[ad_1]

کارمندان ناراضی می توانند صدمات زیادی وارد کنند. در اینجا چگونگی تشخیص مشکل وجود دارد و قبل از بروز مشکل اقدام می شود.

اعتبار: Rawpixel.com از طریق Adobe Stock

اعتبار: Rawpixel.com از طریق Adobe Stock

واژه نامه Merriam-Webster “ناراضی” را “ناراضی و آزار دهنده” تعریف می کند ، اما هر کسی که یک اداره تجارت یا فناوری اطلاعات را اداره می کند می فهمد که درجاتی از ناراحتی و بی حوصلگی و طیف وسیعی از نارضایتی کارمندان وجود دارد که می تواند از ملایم آزار دهنده تا سمی باشد. و خطرناک.

در اینجا چهار نمونه از کارمندان ناراضی که ممکن است کار در یک پروژه یا بخش را مختل کنند آورده شده است.

1. کارمند شکست می خورد

یک ناظر خدمات کارت وظیفه هماهنگی اعتبارات بدهی و کارت اعتباری را داشت ، اما او نمی دانست که چگونه این کار را انجام دهد ، حتی اگر شرح وظایفش به آن نیاز داشت. در دنیای ایده آل ، رهبر باید واقعیت را به مدیر خود می گفت. اما اغلب اوقات ، کارمندانی که از شکست می ترسند یا حتی بیشتر از از دست دادن شغل خود می ترسند ، حاضر نمی شوند.

در عوض ، کارمند وظایف دیگری را در محل کار انجام می داد ، اما هرگز سازش نمی کرد. تا زمان کشف سوابق گمشده توسط حسابرس خارجی ، این شرکت 600000 دلار ضرر کرده بود. مدیریت ارشد و هیئت مدیره باید درگیر شوند. ناظر برکنار شده و مدیر وی تنزل مقام داده است. این قسمت روحیه کل اداره را جریحه دار کرد.

اگر مدیر متوجه شده بود ، این مسئله می توانست زودتر حل شود. در این حالت ، مدیر بسیار پریشان بود و احتمالاً تصور می کرد که دست راست او ، این سرپرست ، کار را می داند. موارد زیر باید اتفاق می افتاد:

  • هنگامی که به رهبر این وظیفه جدید آشتی داده شد ، باید بررسی شود که آیا او می فهمد چه کاری باید انجام دهد و یا اینکه آن را به درستی انجام می دهد. اگر او وظیفه را نمی فهمید ، می توان آموزش را ارائه داد.
  • دوم ، هنگامی که اختلافات آشتی به وجود آمد ، مدیر نظارت مجبور شد مدیر را برای بحث و حل مسئله کنار بکشد. آنچه به عنوان یک مشکل کوچک آغاز شد می توانست به همین شکل باقی بماند.

2. کارمند احساس حق می کند

Dictionary.com “پریما دونا” را یا “اولین یا اصلی ترین خواننده یک شرکت اپرا” یا “یک فرد مزاج” تعریف می کند. شخصی که عشق و امتیاز را به عنوان یک حق می پذیرد و با درخواست انتقاد یا ناراحتی پاسخ می دهد. “به عنوان یک مدیر سابق فناوری اطلاعات و مدیر فناوری اطلاعات ، می توانم تأیید کنم که مردان ، مانند زنان ، می توانند دیو باشند و اگرچه ما معمولاً اپرا در IT نمی خوانیم ، اما هنوز درام و نمایش های اولیه داریم.

من بر بسیاری از دیاها حکم کرده ام. آنها معمولاً به صورت كاركنان فني بسيار واجد شرايطي تشكيل مي شوند كه طاقچه هاي منحصر به فردي دارند كه در IT بسيار مهم و بالقوه ضروري هستند (به عنوان مثال برنامه ريز سيستم ، برنامه كاربردي ، DBA و …)

من یک بار پروژه ای را اجرا کردم که در آنجا یک برنامه نویس CICS داشتیم که در کارهایی که انجام می داد بسیار ماهر بود و به دنبال تمام پروژه هایی بود که برای یک خانه نرم افزار کار می کردیم. من فهمیدم که با هر مدیر پروژه دیگری برای خدمات این شخص ، مدیریت “پادشاه” CICS ، که می تواند تعیین کند در کدام پروژه ها کار کرده و تحت چه شرایطی رقابت می کنم.

من مانند سایر مدیران پروژه هر روز با این شخص مشورت می کردم تا ببینم آیا فرصتی برای کار بر روی پروژه من وجود دارد یا خیر. پس از عدم دریافت پاسخ های قطعی ، خیلی زود دیدم که مهلت اجرای پروژه ها از بین می رود و با آنها روحیه تیم من همراه است. تصمیم گرفتم “غیر قابل تصور” را انجام دهم. من یک دانشجوی ارشد از CICS استخدام کردم که مشتاق فرصتی برای کار بر روی پروژه من بود. کار کندتر بود ، اما تمام شد ، مهمترین چیز این است که ما مهلت پروژه خود را رعایت کردیم.

