب معماری چه نقشی می تواند داشته باشد.

تصویر: CES 2021 در پشت صحنه - انجمن فناوری مصرف کننده

تصویر: CES 2021 در پشت صحنه – انجمن فناوری مصرف کننده

اهلاوات عبارت “نرم افزار دنیا را می خورد” که برای مارک آندرسن آشنا بود تکرار کرد و سپس تعدادی عدد را پشت سر این احساس قرار داد. اهلاوات گفت: “اگر به نرم افزار نگاه كنید ، این حدود نیم تریلیون دلار صنعت با یك شركت SaaS متوسط ​​است كه حدود 20-25٪ از درآمد خود را صرف توسعه نرم افزار می كند.” وی گفت که چگونه سازمان ها نرم افزار می سازند و انتخاب هایی که انجام می دهند از اهمیت استراتژیک برخوردار است.

اهلاوات گفت ، با ظهور ترکیبی ، چند ابر و محدود ، فیزیک پشت توسعه نرم افزار در دو تا پنج سال گذشته کاملاً تغییر کرده است. وی گفت: 80 درصد مشاغل امروزی بارهایی دارند كه دربرگیرنده چندین ابر هستند و از هر سه مورد دو مورد به دلایل استراتژیك از چندین ابر استفاده می كنند. این بدان معناست که برنامه های کاربردی در محیط امروز می توانند به مراکز داده و ابرها رسیده و همچنین به لبه برسند.

اهلاوات گفت ، این روند مربوط به توسعه دستگاه های متصل و اینترنت اشیا است. وی گفت: “تا چند سال پیش هنوز این سوال وجود داشت که آیا اینترنت اشیا هیپ هاپ است؟” “امروز ما 20 میلیارد دستگاه متصل داریم که سالانه حدود 50 zetabyte داده تولید می کنیم.” اهلاوات گفت ، موارد استفاده از این جبهه شامل خانه های متصل و شهرهای هوشمند است که هنوز برای بزرگ شدن جای رشد ندارند.

وی گفت ، توسعه بیشتر داده ها و هوش مصنوعی نیز بر توسعه نرم افزار تأثیر می گذارد. اهلاوات گفت: “از کل داده های تولید شده ، 90٪ در دو سال گذشته تولید شده است.” “هنگامی که ما با شرکت ها و شرکت های بزرگ نرم افزاری صحبت می کنیم ، داده ها و هوش مصنوعی در استراتژی های آنها مهم است.” وی گفت: این کار قفل استفاده های تحول آفرین مانند اتومبیل های خودمختار و تصویربرداری پزشکی است.

پرمو گفت ، IBM همچنین شاهد پیچیده تر شدن محیط هیبریدی ، لبه و چند ابر است. وی گفت ، داده ها و هوش مصنوعی مدتهاست که بخشی از تمرکز IBM بوده است ، زیرا روشهای جدیدی برای استفاده از آنها ظاهر می شود. پرمو گفت: “اگر به هوش مصنوعی واقعاً جالبی فکر کنید ، از داده هایی حاصل می شود که از بانک اطلاعاتی مشتری شما تهیه می شوند و داده های موجود در یک دستگاه نهایی در خانه کاربر را به هم متصل می کنند.” “رانندگی در این نوع هوش مصنوعی ابتکاری اساساً یک بهینه سازی ترکیبی است.”

رشد معماری ابر در ابر و استراتژی DevOps برای نوآوری سریعتر و استقرار نرم افزار به تحریک لحظه تحول جدیدی که Ahlavat نزدیک است کمک کرده است.

وی گفت: “ما معتقدیم که در آستانه یک تغییر جدید هستیم.” این تغییر همچنین با گسترش اتصال بی سیم 5G در لبه افزایش می یابد. اهلاوات گفت ، این تحول محدودیت هایی را در برخی منابع آشکار می کند ، مانند خدمات خرد که مقیاس آنها جوابگوی بسیاری از کاربردهای جدید موجود در مشاغل نیست ، بنابراین نیاز به توسعه بیشتر را ایجاد می کند.

