[ad_1]

اگرچه در اجرای استراتژی سرمایه گذاری ارز داده ها چالش هایی وجود دارد ، اما پاداش آن ارزش تلاش را دارد. در اینجا شش روش برای باز کردن قفل ارزش داده های شما وجود دارد.

اعتبار: نیکو ال نینو از طریق Adobe Stock

اعتبار: نیکو ال نینو از طریق Adobe Stock

دنیای امروز به طور فزاینده ای توسط داده ها هدایت می شود و شرکت ها دارایی های داده منحصر به فردی را جمع می کنند که پیامدهای بی شماری و ارزشمندی برای تحلیل ، مدل سازی ، بینش ، شخصی سازی و هدف گذاری دارد. اکثر شرکت ها نمی دانند چگونه داده های خود را برای تجارت یا مشتری خود به ارزش واقعی تبدیل کنند. اما شرکتهایی که این کار را انجام می دهند با ارزیابی های بازار بسیار فراتر از شرکت های مشابه خود پاداش می گیرند. آمازون ، نایک ، پروگرسیو ، هیتاچی و دیگران تشخیص می دهند که سود در دنیای تحت مدیریت دیجیتال مربوط به استفاده از داده ها به عنوان ارز است و CIO و CTO کلیدی در این امر هستند.

اما “داده به عنوان ارز” به چه معناست؟

مدتی است که می شنویم تعدادی از رهبران ادعا می کنند که “داده ها روغن جدید است.” با این وجود ، اختلافات مشخصی در ادعاها وجود دارد ، از جمله نحوه تولید ، استفاده مجدد ، گزینه ، حقوق استفاده و دسترسی به بازار. برخلاف نفت ، داده ها منبعی بی پایان هستند که به طور بالقوه می توانند توسط هر شرکت یا شخصی ایجاد شده و به طور مکرر به چندین عملکرد هدایت شوند. انعطاف پذیری داده ها حتی می تواند ارزش بیشتری نسبت به نفت و ارزهای دیگر به داده ها بدهد ، با این فرض که شرکت ها می توانند از آنها به درستی استفاده کنند. به عنوان مثال ، بسیاری از شرکت های تولیدی از داده های تعامل با مشتری استفاده می کنند که می تواند تقاضا را برای بهینه سازی تولید و زنجیره تامین آنها بهتر پیش بینی کند. داده های داخلی در مورد انتصابات کارمندان ، آموزش ها و تجربیات خرد می تواند استعداد را برای فرصت های آینده بهینه کند.

برای اینکه شرکت ها از داده ها به عنوان ارز استفاده کنند ، CIO ها و CTO ها باید یک تغییر کامل ذهنیت را در مدیریت اجرایی خود شروع کنند. موفق ترین مبتکرانی که قفل ارزش داده های خود را باز کردند موارد زیر را انجام دادند:

1. سواد داده را به عنوان یک روش تفکر تعیین کنید

CIO و CTO می توانند به رهبران و کارمندان همکارشان در سازمان کمک کنند تا ارزش داده ها را به عنوان یک دارایی اصلی یا “واحد پول” شرکت تشخیص دهند و از طریق نوآوری مسئولانه ، پتانسیل ایجاد ارزش جدید را درک کنند. این به معنای ایجاد راه حل های جدید مبتنی بر داده با حفظ حفاظت ، شفافیت و اعتماد کاربران نهایی به روش استفاده از داده های آنها ، چه در داخل و چه در خارج از شرکت است.

2. تعادل داده ها و چرخ دنده را درک کنید

CIO ها و CTO ها می توانند به رهبران سازمان کمک کنند تا از داشبورد برای بررسی اینکه چند درصد دارایی داده های آنها نسبت به آنچه در دسترس نیست موجود است و چگونه ارزش بالقوه دارایی های استفاده نشده می تواند فشار لازم را برای تغییر ایجاد کند ، استفاده کنند. رهبران فناوری همچنین می توانند به سازمان های خود کمک کنند تا درک کنند که چگونه یک تجربه دیجیتال بهتر و محصولات دیجیتالی مانند IoT می توانند حق جمع آوری اطلاعات بیشتری را کسب کرده و بر مزیت داده های سازمان بیفزایند.

3. دارایی های داده های ارزش در کل زنجیره ارزش

رهبران فناوری می توانند با رهبران مالی و سایر مشاغل در راستای هماهنگی با ابزارهای ارزیابی دارایی مانند درآمد ، بازار و رویکردهای مبتنی بر هزینه همراه با مثالهایی برای هر یک از آنها باشند.

4- یک گزینه داده ایجاد کنید

برای بسیاری از سازمان ها ، باز کردن قفل ارزش دارایی داده های آنها به معنای به اشتراک گذاری داده ها و همکاری با اکوسیستم بزرگتری از شرکا برای ایجاد توده حیاتی برای مسائل جدید است و به سایر مبتکران اجازه می دهد داده های خود را در موارد جدید استفاده کنند. CIO و CTO برای برقراری ارتباط در مورد اهمیت همکاری و اختیاری و محافظت از شرکای تبادل داده مناسب برای همکاری سازمانهایشان مهم هستند.

