[ad_1]

برای شرکت های شرکتی که از محلی به SaaS انتقال می یابند ، در اینجا چهار مورد وجود دارد که برای موفقیت باید اولویت بندی کنند.

نرم افزار می تواند جهان را از بین ببرد ، اما امروزه CIO ها و رهبران فناوری اطلاعات متوجه شده اند که مشترکان به طور فزاینده ای نرم افزار می خورند.

برای بسیاری از CIO ها ، واضح است که نرم افزار به عنوان یک مدل سرویس (SaaS) به سرعت از مجوزهای محلی سنتی پیشی می گیرد. فقط به اعداد نگاهی بیاندازید. پیش بینی می شود درآمد حاصل از مجوزهای نرم افزاری محلی تا سال 2024 بیش از 6.1٪ کاهش یابد ، در حالی که طبق گزارش IDC ، درآمد اشتراک نرم افزار با رشد پیچیده سالانه 16.6٪ رشد خواهد کرد.

اعتبار: شین از طریق Adobe Stock

اعتبار: شین از طریق Adobe Stock

با تسلط چند ستاره SaaS ، ممکن است به نظر برسد که امروز هر شرکت نرم افزاری در ابر متولد شده است. اما همانطور که اکثر رهبران فناوری اطلاعات می دانند ، واقعیت این است که هنوز بسیاری از شرکتهای سازمانی دیگر – اعم از سخت افزار و نرم افزار – وجود دارند که استفاده از مدلهای سنتی صدور مجوز را آغاز کرده اند.

بسیاری از این شرکت های سازمانی سخت در تلاشند تا یک عنصر اشتراک به تجارت خود اضافه کنند. با این حال دیگران به دلیل اینکه مشتریانشان از ترتیبات فعلی خود راضی هستند یا به دلیل اینکه دستورالعمل های IT آن را ممنوع می کنند ، اجتناب زیادی از الگوی محلی ندارند.

واقعیت این است که مدل اشتراک سریعاً به یک ضرورت تجاری تبدیل می شود. یک مطالعه اخیر توسط CIBC World Markets نشان داد که سهام SaaS به طور سالانه از نام نرم افزارهای بالغ پیشی می گیرد ، با متوسط ​​بازدهی قیمت سهام 83٪ در مقایسه با متوسط ​​بازده نرم افزار بالغ 22٪.

ارائه دهندگان SaaS از امتیازات بالاتری برخوردار هستند زیرا درآمد اشتراکی قابل پیش بینی تر است و شرکت هایی که آنها را ارائه می دهند می توانند در بلند مدت درآمد بیشتری کسب کنند. در نهایت ، بسیاری از شرکت های سازمانی محصولات خود را برای مصرف خالص یا استفاده نیز ارائه می دهند ، بنابراین مشتریان می توانند محصولات جدید را با قیمت بسیار پایین (یا حتی رایگان) امتحان کنند و با افزایش نیازهای خود ، استفاده را گسترش دهند ، حتی اگر مصرف بر اساس استفاده باشد هنوز در مراحل اولیه است.

تغییر به SaaS تمرین “چرخاندن کلید” نیست. این امر مستلزم تغییر كامل در طرز تفكر ، كار و جبران خسارت مدیریت است و همه – از فروش و بازاریابی گرفته تا عملیات و امور مالی – باید قایق را در همان جهت قایقرانی كنند.

برای شرکت های شرکتی که از محلی به SaaS انتقال می یابند ، در اینجا چهار مورد وجود دارد که آنها باید برای تعیین موفقیت خود اولویت بندی کنند.

1. استراتژی های مناسب قیمت گذاری و بسته بندی را توسعه دهید

حتی هنگام استفاده از مدل SaaS ، بسیاری از شرکت های سازمانی برنامه ها ، استراتژی ها و روش های رسمی برای ارائه قیمت مناسب و اندازه گیری پیشنهادات خود را ندارند. علاوه بر این ، برخی از این شرکت ها ممکن است مشتریانی داشته باشند که از نحوه خرید محصولات و خدمات فناوری اطلاعات رضایت داشته باشند. در نتیجه ، آنها باید یک پیشنهاد ارزشمند ارائه دهند تا مشتریان خود را متقاعد به ایجاد تغییر کنند. این ممکن است شامل کاهش هزینه کلی مالکیت ، ارائه سرعت بیشتر بازار ، تداوم نوآوری سریعتر و توانایی مصرف آسان محصولات بیشتر در سبد سهام شرکت باشد.

