درسهایی که از حرفه ام در فناوری آموختم


بعد از بیش از 30 سال به عنوان یک متخصص IT ، برای من جالب است که اگرچه بسیاری از چیزها تغییر کرده اند ، اما بعضی چیزها به همان صورت باقی مانده اند. در اینجا چند نکته وجود دارد که می خواهم به کسانی که کار خود را شروع می کنند ارائه دهم.

اعتبار: 3Dgenerator از طریق Adobe Stock

اعتبار: 3Dgenerator از طریق Adobe Stock

چند سال پیش ، یک مرحله خارق العاده از زندگی ام را تجربه کردم. پسرم از دانشگاه فارغ التحصیل شد و اولین کار خود را به عنوان متخصص فن آوری اطلاعات آغاز کرد – همان راهی که تقریباً 30 سال پیش شروع کردم. مسلماً طی این سالها اوضاع تغییر کرده است (برای یک چیز کامپیوترها بسیار کوچکتر شده اند) – و فقط در این سال گذشته پر از استرس و عدم اطمینان بوده است. اما همانطور که من هم در سال گذشته و هم در نقطه عطفی که چند سال پیش پسرم و خانواده ام تجربه کرده اند تأمل می کنم ، به من یادآوری می کند که برخی از درسهای IT آموخته شده است که همیشه درست خواهد بود ، چه در تلفن ثابت کار کنید و چه در آخرین میکروچیپ ها. در اینجا مواردی وجود دارد که می توانم از تجربه خودم به اشتراک بگذارم.

روی علاقه خود تمرکز کنید

یکی از مواردی که ای کاش در اوایل کارم می دانستم این بود که پیدا کردن اشتیاق شما مهمترین قسمت کار است. من را اشتباه نگیرید – یافتن اشتیاق به معنای این نیست که هر روز کاری را که دوست دارید انجام دهید. این در مورد یافتن یک شرکت ، صنعت یا نقشی است که فکر می کنید می تواند تغییر کند.

کار در IT یک چالش است. شما مهلت دشواری خواهید داشت ، مشتری برای برداشت ، مشتری برای کمک – و شبهای کاری ، تعطیلات آخر هفته و تعطیلات برای بیشتر مشاغل اجتناب ناپذیر است. چیزی که شما را از این طریق سوق خواهد داد و ارزش آن را خواهد داشت ، این است که اگر علاقه مند به کاری هستید که انجام می دهید. چگونه می توانید بفهمید که به یک شرکت یا صنعت علاقه مند هستید؟

  • شما از فکر کردن در مورد آنچه که تجارت یا صنعت انجام می دهد هیجان زده هستید. این خیلی مهم است. اگر از تأثیر احتمالی کار خود هیجان زده نیستید ، علاقه چندانی به صنعت ندارید. این اشتیاق به شما کمک می کند تا در بخشهای یکنواخت کار خود راهنمایی کنید.
  • شما به مشتریان خود کمک می کنید: بنابراین بسیاری از شرکت های فناوری اطلاعات به جای تمرکز بر روی مشکلاتی که مصرف کنندگان با آن روبرو هستند ، اکنون با مشکلاتی روبرو شده اند تا با محصولات خود حل کنند. به دنبال شغلی باشید که ببیند شما به طور فعال در حال کمک به کاربران هستید – این به شما احساس موفقیت در پایان روز را می دهد.

طبق مطالعه BioSpace ، کارکنانی که علاقه زیادی به کاری که دارند انجام می دهند ، شادتر و بهره وری بیشتری دارند.

پول را تعقیب نکنید

با پیشرفت شغلی و فراخوانی موقعیت ها و موقعیت های بالاتر ، باید از ارزش های خود آگاهی داشته باشید. زندگی فقط کسب چند هزار دلار نیست. اگر تمام تلاش خود را انجام دهید و تغییری ایجاد کنید ، پول به شما می رسد – نیازی به تعقیب آنها نیست.

اخلاق همه چیز است

اشتیاق بدون اخلاق خطرناک است. حفظ ارزش های خود در خط مقدم شغلی (و زندگی خود) برای موفقیت ضروری است ، نه فقط موفقیت. مطمئناً ، با پیشرفت در حرفه خود ، باید ارزشهای خود را در مرکز حفظ کنید ، اما وقتی مدیر شوید ، این ارزشها از اهمیت بیشتری برخوردار می شوند.

وقتی مدیر می شوید ، باید نه تنها در مورد شغل خود ، بلکه در مورد شغل شخص دیگری نیز فکر کنید. این مسئولیت شماست که اطمینان حاصل کنید افرادی که مدیریت می کنید یاد می گیرند ، رشد می کنند ، پیشرفت می کنند و احتمالاً پیشرفت می کنند. بسیار حیاتی است که شما این کار را با احترام و افتخار انجام دهید. همه ما انسان هستیم. عنوان شغل فقط مربوط به کاری نیست که انجام می دهید بلکه مربوط به کیست.

عمدی باش

در ابتدای کار خود ، فکر کنید – می خواهید چه جور آدمی باشید؟ آیا می خواهید به عنوان کسی شناخته شوید که کارها را با موفقیت انجام می دهد؟ بعنوان شخصی که همیشه کار درستی انجام می دهد ، مهم نیست چه؟ وقتی وارد نقش های مدیریتی می شوید ، مارک تجاری شخصی ضروری است و من متوجه می شوم که برخی از بهترین مدیران کسانی هستند که وقت گذاشته اند و به این فکر می کنند که می خواهند در محیط کار کجا باشند.

