تجارت با تجربه: جعبه ابزار CIO برای سال پیش رو


CIO ها که در C-suite کار می کنند ، فرصتی عظیم دارند که می توانند از طریق تجربه تجارت خود را تغییر دهند و از پایداری به سمت رشد حرکت کنند.

تصویر: Olivier Le Moal - stock.adobe.com

تصویر: Olivier Le Moal – stock.adobe.com

در طی همه گیری ، افسران اصلی اطلاعات نقش مهمی در انجام سریع تحول دیجیتال تجارت داشتند. با این حال ، با استفاده از واکسن ها ، امید جدیدی برای بازگشت به آینده ای نوآور و سودآور وجود دارد.

سال آینده ، CIO ها فرصت منحصر به فردی دارند که می توانند با اتخاذ استراتژی متمرکز بر پیاده سازی فناوری های مبتنی بر داده مبتنی بر نیازهای جدید مشتری ، نقش خود را در مجموعه C از یک عامل دیجیتال به فعال سازی رشد در کل تجارت تبدیل کنند. جالب توجه است ، طبق مطالعه ما ، IT به احتمال زیاد در مقایسه با سایر عملکردها “با دوام ترین” رتبه بندی می شود (تقریباً 2 برابر) و این یک درک در کل سازمان است ، نه فقط توسط CIO ها.

اکنون زمان آن فرا رسیده است که CIO ها شهرت خود را در زمینه پایداری و کمک به سازمانها برای بازگشت به رشد فراهم کنند.

بازنگری در عدم اطمینان از طریق تجربه

عدم اطمینان سال گذشته باعث تغییر شدیدی در نحوه تعامل شرکت ها با کارمندان و مشتریان خود شده است ، زیرا بیشتر تعاملات به سرعت به سمت دیجیتال سوق پیدا کرده اند. ما اکنون در دنیای جدیدی فعالیت می کنیم که هر تجربه – چگونه و آنچه مردم می خرند ، چگونه و در کجا کار می کنند و حتی چگونه با دیگران تعامل دارند – تشدید می شود و این سرعت تغییر مداوم باید باقی بماند. تغییرات دشوار امسال مارک ها را مجبور می کند که در همه چیز تجدید نظر کنند. از برخی جهات ، ما در حال ورود به دوره ای از فرصت هستیم که آن را “تجدید تجربه” می نامیم.

و همانطور که مدیران برجسته نحوه تعامل با مشتریان را تغییر می دهند ، با استفاده از تجربه به عنوان یک ضرورت تجاری برای سودآوری ، یک مطالعه اخیر نشان داد که تا سال 2023 ، CIO ها رهبران کارآفرینی خواهند بود که سازمان های خود را به مراکز عالی طراحی همکاری می کنند و نوآوری در کل شرکت .

در حالی که بسیاری از CIO های موفق سعی کرده اند از این تغییر شدید و احتمالاً ثابت رفتار مشتری نسبت به دیجیتال استفاده کنند ، اکنون بسیاری از آنها این فرصت را دارند که با استقبال از تجربه تجارت (BX) به محرک رشد تبدیل شوند.

هسته اصلی آن ، BX تحولی است که در آن فناوری ، تجربه مشتری و وسواس نه تنها یک نقطه تماس یا گردش کار جدید را بهینه می کند ، بلکه روش جدیدی برای کار کاملاً و بازگشت سرمایه قابل توجه است. شرکت هایی که تجربه خود را در تمام گردش های کاری اولویت بندی می کنند ، سودآوری خود را شش برابر بیشتر از همتایان صنعت خود افزایش می دهند.

نمونه ای از رهبر واضح BX در این سال چیست؟ Netflix ، که تمایل خود را برای تعریف مجدد از تجربه نخبه ای که می تواند داشته باشد ، ایجاد کرده است. نت فلیکس روی یک فناوری خاص یا محصول سرگرمی متمرکز نشده است ، بلکه بیشتر با تغییراتی که دائماً ایجاد می کنند در آنچه می تواند به تجربه های سرگرمی تبدیل شود ، تعیین می شود.

