آیا هزینه های ابری بیش از رشد شما هستند؟


در اینجا سه ​​زمینه اصلی کسب و کار وجود دارد که باید هنگام ارزیابی چگونگی ارائه سرویس ابر به اهداف بزرگتر تجاری ، کاوش کنید.

تصویر: peshkov - stock.adobe.com

تصویر: peshkov – stock.adobe.com

وقتی سازمان ها برنامه های خود را برای سال 2021 شروع می کنند ، بودجه ها تحت کنترل شدید باقی می مانند – و درست هم هست. آشفتگی در سال 2020 به سال جدید منتهی شد و سازمانها را مجبور کرد که به توجیه هر دلار هزینه کنند. به ناچار ، هزینه های ابر در گفتگوی بودجه مهم است.

رهبران فناوری اطلاعات ممکن است تحت فشار باشند تا هزینه های بسیار بالاتر از آنچه پیش بینی می کنند را توجیه کنند یا حسابهای ابری را که بیش از رشد شرکت هستند ، توجیه کنند. اگر خود را در این وضعیت قرار دادید ، وحشت نکنید.

با توجه به چگونگی ارائه سرویس های ابری به اهداف بزرگتر تجاری ، می توانید هزینه های خود را تغییر دهید ، میزان استفاده خود را بهینه کنید و منابع ابری مورد نیاز خود را توجیه کنید. در اینجا سه ​​زمینه اصلی کسب و کار برای کاوش وجود دارد.

1. عملیات: آیا از آنچه می پردازید استفاده می كنید؟

اولین چیزی که باید جستجو کرد وقتی به نظر می رسد هزینه های ابر با رشد یک شرکت همگام نیست ، عملیات است. به طور خاص ، مهم است که بپرسیم آیا سازمان شما در حال حاضر از آنچه که برای آن پرداخت می کند استفاده می کند – و آیا این استفاده ارزش نتایج مطلوب را دارد.

در بیشتر موارد ، پاسخ به این س questionال نیاز به تجزیه و تحلیل پزشکی قانونی در مورد استفاده از ابر شما دارد. از آنجا که این نوع تحلیل می تواند پیچیده و دشوار باشد ، فرصت مناسبی برای جذب شخص ثالث عینی است که می تواند تحقیقات شما را هدایت کند و شما را بر روی موضوعات اصلی کسب و کار متمرکز کند.

هزینه ها معمولاً سریعتر از حد انتظار رشد می کنند زیرا افرادی که بیشترین استفاده از منابع ابری را دارند روی بودجه متمرکز نیستند. این افراد – غالباً توسعه دهندگان – در حل مشکلات هرچه سریعتر متمرکز هستند تا بتوانند به سراغ مشکل بعدی بروند. در بسیاری از موارد ، سریعترین راه حل شامل ایجاد یک نمونه جدید به ابر یا تهیه منبع جدید است.

این تفکر اندک در زمینه حل مسئله باعث می شود که سازمانی ناخواسته به مناطق جدیدی از ابر وارد شود ، زیرا توسعه دهندگان با رشد سریع خدمات جدیدی را اتخاذ می کنند ، آنها می دانند که مشکلات را حل می کنند. این در سال 2021 مضاعف است ، جایی که تیم های اختصاص داده شده برای حل مشکلات به بداهه پردازی ادامه می دهند.

گرچه اعتیاد می تواند در سطح خرد کار کند ، اما می تواند منجر به مشکلاتی در سطح کلان شود. به عنوان مثال ، وقتی سرویس های جدید چرخش پیدا نکنند ، و دیگر نیازی به آنها نباشد ، سازمان ها سرانجام هزینه ابرهای زامبی را پرداخت می کنند.

تجزیه و تحلیل پزشکی قانونی می تواند این منابع استفاده نشده را شناسایی کند تا سازمان ها بتوانند آنها را حذف کنند.

با این وجود ، تنها خدمات بلااستفاده نیستند که می توانند به طور غیرمنتظره ای هزینه ها را افزایش دهند. فرض کنید شما برنامه ای ایجاد کرده اید که از تعدادی از ویژگی های AWS Lambda استفاده می کند که در هر ثانیه زمان معامله شارژ می شود. اگر برای هر تراکنش دو ثانیه پیش بینی کرده باشید ، اما هر کدام چهار ثانیه طول می کشد – چیزی که ممکن است تا زمان شروع آن بدانید – احتمالاً خیلی بیشتر از آنچه فکر می کردید پرداخت خواهید کرد.