همیشه به یادگیری ادامه دهید

شما هرگز همه چیز را نخواهید فهمید ، و اگر این را در ابتدای کار خود بپذیرید ، بسیار پیشرفت خواهید کرد. فناوری اطلاعات دائماً در حال تغییر است. شما همیشه باید تلاش کنید تا از آخرین روندها و نوآوری های توسعه فناوری مطلع شوید. منظور من وقتی می گویم به روز بمانم چیست؟

  • در آموزش منظم شرکت کنید: آموزش منظم قسمت اساسی کار است. از هر فرصتی برای آموزش که کارفرمایان به شما می دهند استفاده کنید و از تحقیق نترسید و این قسمت از حرفه خود را به دست خود بگیرید. اگر فکر می کنید اختلاف مهارت دارید ، دوره ها را کاوش کنید و با یک برنامه واقعی برای چگونگی کمک کلاس به رئیسان خود تماس بگیرید. بدترین چیزی که آنها می توانند بگویند منفی است – و شنیدن این پاسخ به تمام س questionsالات شما در مورد چگونگی ارزیابی این شرکت از آموزش کارکنان خود پاسخ می دهد.
  • تمام اطلاعات مربوط به صنعتی که می توانید به آن دسترسی پیدا کنید را بخوانید: اطلاعات زیادی برای یادگیری وجود دارد – شما باید بنشینید و برای یافتن همه وقت وقت پیدا کنید. مجلات صنعت ، انتشارات آنلاین فناوری اطلاعات و غیره را بخوانید ، آخرین روندها را مشاهده کرده و با جدیدترین داده ها اطلاعات کسب کنید.
  • به صحبت های اطرافیان خود بپردازید: این چیزی است که دوست دارم خیلی زودتر از کارم بدانم. افراد اطراف شما برای یادگیری مهارت های جدید معدن طلا هستند ، اما فقط درصورت اختصاص دادن وقت برای گوش دادن به آنها. در صورت لزوم با رئیسان خود صحبت کنید و از آنها س askال کنید. با همکاران خود صحبت کنید – آنها ممکن است بینش هایی داشته باشند که شما ندارید. وقتی مدیر می شوید ، گوش دادن به سخنان کارمندان جوان خود نیز ضروری است. دیدگاه ها و ایده های تازه آنها به وزن طلا ارزش دارد. هدف شما همیشه باید بیشتر از صحبت کردن ، گوش دادن باشد.

شکست را فرصتی برای رشد بدانید

اشتباه خواهید کرد و این اشتباهات خوب است. هیچ کس برای اولین بار در کاری مهارت ندارد. اشتباهاتی که شما مرتکب می شوید مشخص نمی کند که شما کی هستید ، اما واکنش ها در برابر این اشتباهات می توانند توفیقی را که در حرفه خود خواهید دید پیش بینی کنید. مقاله اخیر فوربس به طور کامل بیان می کند که چرا شما باید شکست را به عنوان یک فرصت ببینید:

  • به شما کمک می کند تا بدانید چه چیزی مفید است: هر زمان که شکست می خورید ، اطلاعات ارزشمندی را می آموزید – هر آنچه را امتحان کنید مفید نیست. هر وقت شکست می خورید ، در کار خود بهتر می شوید و کمی بیشتر از قبل می دانید.
  • دوستان خود را بشناسید: خواهید فهمید که کدام یک از همکاران پشتشان است. افرادی که در هنگام شکست به شما چسبیده اند ، افرادی هستند که واقعاً در گوشه شما هستند. توجه کنید که چه کسی هنوز در اطراف نیست و همه چیز خوب پیش نمی رود.
  • شما به طور خودکار رئیس بهتری می شوید: شکست شما را به یاد انسانیت می اندازد. هنگامی که مربی می شوید ، می تواند به شما کمک کند پیش بینی اشتباهات بعدی در مورد کارمندان خود را کنید.

هرگز فراموش نکنید که شکست فرصتی عالی برای حضور در صحنه و تلاش مجدد است.

مطالبات قابل دریافت است؟ اول ، گوش کنید دوم ، از ریسک کردن نترسید. و بیشتر از همه ، چیزی را پیدا کنید که باعث می شود صبح بخواهید سر کار بروید. هر چیز دیگری سر جای خود قرار می گیرد.

جف فیلدز CIO و معاون رئیس سازمان است SERVPRO، نقشی که او از سال 2012 به عهده داشته است ، جایی که او همچنین مربی تیم فناوری است ، پروژه های توسعه فناوری SERVPRO را مدیریت می کند و نظارت فنی بر محصولات و خدمات این شرکت را فراهم می کند. انتصابات قبلی وی در IT با شورای ملی بیمه خسارت ، SafeAuto و Magazines.com بود. جف مدرک کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی را از دانشگاه تنسی در چاتانوگا دریافت کرد. وی همچنین با گرایش تجارت الکترونیکی از دانشگاه استنفورد تحصیلات اجرایی را به پایان رساند.

انجمن هفته اطلاعات متخصصان فناوری اطلاعات و متخصصان صنعت را با مشاوره ، آموزش و نظرات فناوری اطلاعات گرد هم آورده است. ما تلاش می کنیم تا رهبران فن آوری و متخصصان موضوع را برجسته کنیم و از دانش و تجربه آنها برای کمک به مخاطبان IT خود استفاده کنیم … بیوگرافی کامل را ببینید

ما از نظرات شما در مورد این موضوع در کانال های رسانه های اجتماعی خود استقبال می کنیم ، یا [contact us directly] با س questionsالات در مورد سایت.

مقالات بیشتر




منبع: tasiveh-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>