برنامه CIO در حال حاضر: اولویت های یک ساله در یک بیماری همه گیر


همه گیری COVID-19 روش انجام همه کارها را تغییر داده است. اکنون وقت آن است که تغییرات را ارزیابی کرده و عملیات و برنامه تحول دیجیتال خود را بازبینی کنید.

زمانی که در درجه اول مشغول سیستم های فناوری داخلی و پشتیبانی از کاربران این سیستم ها بودیم ، مطمئناً در چند دهه گذشته نقش CIO تغییر کرده است. اما مهمترین تغییر احتمالاً در 12 ماه گذشته به دلیل شرایط رخ داده است. در آن زمان ، مأموران ارشد اطلاعات برای کمک به سازمانهایی که مجبور به کار در یک محیط دیجیتالی جدید شدند ، هنگامی که بسیاری از محیط فیزیکی در واکنش به بیماری همه گیر COVID-19 خاموش شد ، به آنجا آمدند.

این تغییرات بر بسیاری از بخشهای کسب و کار تأثیر گذاشته است ، از نحوه خرید مشتری گرفته تا نحوه ارائه خدمات به مشتری. این سازمان ها کارگران را از دفاتر به دفاتر خانگی منتقل کردند و آنها را به تجهیزات و فناوری مورد نیاز برای کار ایمن در یک مکان دور مجهز کردند. مشاغلی که قبلاً به طور انحصاری یا بیشتر از مکانهای فیزیکی می فروختند ، ناگهان مجبور شدند یک عملیات تجارت الکترونیکی گسترده را کشف کنند. عملیات تدارکات و تحویل وارونه شده است زیرا تجارت الکترونیکی به روشی عمده برای خرید مشتریان تبدیل شده است.

تصویر: snowing12 - stock.adobe.com

تصویر: snowing12 – stock.adobe.com

همه این تغییرات و حتی بیشتر CIO ها و سایر CIO ها را در صورتی که قبلاً در آنجا نبوده اند ، در یک نقش مهم و تأثیرگذار قرار می دهند. البته این مدیران طی سالیان گذشته تلاش کرده اند تا به مشاوران مهمتری برای بقیه مجموعه C تبدیل شوند. اما اکنون دیجیتال به یک روش اصلی برای تجارت تبدیل شده است ، نه به یک پروژه جانبی که می توانیم طی پنج سال آینده آن را اجرا کنیم و در یک سال کم بودجه را جذب کنیم.

این تغییرات دائمی است. تغییر به سمت دیجیتال برای ماندن در اینجا است و مشاغل برای استفاده از آن به آینده نیاز به رهبران فناوری دارند.

تری وایت ، تحلیلگر در Omdia و نویسنده کتاب Reinventing the C-Suite ، در مصاحبه با InformationWeek گفت: “CIO ها از قبل مسئولیت های جدیدی دارند.” “آنها یک مدیر تحول ، یک مدیر توسعه کسب و کار ، یک مدیر تجربه مشتری هستند. مجموعه ای از نقش های جدید وجود دارد که کاملاً تکنولوژیکی نیستند ، اما همانطور که دنیا دیجیتال شده است ، بر هر قسمت از تجارت تأثیر می گذارد.”

تری وایت

تری وایت

در حال حاضر که وارد سال بحران همه گیری می شویم ، روندهای جدیدی که CIO امروز باید بررسی کند چیست؟ وایت برای کمک به اولویت بندی CIO ها و سازمان هایشان لیست و گزارشی تهیه کرده است. در سطح بالا ، این اولویت ها در پنج پیام اصلی خلاصه می شود.

اول ، همه گیری COVID-19 یک دوره تغییر سریع و چالش برای سازمان ها به وجود آورد ، و این تغییرات تکنولوژیکی را تسریع می کند. به گفته وایت ، شرایط آینده به طور قابل توجهی با گذشته و حتی حال متفاوت خواهد بود.