هنوز هم ، اگر برای ارائه تجربیاتی که مشتریان انتظار دارند به لامبدا نیاز دارید ، پس شما نیز هستید هستند با استفاده از آنچه شما برای آن پرداخت می کنید. چالش بودجه تعیین بازده سرمایه گذاری این سرویس برای تعیین توجیه هزینه ها است.

البته استفاده از آنچه در فضای ابری دارید فقط بخشی از برآورد هزینه است. همچنین مهم است که بررسی کنید آیا منابع موجود به شما امکان می دهد نوآوری ایجاد کنید و ارزش شغلی خود را فراهم کنید.

2. استراتژی: آیا می توانید به همان سرعتی که می خواهید نوآوری کنید؟

برای پاسخ به این س ،ال ، سازمان ها ابتدا باید به این س comeال برسند که چه چیزی و چرا: می خواهید چه کاری انجام دهید و چرا می خواهید این کار را انجام دهید؟ به عبارت دیگر ، عامل موفقیت حیاتی شما چیست؟ به محض تعیین این موضوع ، صحبت با هزینه ها راحت تر می شود: آیا اگر نتیجه گرفت ، باز هم می خواهید این نتیجه را داشته باشید ایکس؟ اگر ارزشش را دارد و؟

در اینجا به همان اندازه مهم است که به خاطر داشته باشید که ابر تنها عامل موثر در سرعت نوآوری نیست. در بسیاری از موارد ، روند توسعه خود می تواند برای صرفه جویی در وقت و هزینه قابل توجهی تنظیم شود.

به عنوان مثال ، ممکن است شما یک محیط AWS داشته باشید که یک دهه پیش ایجاد کرده اید. به دلیل ساختارشان ، فقط تعداد کمی از توسعه دهندگان می توانند همزمان کد را تغییر دهند. این بدان معنی است که اجرای کد ، که باید چند دقیقه طول بکشد ، ساعتها و روزها طول می کشد و ویژگی های جدید برای فعال شدن خیلی طولانی می شوند.

به روزرسانی ساختار و تیم محیط می تواند منجر به توقف کوتاه مدت ، شادتر شدن مشتریان و فروش بیشتر شود. حتی اگر هزینه ها تغییر نکند ، بازده سرمایه گذاری تغییر می کند. در واقع ، یک قسمت اصلی از تحقیق در مورد استراتژی ابر شما تعیین بازده مورد انتظار برای سرمایه گذاری است. این بازده سرمایه گذاری ممکن است به دلار نباشد. به عنوان مثال ، آیا شما حاضرید 3 برابر برای 10 برابر بهره وری بهتر هزینه کنید؟ آیا اگر سطح مشخصی از سرعت را ارائه ندهید یا تأخیر را به یک نقطه خاص کاهش دهید ، دیگر از رقابت در صنعت خود منصرف خواهید شد؟

بازده سرمایه گذاری ابری شما هرچه باشد ، می خواهید آن را کمی کنید. حتی تخمین های تقریبی ، اگر تنها چیزی که می توانید بدست آورید ، برای شروع کار کافی است.

یک اصل راهنمایی که به نظر من در سازمانها مفید است ، انعطاف پذیری هوشمندانه ای است که در ابر تعبیه شده است. انعطاف پذیری ضمن ایجاد انعطاف پذیری ضمن کنترل هزینه ها ، نوآوری را تشویق می کند. این کار با شناسایی و پیکربندی خط پایه شما در فضای ابری آغاز می شود – حداقل عملکردی که کسب و کار شما برای اجرای آن نیاز دارد. پس از پیکربندی این ، شما یک خط پایه ثابت دارید که می توانید منابع خود را برای رفع نیازهای تغییر یافته مقیاس بندی کنید.

بالا و پایین کردن ابر شما محلی است که سومین م businessلفه تجاری برای کنترل هزینه ها در فضای ابری ظاهر می شود.

3. فرهنگ: آیا تیم شما دسترسی درستی به منابع ابری دارد؟

روش دیگر برای پرسیدن سوال در مورد فرهنگ این است: آیا شما فرهنگ انطباق دارید؟ آیا شما در مورد اینکه چه کسی و در چه شرایطی می تواند از منابع ابری استفاده کند ، سیاست های حاکمیتی روشنی دارید؟ برای بسیاری از سازمانها ، جواب منفی است.

