بهترین شیوه های ارتباطات فاجعه آمیز CIO


هنگام بروز یک فاجعه ، برنامه روابط عمومی شما می تواند به همان اندازه برنامه بهبودی شما در برابر بلایا مهم باشد. در اینجا سه ​​بهترین روش برای CIO آورده شده است.

تصویر: Olivier Le Moal - stock.adobe.com

تصویر: Olivier Le Moal – stock.adobe.com

CIO ها به خوبی با جنبه های فنی بازیابی فاجعه (DR) آشنا هستند ، اما ملاقات با ذینفعان ، هیئت مدیره ، مدیر عامل و مردم در هنگام وقوع یک فاجعه بسیار مشهود موضوع دیگری است. بهترین روشهای روابط عمومی که باید هنگام رویارویی با مردم رعایت کنید چیست؟

من هنگام مرور شغل خود به عنوان مدیر IT ، اغلب به این فکر می کردم. در طی این بازتاب ها ، من فهمیدم که لحظاتی وجود دارد که به دلیل موفقیت های چشمگیر ، و موارد دیگر ، عملکردهای ما در IT بهتر بوده است.

یک نمونه از موارد اخیر ، بازیابی بلایا و انکار یک موسسه مالی است. ما مجبور شدیم وقتی منطقه ما تحت تأثیر زمین لرزه ای قرار گرفت که تمام برق و ارتباطات را از بین برد ، این طرح را انجام دهیم. طرح بهبود و انعطاف پذیری بی عیب و نقص عمل می کند. مهمتر از آن ، هیچ یک از کارکنان یا شرکت در این پرونده آسیب ندیدند. با این حال ، ما در IT آموختیم که عملکرد فنی کامل DR و خرابی کافی نیست.

آنچه اتفاق افتاده است: وقتی زمین لرزه کمی بعد از ساعت 11 صبح یک هفته رخ داد ، همه سیستم ها و ارتباطات در دانشگاه شرکت ما و در سراسر منطقه فرو ریخت. ما به عنوان بخشی از برنامه بازیابی حوادث ، به پشتیبان گیری باتری روی آوردیم. اما تهیه نسخه پشتیبان از باتری هر مشکلی را حل نکرد ، زیرا خطوط لوله داده منطقه ای قطع شد و ارائه دهندگان خدمات شخص ثالث برای تهیه آنها تلاش کردند.

ما به عنوان یک م institutionسسه مالی ، شعب بانکی زیادی در سراسر منطقه پخش کردیم. مشتریان نگران بودند و می خواستند تجارت کنند ، اما سیستم ها بسته بودند. سیستم های معلول ، ناظران باتجربه را مجبور به تصاحب مسئولیت می کنند زیرا آنها هنوز یادآوری می کنند که چگونه معاملات را به صورت دستی در کتاب درسی ثبت کنند. بعداً ، هنگامی که ارتباطات بازیابی شد و سیستم دوباره آنلاین شد ، این معاملات ثبت شده دستی می تواند به صورت دستی وارد سیستم بانکی شود.

ما می دانستیم که یک سیاست روابط عمومی قوی بخشی از هر برنامه بهبودی در برابر بلایا است و همه را از قبل در مورد درخت ارتباطات ایجاد کرده و آموزش داده ایم تا اعضای ستاد و مدیران بتوانند آن را در حین فاجعه دنبال کنند. این درخت تمام جزئیات مربوط به افرادی را که مجاز به صحبت با مردم و سهامداران در مورد فاجعه هستند ، ارائه داده است. هدف از این طرح روابط عمومی جلوگیری از علنی شدن اظهارات ناآگاهانه و / یا نادرست بود.

اگر به نظر خوب می آمد ، چنین بود. اما این چیزی است که ما نتوانستیم انجام دهیم.

اگرچه طرح بهبود فنی بلایای طبیعی به طور کامل یا جزئی به صورت فصلی بررسی و اجرا شد ، اما برنامه روابط عمومی هرگز انجام نشد. در حالی که کلیه مدیران و کارمندان بخشها روشهای روابط عمومی برای بازیابی بلایا داشتند و این روشها در یک پوشه مرکزی برای سیاستها و رویه های انسانی ذکر شده بود ، این طرح روابط عمومی بندرت ارسال یا اصلاح می شد.