ضرورت اصلی دیگر دور شدن از قیمت گذاری مبتنی بر محصول به برنامه های جدید قیمت گذاری مبتنی بر ارزش است. با تکامل محصولات و روش های تحویل ، شرکت ها همچنین باید انتخاب کنند که بازارهای ارائه شده برای ارائه خدمات بیشتر منطقی است. تحقیقات EY نشان می دهد که بسیاری از شرکت ها تجزیه و تحلیل درستی از تقسیم بندی مشتری انجام نداده اند تا مشخص کنند کدام بازارها می توانند با سودآوری فعالیت کنند یا فرصت های لازم برای خدمت به آنها. موفقیت ، شرکتهای سازمانی را ملزم می کند از همان ابتدا که نقشه های راهبردی خود را تهیه می کنند ، تقسیم بندی مشتری مبتنی بر داده را در آن گنجانند.

2. در مورد سازمان تجارت تجدید نظر کنید

همزمان با روی آوردن به مدل SaaS ، شرکت های سازمانی باید در مورد تحریک ، اندازه گیری و تجهیز بازرگانان و فروشندگان شخص ثالث خود کاملاً تجدید نظر کنند. این امر به ویژه اگر آنها ترکیبی از گزینه های سنتی و اشتراک را ارائه دهند ، دشوار است.

مبارزه با نحوه محاسبه غرامت ، از جمله پورسانت و پاداش ، به روشی که به درستی نیازهای نیروی فروش ، مشتریان و اهداف بزرگتر شرکتها را متعادل کند ، مهم است. آموزش فروش نیز به همان اندازه مهم است ، زیرا بیشتر فروشندگان هنوز به فروش مجوز عادت دارند.

اگرچه روشهای اصلی جبران فروش هنوز در حال ظهور است ، اما اکثر شرکتهای بزرگ در حال درک این نکته هستند که باید از فکر “فروش چیزها” به مکانی که بیشتر در زمینه پرورش روابط طولانی مدت متمرکز است ، دور شوند. این امر بسیار حیاتی است زیرا تأمین هزینه های فروش و شروع سودآوری تا دو سال به طول می انجامد.

مشاغل همچنین دریافتند که ایجاد یک سازمان موفقیت مشتری که نیازهای مشتری را هنگام مسافرت کنترل و پاسخ می دهد ابزاری قدرتمند برای کمک به بهبود و حفظ این روابط حیاتی است. شرکت های دارای سازمان های موفقیت مشتری توسعه یافته برای درک رفتار مشتری از ابزار پیشرفته داده استفاده می کنند که می تواند فرصت های قدرتمند فروش را تحریک کند.

3. مدل عملیاتی را تغییر دهید

بسیاری از شرکتهای سازمانی با شروع انتقال به مدل SaaS از آمادگی سازمانی خود اطمینان ندارند. اجرای یک مدل عملیاتی یکپارچه که بتواند ترکیبی از پیشنهادهای جدید و پیشنهادی موجود در سراسر شرکت را پشتیبانی کند ، بسیار مهم است. از فروش و بازاریابی تا فعال سازی محصول ، مراقبت و صورتحساب مشتری ، هر محصول جدید (یا ترکیبی از محصولات) باید در کل سازمان فعال و نگهداری شود. یکی دیگر از تغییرات سازمانی که اغلب نادیده گرفته می شود ، اکوسیستم شریکی است که در حال حاضر توسط این شرکت ها استفاده می شود. پیشنهادات SaaS بر این شرکای تجاری تأثیر می گذارد و عدم رعایت این عواقب می تواند برای موفقیت مضر باشد.