در حال حاضر ایده های بسیار زیاد و اولویت های بسیار زیادی برای سازمان های فناوری وجود دارد. این عدم اطمینان را از طریق سازمان ایجاد می کند. در نهایت ، BX استراتژی اولویت بندی مشخص و واحدی را بر اساس نیاز مشتری به مشاغل ارائه می دهد. BX به CIO اجازه می دهد تا سازمان گسترده تر بتواند با استفاده از نوآوری در فن آوری به عنوان موتور گسترده ای برای احیای مجدد تجارت خود در سال 2021 ، وارد طبقه جدیدی از صنعت شود.

تغییر ارزش برای CIO: راه های کسب درآمد

بسیاری از سازمان ها تیم تجربه مشتری دارند ، اما اغلب CX به عنوان درخشش در فناوری استفاده می شود. BX در واقع قرار دادن تجربه و نیازها در قلب راه حل های تجاری و فناوری است. هنگامی که ارزش تجاری BX درک و پذیرفته شد ، CIO ها و سایر مدیران باید آماده شوند تا فن آوری ها ، داده ها و برنامه های انسانی را که در طول این تولد دوباره کشف می کنند ، همزمان کنند تا توسط BX هدایت شوند.

در اینجا نحوه فعال سازی BX به عنوان بخشی از استراتژی فناوری خود آورده شده است:

تبدیل به یک تجارت BX گرا با همگام سازی برنامه های استراتژیک آغاز می شود. اغلب سه برنامه مختلف وجود دارد: یکی برای تجربه ، دیگری برای تجزیه و تحلیل و دیگری برای ابر. رهبران BX این سه مورد را از نظر طراحی به هم متصل می کنند و درک روشنی از این دارند که چه تجربیات جدیدی را می توان از طریق فناوری جدید و سیستم عامل های داده فعال کرد. CIO آماده است تا تلاش های همگام سازی را در این برنامه ها به سود کل سازمان انجام دهد. در نهایت ، هدف باید انعطاف پذیری باشد ، زیرا کانال های جدید ظاهر می شوند و نیازهای مشتری تغییر می کند. بنابراین ، موتور فن آوری این شرکت باید بر ایجاد زیرساخت ابر قابل انعطاف تر تمرکز کند. این سرمایه گذاری های تجاری در صورت اجرای صحیح ، ضمن اتصال داده ها و از همه مهمتر ایجاد سرعت با سرعت تغییر مشتری ، در هزینه ها صرفه جویی می کنند.

برنامه خود را با استفاده از نیاز مشتری به عنوان قطب نما اولویت بندی کنید. CIO های BX برای مدیریت اولویت های متعادل با ارزش تجاری از نیاز مشتری به عنوان قطب نما استفاده می کنند. شکی نیست که دستور کار جمعی CIO ها رایج است و تعیین اولویت ها به طور فزاینده ای دشوار است ، اما تمرکز بر نیازهای مشتری – وابسته به ارزش تجاری – یک راه ساده برای خارج شدن از رمز و راز اولویت بندی است. در میان شرکتهای پیشرو امروزی ، 61٪ می گویند که شرکت آنها ایده روشنی از اینکه از کدام بسترهای فناوری برای ادامه رقابت و مشتری پسندی باید استفاده کنند – در مقایسه با 27٪ همتایان خود ، کاملاً آگاه است.