بنابراین جای تعجب نبود که یک صندوقدار خوش فکر در یکی از شعب ما سعی کرد به س questionsالات مشتری در مورد سیستم در هنگام زلزله پاسخ دهد. این صندوقدار بی گناه به مشتری گفت که مطمئن نیست ، اما شنید که همه سیستم های ما و مرکز داده از بین رفته است. این خبر به مطبوعات محلی رسید که با عجله منابع را بررسی نکردند. این خبر منتشر شد و مشتریان شروع به برداشت وجوه خود از بانک کردند.

فقط کافی است بگوییم که تیم مدیریتی ما در مورد خساراتی که اکنون از خسارات فیزیکی زلزله فراتر رفته است ، توضیحات زیادی در اختیار هیئت مدیره و ذینفعان قرار داد. چندین هفته طول کشید تا شرکت بتواند به مسیر خود برگردد. این حادثه در مورد اهمیت روابط عمومی روابط عمومی هر طرح DR توجه به اندازه ترمیم خود سیستم فنی اهمیت زیادی داشت.

این حادثه و احتیاطی که وی در تیم مدیریتی ما ایجاد کرد ، به ایجاد یک مجموعه تجدیدنظر شده از بهترین اقدامات روابط عمومی برای حوادث بازیابی فاجعه کمک کرد. آنها عبارتند از:

PR و همچنین DR را تمرین کنید

اصرار بر بررسی منظم یک طرح روابط عمومی به صورت نقطه به نقطه که بیان می کند چه کسی ، چه کسی ، کجا ، چه زمانی و چرا باید در هنگام وقوع یک فاجعه ارتباط برقرار کند. بررسی و تمرین منظم برنامه روابط عمومی ضروری است زیرا افراد اگر برنامه را به طور منظم به آنها ارائه ندهند ، فراموش می كنند. همچنین قابل توجه است که در هنگام یک فاجعه ، کارکنان و مدیریت به طور طبیعی نگران هستند. ممکن است خود آنها به روشنی فکر نکنند. داشتن یک برنامه روابط عمومی گام به گام که به طور مفصل نحوه و زمان برقراری ارتباط را توصیف می کند و می تواند با آنها ارتباط برقرار کرده و با آنها آشنا باشد به شما کمک می کند.

مراحل ارتباطی گام به گام را توسعه دهید

مراحل ارتباطی در طرح روابط عمومی باید روشن و قابل فهم و اجرا باشد. این مراحل باید توصیف کند چه کسی در هنگام بروز یک فاجعه چه کسی و با چه کسی ارتباط برقرار می کند ، هنگامی که ارتباطات باید به سطح بعدی درخت ارتباطات منتقل شوند و چه کسی در سازمان مجاز است با مردم صحبت کند.

برنامه روابط عمومی خود را به روز نگه دارید

امروزه رسانه های اجتماعی و دهان به دهان و مطبوعات سنتی وجود دارد. بسیاری از کارمندان مرتباً با بی دقتی از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند آنها ممکن است فکر نکنند که اگر گزارش دهند که عملکرد شبکه های اجتماعی شرکتشان مختل شده است ، مهم است. فناوری اطلاعات ، روابط عمومی / بازاریابی شرکتی ، مدیران گروه ها و مدیریت ارشد باید از این موضوع آگاه باشند تا بتوانند استفاده های مناسب و نامناسب از شبکه های اجتماعی را در زمان فاجعه به وضوح برطرف کنند.

مطالب مرتبط:

برنامه CIO در حال حاضر: اولویت های یک ساله در یک بیماری همه گیر

چرا و چگونه نقش مدیر ارشد اطلاعات در حال تغییر است

چرا IT باید بودجه آموزشی جداگانه ای داشته باشد

چگونه AI ، ML و NLP را به زبان ساده برای رهبران تجارت توضیح دهیم

ماری ای.شکلت مفسر فناوری شناخته شده بین المللی و رئیس Transworld Data ، یک شرکت خدمات بازاریابی و فناوری است. وی پیش از تأسیس شرکت خود ، معاون تحقیقات محصول و توسعه نرم افزار در راس بود … مشاهده کامل رزومه

ما از نظرات شما در مورد این موضوع در کانال های رسانه های اجتماعی خود استقبال می کنیم [contact us directly] با س questionsال در مورد سایت.

مقالات بیشتر




منبع: tasiveh-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>