از این تجربه دو چیز زیر را یاد گرفتم:

  • هرگز توسط هیچ یک از کارمندان خود گروگان نگیرید.
  • اگر نمی توانید یک متخصص را برای انجام کارهای سخت جذب کنید ، از فرد جوانی استفاده کنید که می تواند مشاور تحصیل کند یا استخدام کند.

3- کارمند تغییر ناگهانی در رفتار را نشان می دهد

چند سال پیش ، یکی از همکاران آشنا با CIO داستانی در مورد یک مجری ستاره ای تعریف کرد که ناگهان دیگر علاقه ای به کارش نداشت. کارمند هفته ای دو یا سه بار با بیماران تماس می گیرد. گاهی اوقات صبح می آمد سر کار ، اما به نظر نمی رسید زیاد کار کرده باشد.

این CIO یک بخش IT را با بیش از 600 نفر اداره می کند ، بنابراین مدیر فوری کارمند کسی است که توجه IT را به این مسئله معطوف می کند.

اولین حرکت ، بیرون آوردن کارمند برای صرف ناهار و دور شدن از دانشگاه بود. این به منظور گفتگوی شخصی در مورد این کاهش اخیر عملکرد شغلی بود. همین ظهر بود که کارمند شکست. او اعتراف كرد كه همسرش او را ترك كرده و احتمالاً طلاق رخ خواهد داد. شرکت به او مرخصی داد ، به او گفت که چقدر ارزش دارد و نگران هیچ کاری در محل کار نباشد. کارمند برای دستیابی به کمکهای مورد نیاز کارمند توافق کرد که منابع انسانی را در آن گنجانده باشد. این مرد سه ماه طول کشید تا زندگی خود را کنار هم بگذارد ، اما او این کار را کرد – و یک بار دیگر این شرکت عملکرد فوق العاده ای را که عادت داشت ببیند ، دید.

این وضعیتی بود که مدیر کارمند همه کارها را به درستی انجام می داد.

  • مدیر متوجه تغییر ناگهانی رفتار شد و به آن عمل کرد.
  • او دلسوزی کرد و به شخص مربوطه رازداری کرد.
  • این شخص پشتیبانی و كمك لازم را از شركت دریافت كرد.

4. کارمند در حال تلاش برای تخریب شرکت است

در یک پست وبلاگ تحت عنوان Tech Horror Stories ، مدیر عامل Snap Tech ، کارل بیکمور ، داستان واقعی زندگی کارمندی را روایت می کند که از شرکت خود راضی نیست و قصد دارد آنجا را ترک کند ، اما نه در آخرین لحظه.

کارمند “مدتی است که خوشحال نیست و می خواهد قبل از عزیمت هرج و مرج ایجاد کند.”

او دزدکی وارد دفتر رئیس خود می شود و در پایان سال صفحه گسترده ای را با پاداش باز می کند که وی قصد دارد آن را برای کارمندان منتخب توزیع کند. سپس با ایجاد یک حساب کاربری جدید در Gmail خود را ناشناس می کند. آدرس ایمیل همه کارمندان خود را پیدا می کند و لیستی از اسامی را با پاداش دریافتی می فرستد. کارمندان شروع به ترک می کنند. آنها عصبانی هستند زیرا احساس می کنند فراموش شده یا تغییر می کنند. در همین حال ، کارمند ناراضی همچنان ادامه دارد – مدتها قبل از اینکه شرکت موفق به جمع آوری آنچه اتفاق افتاده است شود.

در این مورد ، موارد زیر باید در خاطر داشته باشید.

  • اول ، اطلاعات حساس شرکت را باز نگذارید. تدابیر امنیتی مناسب مانند بستن ایستگاه های کاری را که کارمندان دیگر روی آنها کار نمی کنند ، اتخاذ کنید.
  • ثانیا ، اگر کارمندی ناراضی است و امکان خرابکاری جدی یا اختلال در سیستم را دارد ، وقت را تلف نکنید. به خصوص در مناطق حساس مانند IT ، غیر معمول نیست که پس از اخراج افراد از در خارج از منزل شخصاً همراه شوید و بلافاصله همه شناسه ها و رمزهای ورود به سیستم آنها را بردارید. در مورد کارکنانی که از نظر فنی دارای مهارت بالایی هستند ، شناسایی و ایمن سازی تمام درهای شبکه ها یا سیستم ها نیز مهم است.

آنچه در ادامه بخوانید:

نقش IT چگونه تغییر خواهد کرد: آینده کار
چگونه استعداد IT خود را حفظ کنیم
3 راهی که CIO ها می توانند نوآوری را در داخل یک نیروی کار ترکیبی فعال کنند

ماری ای.شکلت مفسر فناوری شناخته شده بین المللی و رئیس Transworld Data ، یک شرکت خدمات بازاریابی و فناوری است. وی پیش از تأسیس شرکت خود ، معاون تحقیقات محصول و توسعه نرم افزار در راس بود … مشاهده رزومه کامل

ما از نظرات شما در مورد این موضوع در کانال های رسانه های اجتماعی خود استقبال می کنیم ، یا [contact us directly] با س questionsالات در مورد سایت.

مقالات بیشتر



[ad_2]

منبع: tasiveh-news.ir