غالباً ، شرکت هایی که به SaaS نقل مکان می کنند ، از شاخص های توسعه یافته ای در مورد استفاده و پذیرش محصول برخوردار نیستند ، که می تواند نقاط کور چشمگیری را در ارزیابی موفقیت محصولات فعلی ایجاد کند و نمای فرصت های فروش را محدود کند. با توسعه این شاخص ها ، شرکت ها می توانند نتایج داخلی خود را بهبود بخشند ، فروش محصول و بازاریابی را تحریک کنند و اولویت های سرمایه گذاری بلند مدت را بهتر تعیین کنند.

4- برای به دست آوردن حقوق ذینفعان از KPI استفاده کنید

این بسیار مهم است که شرکتها از KPI مناسب و ملموس استفاده کرده و برای ذینفعان خارجی توضیح دهند که چگونه انتقال به SaaS بر عملکرد نزدیک و بلند مدت آنها تأثیر می گذارد. این شامل ایجاد یک حساب از مزایای بلند مدت تغییر مدل SaaS است ، زیرا بعید به نظر می رسد این تغییر خنثی از درآمد داشته باشد – حداقل در کوتاه مدت.

برای اینکه شرکتهای فن آوری سازمانی تأثیر منفی بالقوه بر قیمت سهام را کاهش دهند ، شفافیت کامل لازم است. اولین قدم برگزاری جلسات منظم با سرمایه گذاران است تا توضیح دهد که KPI های جدید چگونه ارزش تجارت را همراه با روشن کردن پیامدهای حسابداری و درآمد حاصل از انتقال به مدل SaaS نشان می دهند. یکی دیگر از اقدامات برجسته آموزش مدیران عامل ، مدیر مالی و کارکنان ارتباطات در مورد چگونگی صحبت با “زبان اشتراک و مصرف” با سرمایه گذاران است.

علاوه بر چهار م criticalلفه مهم ذکر شده در بالا ، انتقال از مجوزهای سنتی به مدل SaaS نیاز به یک تغییر اساسی در تفکر ، و همچنین یک دیدگاه کاملا جدید برای ایجاد و حفظ روابط مشتری دارد. برای کسانی که آماده تغییر شغل خود هستند ، اکنون زمان آن است که پایه و اساس موفقیت طولانی مدت را ایجاد کنند.

کن مدیر مشاوره EY است و رئیس بخش فناوری آمریکای شمالی است. او و تیمش از طریق برنامه های عمده تحول تجاری ، از جمله توسعه استراتژی های رشد و همچنین ابتکاراتی برای بهبود هزینه های عملیاتی ، شرکت های فناوری جهانی را هدایت می کنند. در نقش های قبلی ، Ken نمونه کارهایی از پیشنهادات مشاوره ای را به راه حل های ابری ، تجزیه و تحلیل پیشرفته و راه حل های دیجیتال ، از جمله پیشنهادات اینترنت اشیا برای صنعت فناوری تبدیل کرده است. وی همچنین بازارها و راه حل های جدیدی را برای تغییر استراتژیک با تمرکز بر خدمات مشاوره ای تجاری و صنعتی ایجاد کرد. کن دارای مدرک لیسانس مهندسی مکانیک از دانشگاه کالیفرنیا ، دیویس است.

نظرات بیان شده توسط نویسنده لزوماً نظر ارنست و یانگ LLP یا سایر اعضای سازمان جهانی EY نیست.

انجمن هفته اطلاعات متخصصان فناوری اطلاعات و متخصصان صنعت را با مشاوره ، آموزش و نظرات فناوری اطلاعات گرد هم آورده است. ما تلاش می کنیم رهبران فن آوری و متخصصان موضوع را برجسته کنیم و از دانش و تجربه آنها برای کمک به مخاطبان IT خود استفاده کنیم … مشاهده بیوگرافی کامل

ما از نظرات شما در مورد این موضوع در کانال های رسانه های اجتماعی خود استقبال می کنیم ، یا [contact us directly] با س questionsال در مورد سایت.

مقالات بیشتر



[ad_2]

منبع: tasiveh-news.ir