وی گفت: “ما معتقدیم كه معماری های فردا به طور بنیادی متفاوت خواهد بود.” “ما آنها را بیش از حد پیچیده صدا می کنیم.” اهلاوات گفت ، این به معنای نرم افزار چند بخشی در ابرهای عمومی ، مراکز داده خصوصی ، دستگاه های شخصی و سخت افزارهای تخصصی است. وی گفت: “سیستم عامل های آینده از برنامه هایی پشتیبانی می كنند كه روی این زیرساخت ها و دستگاه های مختلف اجرا می شوند.” اهلاوات گفت ، چنین تغییری می تواند منجر به ایجاد نسل جدیدی از زبان های برنامه نویسی ، مدل های جدید برنامه نویسی مانند سرور رایگان برای تسهیل توسعه برنامه ها و پشتیبانی داخلی از هوش مصنوعی توزیع شده شود.

انقلاب تجاری ابر

توسعه بیشتر تجارت ابری مورد توجه پنل جداگانه ای بود که توسط دین تاكاهاشی ، نویسنده اصلی GamesBeat ، VentureBeat ، با سخنرانانی از مایکروسافت ، Accenture و انجمن فناوری مصرف كننده ، میزبان CES ، اداره می شد. آنها در مورد روشهایی که ابر می تواند برای ایجاد دسترسی ، انعطاف پذیری و مقیاس پذیری بیشتر انقلابی در تجارت ایجاد کند ، بحث کردند.

Karthik Narain ، اولین رهبر ابر برای Accenture ، گفت که ابر از زمان شیوع COVID-19 شکل کاملاً متفاوتی به خود گرفته است. وی گفت: ابر به سازمانها مقاومت و توانایی تغییر سریعتر را می دهد. ناران گفت: “تغییر یک ثابت است که هر سازمانی آن را می بیند و COVID نشان داده است که سازمان ها باید بتوانند خود را با این تغییر وفق دهند.”

وی توانایی سازمانها را برای افزایش یا کاهش در صورت لزوم با استفاده از منابع ابری برای سازگاری بهتر با مشارکت مشتری ، زنجیره تأمین و سایر نیازها ذکر می کند. ناران افزود که سازمان ها باید به شرکت های نوآور تبدیل شوند ، تحولی که ارائه دهندگان خدمات ابری از عهده آن برمی آیند. وی گفت: “این به کسب و کارها کمک می کند فرصت های جدیدی ایجاد کنند و سریعتر آنها را به بازار عرضه کنند.” “سرعت زمان ابتکاری به بازار نیز کاهش یافته است.”

ادنا کانوی ، معاون رئیس جمهور و مدیر ارشد ریسک امنیت لاجورد در مایکروسافت ، گفت: قدرت و عملکرد بستر ابری می تواند ظرفیت بیشتری برای استفاده از نوآوری قبل از اجرای کامل آن فراهم کند. او گفت: “می توانی آن را امتحان کنی.” “این می تواند در واقع یک جعبه شن و ماسه باشد.” کانوی گفت: این می تواند افزایش استفاده از ظرفیت محاسباتی بیشتر بدون سرمایه گذاری در زیرساخت ها برای کشف جهت احتمالی سازمان باشد. این ابر را به یک سایت آزمایشی تشبیه کرده است که فراتر از اجرای عملیات تجاری است. وی گفت: “این می تواند در سیستم عامل هایی که می خواهید کاوش و آزمایش کنید ، بافته شود.”

برایان کمیسکی ، مدیر صنعت اطلاعات ، انجمن فناوری مصرف کننده ، گفت: فشار برای ابر در پاسخ به همه گیری ، منجر به تغییر سریع فناوری در اقتصادی شده است که دیجیتال تر ، از راه دور ، خودکار و کارآمدتر است. “[This] تکامل اصلی است که تعیین 21خیابان قرن ، “او گفت. “رایانش ابری ستون فقرات این امر است.”