دوم ، مدل های عملیاتی باید تغییر کنند. وایت گفت ، اکنون که گرد و غبار برطرف شده است ، سازمان ها از بقیه سال 2021 برای بررسی و تلفیق هرگونه تغییر در سازمان ها استفاده می کنند.

سوم ، همه گیری اولویت های تجاری جدیدی را مطرح کرده است. کار در خانه یکی از آنهاست. به گفته وایت ، هر چند در عمیق این روند ، همه گیری تحقیقات سنتی تجارت را مختل کرده و اولویت های مختلفی را برای مبتکران مطرح کرد. علاوه بر این ، روند “کار در خانه” منجر به تغییرات سازمانی قابل توجهی خواهد شد. به گفته وایت ، مدیریت از راه دور چالش هایی را برای حضور و نفوذ ایجاد می کند. رهبران و مدیران باید سبک های خود را متناسب با نظارت و مدیریت عملکرد بدون دیده شدن سازگار کنند.

چهارم ، نقش CIO تغییر کرده و تغییر خواهد کرد. فناوری و پاسخ فناوری اطلاعات به بیماری همه گیر ، انسداد و رکود اقتصادی بدان معنی است که بسیاری از سازمان ها موفق شده اند از بحران اولیه جان سالم به در ببرند. وایت معتقد است که مدیران عامل اکنون انتظار دارند CIO ها نقش استراتژیک تری در سازمان های خود داشته باشند. به ویژه از CIO ها خواسته می شود مسئولیت های غیر IT خود را گسترش دهند. وایت هفت حوزه مسئولیت جدید CIO را شامل می شود ، از جمله استراتژی تجارت ، مشتری مداری ، توسعه و نگهداری محصول ، توسعه تجارت ، پایداری تجارت ، انعطاف پذیری در مقیاس و فعال سازی اکوسیستم.

سرانجام ، این سال همچنان چالش برانگیز و مخرب خواهد بود. وایت به CIO ها توصیه می کند که برنامه های تحول دیجیتال خود را بررسی کرده و آنها را برای بودجه ها و واقعیت های فعلی در اولویت قرار دهند. وایت گفت ، در حالی که تحول دیجیتال قبل از بحران ناهموار بود ، فعل و انفعالات دیجیتال رایج ترین تعاملات در زندگی روزمره ما هستند. به عنوان مثال ، مشتریان بیشتری محصولات و خدمات را به صورت آنلاین مرور می کنند و سفارش می دهند ، کارمندان بیشتری از خانه کار می کنند و همچنین به صورت آنلاین جذب و مصاحبه می شوند ، تعاملات تجاری بیشتر از قبل در اینترنت است و جلسات آنلاین به طور عمده جایگزین سفرهای کاری می شود.

به گفته وایت ، CIO ها باید تمام این تغییرات را در سال 2021 ارزیابی کنند و استراتژی تحول دیجیتال را در سراسر سازمان تدوین کنند.

وایت گفت: COVID روندهای موجود را پنج برابر تسریع كرده است.

برای اطلاعات بیشتر در مورد اولویت های فعلی CIO ، بخوانید:

پنجره جدید قابلیت های فناوری اطلاعات برای پرداختن به این اولویت های اصلی

CIO ها برای آینده پس از همه گیری با تصمیمات کاری از راه دور روبرو هستند

چگونه CarParts.com از استراتژی AIOps در هنگام کوچک سازی استفاده می کند

چگونه CIO ها می توانند زنان بیشتری را در IT استخدام کنند

جسیکا دیویس سردبیر ارشد در InformationWeek است. این شامل مدیریت فناوری اطلاعات شرکت ها ، مشاغل ، هوش مصنوعی ، داده ها و تجزیه و تحلیل ها و نرم افزارهای سازمانی است. او کار خود را صرف پوشاندن دوراهی تجارت و فناوری کرده است. او را در توییتر دنبال کنید: … بیوگرافی کامل را ببینید

ما از نظرات شما در مورد این موضوع در کانال های رسانه های اجتماعی خود استقبال می کنیم [contact us directly] با س questionsال در مورد سایت.

مقالات بیشتر




منبع: tasiveh-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>