نکته مهم بعدی در این زمینه وجود دارد آن است که اگر بنزین ناخالصی زیادی داشته باشد، ممکن است در روند سوخت و ساز موتور اشکال ایجاد کند و به خودی خود باعث کاهش شتاب خودرو شود. معمولا خودرو هایی با دیفرانسیل عقب در زمینه شتاب گیری عملکرد بهتری دارند و میتوان گفت در صورت عقب بودن دیفرانسیل یک خودرو، نیرو محرکه موتور که به چرخ ها وارد میشود ابتدا به چرخ های عقبی وارد شده و اتومبیل را وادار به حرکت میکند؛ این نوع از حرکت باعث شتاب گیری هرچه بیشتر نسبت به حرکت از طریق چرخ های جلویی خواهد شد. تفاوت دیفرانسیل جلو با دیفرانسیل عقب چیست؟ این کار را با استفاده از دیاگ و یا یک ماژول تعویضی میتوان انجام داد. این کار البته باعث افزایش مصرف سوخت خودرو میشود ولی برای کسی که میخواهد شتاب قابلتوجهی را تجربه کند راهکار خوبی است. اگر پمپ بنزین خراب باشد و میزان دقیق و درستی از بنزین را پمپاژ نکند میتواند باعث ایجاد مشکلات عدیده و بسیار زیادی در روند احتراق و عملکرد سوپاپ ها و همچنین شتاب خودرو ایجاد کند. تعداد سوپاپ ها نیز تاثیر بسیار مهم و بزرگی را هم در قدرت موتور و هم شتاب آن ایفا میکنند.

افزایش شتاب خودرو

در خصوص مهندسی موتور اطلاعات بسیار تخصصی وجود دارد و در یک الی دو پاراگراف نمیتوان آن را توضیح داد؛ اما نکته بسیار مهمی که در این بخش وجود دارد این است که نوع طراحی موتور های مختلف با یکدیگر متفاوت است و این تفاوت در طراحی ها دقیقا همان مواردی هستند که باعث میشود یک خودرو شتاب بسیار زیاد و خودرو دیگر شتاب کمتری داشته باشد. یک از مهمترین پاسخهای پیرامون سوال چگونه شتاب خودرو را زیاد کنیم در مورد نحوه طراحی بدنه خودرو است. یک مثال بسیار ساده از این مورد در خصوص مقایسه خودرو پراید و خودرو سمند است. دو اصطلاح در میلسوپاپ بسیار رایج است: یکی دیوریشن و دیگری اورلپ که به آن لیفت هم گفته میشود. اغلب این مشکل راهحل بسیار سادهای داشته و تنها با باز کردن آن و تمیز کردن دریچه میتوان آن را حل نمود. معمولاً چون این قطعه در معرض پاشش سوخت و هوا قرار میگیرد دچار کثیفی و آلودگی میگردد که باعث بسته شدن دریچه و یا ناقص باز شدن آن میشود.

اگر به هر دلیلی این سنسور دچار اشکال شود، تنظیم میزان اکسیژن و مصرف سوخت خودرو دچار مشکل میشود و درنتیجه شتاب اولیه خودرو از دست میرود. اگر این رینگها دچار فرسایش یا خوردگی شوند ترکیب سوخت و هوا، قبل از تراکم از راه منافذی که به پایین سیلندر راه دارند، خارج میشوند. این نکته را فراموش نکنید که اگر دو جسم دوار در موتور به هم متصل هستند، حرکات آنها توسط وزن یکدیگر صورت میگیرد و اگر فقط یکی را سبکسازی کنید، در راندمان خودرو مشکلات جدی به وجود میآید. چراکه هوای موردنیاز سیلندرها تأمین نشده و عملیات احتراق بهخوبی صورت نخواهد گرفت. در این قسمت به ذکر فاکتورهایی میپردازیم که در صورت توجه به آن ها میتوانید “دلیل کاهش شتاب خودرو” خود را یافته و آن را در حداکثر حالت آن حفظ کنید. هر بار که روغنموتور را تعویض میکنید، برای حفظ سلامت و عملکرد خودرو، باید فیلتر روغنموتور را هم عوض کنید حتی اگر بهظاهر نیاز به تعویض نداشته باشد. به همین دلیل برای افزایش شتاب خودروی خود میتوانید با مراجعه به یک مکانیک ماهر چرخدندههای بزرگ خودرو را با چرخدندههای کوچک تعویض نمایید.

این قطعه قرار است که با تصفیه هوای ورودی به موتور، احتراق یکنواختی را ایجاد کند اما بهمرور زمان ذرات گردوغبار منافذ آن را پر میکنند و موتور برای تنفس هوای موردنیاز خود تلاش بیشتری میکند؛ بنابراین، برای افزایش شتاب خودرو باید فیلتر هوای خودروی شما تمیز باشد و بهموقع تعویض شود. موتور خودرو برای کارکردن نیاز به هوای تازه و تمیز دارد. انژکتور یکی دیگر از قطعاتی است که در سیستم سوخت رسانی خودرو فعالیت دارد. به طور مثال، افزایش محسوس مصرف سوخت، استهلاک موتور و همچنین فرسوده شدن سریع موتور و دیگر قسمت های خودرو از جمله معایب ریمپ و تیونینگ کردن خودرو است. در خودرو های معمولی اصولا از ۴ سیلندر استفاده میشود، در حالی که در خودرو های مسابقه ای و یا خودرو های لوکس دنیا تعداد سیلندرها و همچنین حجم آنها افزایش پیدا میکند. این موضوع سبب میشود در هنگامیکه سیلندر به سوخت بیشتر جهت افزایش شتاب خودرو نیاز دارد، سوخت نتواند بهخوبی تأمین شود و درنتیجه خودرو شتاب لازمه را نداشته باشد. بعد از عمل احتراق، در فضای سیلندر مقداری گازهای اضافه و دود وجود دارد که باید بهسرعت خارج شوند تا موتور برای انفجار بعدی آماده شود.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد {ایران کارز|افزایش شتاب خودرو ایران کارز|افزایش شتاب خودرو|شتاب|افزایش شتاب ماشین|شتاب ماشین} لطفا از صفحه ما بخواهید.