Comiskey اظهار داشت: این ابر می تواند انعطاف پذیری و مقیاس پذیری را برای استفاده از تحولات دیجیتال اقتصاد به طور كلی برای مشاغل فراهم سازد.

علیرغم چنین مزایای بالقوه ، سازمانها ممکن است در مورد انتقال عملیات به ابر یا انتقال به یک ابر بومی مردد باشند. تاكاهاشی خاطرنشان كرد كه فراوانی پذیرش در ابر در بعضی موارد از 20 تا 60 درصد متغیر است. کانوی گفت که پذیرش ابر می تواند بسته به صنعت و روند تجاری فردی متفاوت باشد. به عنوان مثال ، بهداشت گفت ، به گفته وی ، در حال انتقال به ابر است اما آن را به طور كامل پذیرفته نیست و در پایین طیف فرزندخواندگی استراحت می كند. کانوی گفت ، کارخانه دیجیتال آینده ، که اغلب در مکالمات احتکارآمیز درباره آن صحبت می شود ، ممکن است قبل از تحقق پتانسیل وعده داده شده خود ، به زمان بیشتر و پذیرش بیشتری نیاز داشته باشد. وی گفت: “صادقانه بگویم ، همگرایی IT و OT (فناوری عملیاتی) به این معنی است که ما از نظر پیاده سازی در اینترنت اشیا و اینترنت اشیا industrial ، از نظر پیاده سازی ، کمی کندتر حرکت کرده ایم.” “باید تغییر تکنولوژیکی وجود داشته باشد تا این اجازه داده شود.”

کومیسکی گفت ، با توجه به نیازهای طولانی مدت که آنها روبرو هستند ، تکثیر مشاغل در ابر در حال رشد است. وی گفت: شرکت هایی که قصد سرمایه گذاری در فضای ابری را دارند باید مواردی را بررسی کنند که می تواند ابتدا از طریق ابر برای افزایش درآمد و بهبود حاشیه مورد بررسی قرار گیرد. با استناد به پیش بینی های گزارش سالانه Flexera در مورد گزارش ابر ، Comiskey گفت که انتظار می رود 83٪ از حجم کار شرکت تا سال 2020 در ابر باشد ، با 41٪ روی گزینه های ابر عمومی ، 20٪ در ابر خصوصی و 22٪ در ابر ترکیبی.

در واقع ، وی گفت ، شرکت ها بر اساس منابعی که برای رقابت و رشد برای آینده نیاز دارند ، تامین کننده و خدمات چیدن گیلاس هستند. کمیسکی گفت: “شما واقعاً این اجرای یک استراتژی کاملاً بالغ را در بین چندین فروشنده می بینید.”

برای محتوای بیشتر در مورد استراتژی ابر و DevOps ، این داستان ها را دنبال کنید:

جایی که هزینه های ابر می تواند در سال 2021 و پس از همه گیری افزایش یابد

راه های مبارزه با تفاوت مهارت در DevOps و ابر

AIOps ، DevSecOps و فراتر از آن: بررسی جنبه های جدید DevOps

Deloitte در Cloud ، Edge و انتظارات شرکت ها

اولویت رو به رشد امنیت برای DevOps و مهاجرت ابر

Joao-Pierre S. Ruth کار خود را غرق در روزنامه نگاری تجارت و فناوری گذراند ، ابتدا در صنعت محلی در نیوجرسی ، بعداً به عنوان سردبیر Xconomy به عنوان سردبیر در نیویورک فعالیت های خود را آغاز کرد و به جامعه راه اندازی فناوری شهر پرداخت و سپس و به عنوان یک فریلنسر برای سایت هایی مانند .. بیوگرافی کامل را ببینید

ما از نظرات شما در مورد این موضوع در کانال های رسانه های اجتماعی خود استقبال می کنیم [contact us directly] با س questionsالات در مورد سایت.

مقالات بیشتر




منبع: tasiveh-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>