یک برنامه نوآوری در فناوری ایجاد کنید که اکنون و برنامه بعدی را متعادل کند. CIO ها نه تنها اکنون باید زمینه های اصطکاک مشتری را بررسی کنند ، بلکه در مورد هر تجربه کاملاً فکر کنند ، مانند تجارب کارمندان ، راه های جدید برای تعامل با مشتریان و حتی ویژگی های تجاری همسایه. برنامه نوآوری نباید در خلا ایجاد شود ، بلکه باید مشتریان و کارمندان را به عنوان همکاران ارزشمند در این فرآیند دعوت کند. رهبران BX از وسواس مشتری به عنوان قطب نمای استراتژیک خود استفاده می کنند تا فناوری خود را هدایت کنند در حالی که نوآوری را به زندگی روزمره در کل سازمان تبدیل می کنند. این بدان معناست که نوآوری را فراتر از رشد سود جستجو کرده و فراتر از آنچه اغلب تعصب نظیر به نظیر است ، فراتر بروید.

CIO ها باید نسبت به برنامه تجربه احساس همدلی کنند. برای شرکتهایی که رهبران BX هستند ، آنها دامنه تجربه را در سازمان خود گسترش می دهند – فراتر از CMO یا COO – تجربه تجارت همه افراد است. اهمیت و رشد یک شرکت در آینده به فناوری بستگی دارد ، به طوری که برای کل سازمان فناوری از اهمیت ویژه ای برخوردار است که احساس نمی کند مانند اپراتورهای دفتر کار نیست ، بلکه فرصت های فعال سازی را دارد. و این یک روش تفکر و یک روش جدید برای کار است که فرصت های جدید و زمینه های جدید رشد را پرورش می دهد.

بعدش چی

سال گذشته منجر به تغییر ریشه ای در رفتار مشتری شده است ، همان چیزی که بسیاری از مشاغل هرگز ندیده اند و مانع از وقایع جهانی خارج از کنترل ما شده است. این تغییر باعث شده است که بسیاری از سازمان ها تحت تأثیر سرعت تغییرات قرار بگیرند ، و مشخص نیست که چگونه باید به جلو حرکت کرد و حتی کجا می توان دوباره به رشد بازگشت. این سرعت شتابان تغییر ، بدهی استعدادی را برای بسیاری از تیم ها ایجاد می کند ، زیرا بسیاری از آنها باید به سرعت مقیاس و سرعت لازم برای مقابله را بیاموزند. با پیشرفت یک سال بی سابقه ، CIO ها فرصت بی نظیری برای همگام سازی برنامه های استراتژیک ، استفاده از نیازهای مشتری به عنوان قطب نمای جدید و سپس بازگرداندن فناوری به عنوان ابزاری برای رشد تجارت دارند.

بایجو یکی از بنیانگذاران Accenture Interactive و مدیر ارشد استراتژیک آن است. او همچنین ایده Fjord را تصور و هدایت کرد و طراحی را محکم در مرکز Accenture Interactive قرار داد. بایجو در طول زندگی حرفه ای خود ، نوآوری در فن آوری ، استراتژی و مشاغل تجاری ، بازاریابی و طراحی را پشت سر گذاشته است. اگرچه در نگاه اول متفاوت است ، Baiju علاقه زیادی به لزوم ترکیب این رشته ها برای استقرار استراتژی های مخرب ، متحد کردن تغییرات سازمانی و ارائه روش های نوآورانه برای لذت بردن از مشتریان دارد. وی در صنایع مختلف کار می کند تا برخی از بهترین استراتژی های تجاری و خدمات جدید را مورد بازنگری و شکل گیری قرار دهد.

انجمن هفته اطلاعات متخصصان فناوری اطلاعات و متخصصان صنعت را با مشاوره ، آموزش و نظرات فناوری اطلاعات گرد هم آورده است. ما تلاش می کنیم رهبران فن آوری و متخصصان موضوع را برجسته کنیم و از دانش و تجربه آنها برای کمک به مخاطبان IT خود استفاده کنیم … بیوگرافی کامل را ببینید

ما از نظرات شما در مورد این موضوع در کانال های رسانه های اجتماعی خود استقبال می کنیم [contact us directly] با س questionsال در مورد سایت.

بینش بیشتر




منبع: tasiveh-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>