این اغلب به یک مشکل گران قیمت تبدیل می شود. چرا؟ زیرا تهیه منابع و خدمات جدید در فضای ابری فوق العاده آسان است. در حقیقت ، این کار آنقدر آسان است که دریافت یک حساب ابری با نه یا 10 برابر مبلغی که هنگام بررسی خدمات جدید انتظار داشت ، غیرمعمول نیست.

یک نکته بسیار خوب در مورد ابر این است که با اجازه دادن به انطباق مداوم ، حل این مشکل را آسان تر می کند. توانایی ابر در تعریف و تأیید کنترلهای انطباق فعال بی نظیر است. بزرگترین چالشی که سازمانها با آن روبرو هستند ، تنظیم این کنترلها در روند پیکربندی اولیه است. این تقریباً همیشه فراموش یا نادیده گرفته می شود – انجام به روزرسانی در مراحل بعدی بسیار دشوارتر و گران است.

به محض ایجاد انطباق مداوم ، این پتانسیل برای صرفه جویی زیادی در سازمان وجود دارد که به طور خودکار از هزینه های غیرعمد و غیرقانونی که منجر به صورتحساب های بسیار غافلگیر کننده می شود جلوگیری می کند.

با تفکر فرهنگی مناسب در اینجا ، محدودیت هایی که اعمال می کند در واقع می تواند به نوآوری دامن بزند. این حرکتی شبیه فشار دادن توسعه دهندگان به نوشتن غزل و نه بیت رایگان است: قوانین فرم آنها را مجبور به امتحان چیزهایی می کند که در غیر این صورت ممکن است نداشته باشند. نتیجه این امر یک محیط استانداردتر خواهد بود که کار با آن بسیار راحت تر است.

باز هم ، آسانسور بزرگ در اینجا صرف وقت و انرژی برای تنظیم مناسب فضای ابری شما در وهله اول است. این جایی است که یک شخص ثالث عینی می تواند بسیار ارزشمند باشد تا اطمینان حاصل کند که در روند کار خود خوب عمل می کنید و در نهایت سیستمی دارید که اطمینان می دهد در حد مناسب کار می کنید.

برای سال 2021 ، بهینه سازی بودجه بسیار مهم است

در اوایل این مقاله ، متوجه شدم که به نظر می رسد هزینه ابر شما با رشد شما همگام نیست. این یک تفکر مهم است که باید حفظ شود: صرف بالا بودن هزینه ها به معنای توجیه نبودن آنها است. پیوند دادن تمام هزینه های موجود در فضای ابری و نتایج کسب و کار دلخواه به شما کمک می کند تا تعیین کنید آیا هزینه ها واقعاً از همگام سازی خارج شده اند – یا فقط باید به طور متفاوتی در زمینه کسب و کار تعریف شوند.

به همان اندازه مهم خواهد بود به یاد داشته باشید که مدیریت هزینه لزوماً به معنی محدود کردن سودمندی نیست. بهینه سازی تیم ، شیوه های مدیریت و فرآیندهای شما می تواند شما را قادر به هدایت مجدد و تخصیص مجدد منابع برای افزایش تأثیر آنها کند.

اگر سال 2020 چیزی به ما یاد دهد ، این است که توانایی سازگاری با عملیات و نیازهای غیرمنتظره ضروری است. همانطور که ما به سال 2021 می رسیم ، داشتن منابع ابری مناسب و تیم های مناسب این اطمینان را می دهد که سازمان ها می توانند در بودجه های اختصاص یافته خود ، دقیقاً همان کار را انجام دهند.

اریک دینوسکی مدیر ارشد فناوری در گروه تورینگ ServerCentral (SCTG) SCTG توسعه نرم افزار مبتنی بر ابر ، مشاوره AWS ، زیرساخت های ابری و خدمات را برای مراکز داده جهانی ارائه می دهد.

انجمن هفته اطلاعات متخصصان فناوری اطلاعات و متخصصان صنعت را با مشاوره ، آموزش و نظرات فناوری اطلاعات گرد هم آورده است. ما تلاش می کنیم رهبران فن آوری و متخصصان موضوع را برجسته کنیم و از دانش و تجربه آنها برای کمک به مخاطبان IT خود استفاده کنیم … بیوگرافی کامل را ببینید

ما از نظرات شما در مورد این موضوع در کانال های رسانه های اجتماعی خود استقبال می کنیم [contact us directly] با س questionsالات در مورد سایت.

بینش بیشتر




منبع: tasiveh-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>