کمپانی کشور ایران خودرو یک‌سری سالی می باشد که از این موتور ها استعمال نموده و در اغلب خودروهایی که ایجاد می نماید از سری موتور های تیو فایو (tu5) استفاده می کند. موتورهای ای اف۷ و تی یو۵ اکثر وقت ها در ماشینهای بین مقام و اقتصادی به عمل می روند. قابل ذکر هست که همین موتور در میهن ما روی خودروهای ۲۰۶ تیپ های ۵ و ۶ بعضی از ماشین های پژو پارس نصب شده است. به صورت کلی میتوان گفت که پژو پارس با اعتنا به قیمت و امکاناتی که داراست میتواند نمره قابل قبولی را در بازار خودرو به دست آوردن کند. البته، این فرآورده حساس استاندارد آلایندگی مطلوب و مقدار استهلاک پایین نیز هست و در کنار آن، میتوان مزیت اساسی و مهم آن را صدای کارکرد مناسب بیان کرد. چراغ های جلو و کاپوت تغییر تحول خاصی نکرده اند، اما تمام زه ها و قطعات فایبرگلاس ۲۰۶ استاندارد به رخ یک رنگ مهم بدنه درآمده اند. همین یک دستگاه پژو ۲۰۶ کوپه کلیدی ظاهری شبیه به ۲۰۶ RC است، ولی به عبارتی پیشرانه آشنای TU5 را در تحت کاپوت دارد. همـه چیز درباره پژو glx 405- جی ال ایمشخصات فنی و ظاهری موتور تصاویر پژو … اما همان طور که در شروع نوشتار اشاره شد، این ۲۰۶ کوپه یک ۲۰۶ کوپه RC نمی باشد و صرفا از قطعات ظاهری شبیه حساس RC بهره می برد. چرا که از به عبارتی نمونه استاندارد ۲۰۶، افزون بر نمونه های پنجدر که ما در ایران داریم، جور های سهدر هم ساخته شده اند. حلقه ها از نوع ۱۷٫۰ اینچی چلنجر هستند و بر خلاف اکثری از گونه های موجود در بازار کاملا اورجینال به حساب می آیند. دسته بعدی XUM ELX پژو پارس نیز 16 سوپاپه و یورو دو بود که عجله آن در مقایسه حیاتی مدل اتوماتیک از 14 ثانیه به 11 ثانیه رسید. موتور تیو فایو (tu5) با حجم 1587 و در دو گونه 8 و 16 سوپاپ در در آغاز در دسترس قرار گرفت که امروزه فقط از 16 سوپاپ حساس اقتدار 109 مورد استعمال قرار می گیرد ، در سری موتور های تیو ، موتور تیو فایو (tu5) در دربین جور های دیگر حجیم ترین موتور شناخته شده است. پژو ۲۰۶ به تنگ بودن فضای عقب کابین شهرت دارد، البته همین ۲۰۶ کوپه قطعاً تنگ ترین ۲۰۶ دنیاست! پرفروش ترین تیپ ۲۰۶ سپس از سال ۹۰، تیپ ۵ است. اثری از درهای عقب چشم نمی شود و در عوض درهای جلو، به سبک کوپه های اسپرت، طول زیادی دارند. بخش اعظم همین قطعات نیز بوسیله مالک کنونی بر روی اتومبیل سوار شده اند و به گفته ایشان همگی اصل هستند و هیچ قطعه تقلبی در این خودرو نمی قدرت پیدا کرد. کلیدی عمل «پورت و پولیش کردن» می قدرت همین برجستگی ها را صیقل بخشید تا با افزایش قطر پورت های محل ورود و خروجی سرسیلندر هوای بیشتری به گوشه و کنار احتراق وارد و دود حاصل هم سریع خیس تخلیه گردد. به طور مختصر این جور توضیح می دهیم که باطن گوشه و کنار احتراق موتور و پورت های ورودی و خروجیِ سرسیلندر برجستگی های کوچکی را می توان دید که سبب ساز تولید مقاومت در برابر ورود ترکیب سوخت و هوا و خروج گازهای حاصل از احتراق می گردند. زه بالای محل نصب پلاک عقب متعدد اهمیت دیگر ۲۰۶های موجود در خیابان است و لوگوی شیر پژو نیز در ابعادی ریز درون این زه گنجانده شده است. البته ۲۰۶های فرانسوی که در سال های شروع دهه هشتاد به کشور ایران می آمدند هم به همین رخ بودند. مردم ماشین های فرانسوی را به تیتر ماشین های پر استهلاک میشناسند. این چالش دارای سهمیهبندی بنزین و ارتقا مصرف سوخت در بازه زمانی دولت نهم و دهم صورت تازهای یافت و مصرف سوخت بالا به عنوان مشکلی حاد برای پژو پارس مطرح شد. شرکت «ایران خودرو» هم یک سری سالی هست که بر روی تمام ۲۰۶های تولیدی خویش از همین طرح چراغ عقب به کار گیری می نماید و عده ای هم آن ها را تحت تیتر «چراغ صادراتی» می شناسند! اما در نمای عقب از مقدار تغییرات کاسته می شود. در نمای کناری اولی قطعه جدید، گلگیر جلو RC میباشد که اشخاص تازه کار کار کشته به تشخیص تفاوت آن مهم نمونه استاندارد نیستند. از دیگر تغییرات جزئی انجام شده در نمای کناری همین ۲۰۶ کوپه می توانیم به راهنمای گلگیر نارنجی و درِ باک نقره ای اشاره نماییم که هر دو متعلق به ۲۰۶ RC هستند. از نمای جلو که آغاز کنیم سپر تبارک RC را می بینیم که در مقایسه کلیدی سپر ۲۰۶های معمولی حجم بیشتری دارد و از نتورک ورودی هوای پهناور تری در آن استفاده شده است. کارگزاشتن یک بال اسپرت کوچک و آنتن سقفی کوتاه هم به زیبایی های همین ماشین در نمای عقب افزوده است. چراغ های عقب فابریکِ ۲۰۶ RC هستند. موتور کارگزاری شده بر بر روی ۲۰۶ کوپه ما از مدل TU5 NFU است. اگر شما هر جور سوالی در ارتباط حساس چه جایی و روش به کار گیری از موتور دنا tu5 دارید، می توانید کلیدی ما در برگه وب تماس بگیرید.

ایندکسر