5. یادگیری ماشین استاد برای ایجاد مزایای الگوریتمی

سازمانها برای باز کردن قفل ارزش داده ها ، باید از مهارتهای مهم دانش داده برخوردار باشند و CIO مسئول کسب و پرورش و پرورش این مهارتها و دریافت سرمایه از سایر اعضای مدیریت خواهد بود. ظهور راه حل های یادگیری ماشین با کد کم و بدون کد (ML) مانند AutoML و C3.ai این فرصت را برای اعضای نیروی کار بیشتر فراهم می کند تا بدون توجه به تجربه ، در توسعه مدل های ML برای حل موارد استفاده از شرکت مشارکت کنند.

6. امروزه از برخی از اشکالات عمده مدل های هوش مصنوعی خودداری کنید

CIO ها و CTO ها باید ارزش واقعی مجموعه داده های الگوریتم و اینکه آیا آنها به سازمان و سهامداران آن آسیب می رسانند را ارزیابی کنند. شفافیت و اخلاق در حال تبدیل شدن به محرک اصلی در نوآوری مسئولانه داده ها هستند. مقررات جدیدی در حال ظهور است ، مانند قانون حسابداری الگوریتمی ، که اگر صنعت نتواند به تنهایی مشکلات را حل کند ، در حال حاضر از طریق کنگره در ایالات متحده در حال اجرا است. در حال حاضر چندین چارچوب برای استفاده از داده های اخلاقی وجود دارد که رهبران فناوری می توانند پروتکل های خود را مانند کنسرسیوم هوش اخلاقی (EAIC) مدل کنند.

در قلب این فعالیت های کلیدی استراتژیک ، نیاز به اطمینان از دسترسی مطمئن ، بدون اصطکاک ، ایمن و متقابل به دارایی های کلیدی داده وجود دارد. دسترسی برای مبتکران داخل و خارج از شرکت باید صادقانه باشد (قابل دسترسی ، در دسترس ، قابل همکاری و قابل استفاده مجدد). این به معنای ایجاد مدیریت داده های واضح (از جمله دارندگان دارایی داده ها و مدیریت حقوق) ، استقرار و توسعه قابلیت هایی مانند ابزار مدیریت و ذخیره سازی مبتنی بر ابر ، قابلیت های دستیابی به داده ها ، ایجاد یک محیط کاری برای تجزیه و تحلیل داده ها و ابزارها و خدمات هوش مصنوعی و استفاده از API ایجاد برنامه های جدید را تسهیل می کند که دارایی های داده را مصرف می کنند و به آن اضافه می کنند.

CIO ها و CTO ها نقشی اساسی در دستیابی به مزیت داده های پایدار برای سازمان های خود دارند. موقعیت های آنها ماهیتی چند منظوره دارند ، که به آنها نقشی منحصر به فرد و ارزشمند در احیای تفکر “داده ها به عنوان ارز” می بخشد. آنها می توانند منجر به فعال شدن فناوری ، ابزارها و توانایی باز کردن قفل و بازیابی ارزش از ده ها داده بی استفاده و هدر رفته شوند. به همان اندازه مهم است ، CIO و CTO می توانند به عنوان سفیر خدمت کنند ، به مدیران و هیئت مدیره آنها کمک می کند درک کنند که چگونه ارزش داده های خود را در شرکت باز کنند و مهارت های لازم علم اطلاعات را در تیم های مربوطه ایجاد کنند. این شامل تنظیم سرعت با به روزرسانی تیم های خود برای ترکیب مهارت های مهم توده داده / هوش مصنوعی و طرز فکر است. به این ترتیب ، آنها نه تنها اهمیت خود را برای کل سازمان ، بلکه اهمیت روزافزون فناوری را در آینده عملیات تجاری نشان خواهند داد.

اسکات A. Snyder بیش از 30 سال تجربه در فن آوری های نوظهور ، استراتژی کسب و کار و نوآوری و تحول دیجیتال برای 1000 شرکت و شرکت تازه تاسیس جهانی دارد. او یکی از نویسندگان انتقام جالوت است: چگونه شرکت های تاسیس شده جدول ویرانگران دیجیتال را ورق می زنند و نویسنده کتاب دنیای جدید شبکه های بی سیم: چگونه در انقلاب 4G رقابت کنیم. دکتر اسنایدر مشاور ارشد Heidrick & Struggles است ، که بر روی فناوری دیجیتال و نوآوری متمرکز است. وی همچنین عضو ارشد پژوهشی در گروه مدیریت در دانشکده وارتون ، عضو ارشد پژوهشی در مهندسی پن و همکار در پروژه اقتصاد دیجیتال برای مجمع جهانی اقتصاد است.

انجمن هفته اطلاعات متخصصان فناوری اطلاعات و متخصصان صنعت را با مشاوره ، آموزش و نظرات فناوری اطلاعات گرد هم آورده است. ما تلاش می کنیم تا رهبران فن آوری و متخصصان موضوع را برجسته کنیم و از دانش و تجربه آنها برای کمک به مخاطبان IT خود استفاده کنیم … مشاهده بیوگرافی کامل

ما از نظرات شما در مورد این موضوع در کانال های رسانه های اجتماعی خود استقبال می کنیم ، یا [contact us directly] با س questionsالات در مورد سایت.

مقالات بیشتر



[ad_2]

منبع: tasiveh-news.ir