[ad_1]

گرچه ایده کسب درآمد از IT و تبدیل آن به یک مرکز سودجویی جذاب است ، قبل از تصمیم به حرکت به جلو ، عناصر زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفت.

تصویر: vchalup - stock.adobe.com

تصویر: vchalup – stock.adobe.com

آیا راهی برای ایجاد IT و هم سود و هم مرکز هزینه وجود دارد؟

CIO ها با توجه به اینكه IT به عنوان یك مركز هزینه تلقی می شود ، اغلب این مسئله را در نظر می گیرند. مرکز هزینه بودن به این معنی است که بحث در مورد بودجه در مورد بودجه پروژه های جدید می تواند نبردهای دشواری باشد و بهانه های زیادی برای سرمایه گذاری نیاز دارد.

از طرف دیگر ، اگر IT بتواند پتانسیل سود حاصل از سرمایه گذاری در فن آوری های جدید را نشان دهد ، نبرد برای بودجه در اتاق بودجه آسان تر می شود و برداشت داخلی از IT به عنوان “مرکز هزینه” تغییر می کند.

روش هایی وجود دارد که فناوری اطلاعات می تواند دلار را به خط اصلی تجارت برگرداند ، اما قبل از اینکه آنها را بررسی کنیم ، بیایید رویکردهایی را که از نظر مدیران عامل و مدیر عامل مالی سودآور تلقی نمی شوند ، شناسایی کنیم.

  • هزینه های “نرم” با نوآوری های IT مانند اتوماسیون پس انداز می شود. هزینه های نرم به حساب نمی آیند زیرا تا آخر صرفه جویی قابل توجهی به دلار نمی کنند و اغلب آنچه را که می توان با هزینه های داخلی در یک منطقه صرفه جویی کرد ، با هزینه های عملیاتی جدید در جای دیگر مصرف می کند.
  • پرداخت های برگشتی اگرچه پرداخت های بازپرداخت می تواند به عنوان “سود” داخلی در IT حساب شود ، اما بابت بازپرداخت به عنوان هزینه های سایر بخش ها ، ارزش شرکت صفر می شود.

بنابراین چگونه می توانید درآمد کسب کنید؟

ارزش اصلی فناوری اطلاعات برای یک شرکت توانایی آن در پیاده سازی و نگهداری سیستم های حیاتی مورد نیاز مشاغل است.

با در نظر گرفتن این نکته ، همیشه “گیرندگان” متمادی برای کمترین سودهایی که IT می تواند کسب کند وجود دارند ، به شرطی که IT نقش اصلی خود را در استقرار و پشتیبانی از سیستم های داخلی حفظ کند.

سپس ترفند IT این است که فرصت های سود را در آنچه IT هر روز به شرکت ارائه می دهد ، شناسایی کنید. به عبارت دیگر ، IT کدام محصولات و خدماتی را ارائه می دهد که می تواند از خارج برای سودآوری استفاده شود؟

ایده های سود IT که جواب می دهند

در اینجا چهار حوزه ای ذکر شده است که در آن شرکت ها موفق شده اند سود قابل لمسی از فناوری اطلاعات کسب کنند که بر عملکرد شرکت ها تأثیر می گذارد:

1. خدمات مرکز داده. مرکز داده داخلی و مجوزهای سخت افزار و نرم افزار از جمله مناطقی هستند که بیشترین هزینه IT را دارند. وقتی IT راهی برای جبران این هزینه ها و حتی سودآوری پیدا می کند ، این یک “سود” برای IT و “یک سود” برای شرکت است.

برخی از سازمانهای بزرگتر نیز این استراتژی را اجرا کرده اند. آنها تصمیم گرفتند با ارائه خدمات مركز پرداخت به شركتهای كوچكتر صنعت خود كه توانایی پرداخت هزینه زیرساختهای كامل فناوری اطلاعات را ندارند ، از منابع مركز داده خود استفاده كنند.

به عنوان مثال ، در بخش خدمات مالی ، بانک های بزرگ و اتحادیه های اعتباری مراکز داده و خدمات فناوری اطلاعات را به موسسات مالی کوچکتر ارائه می دهند ، که ماهانه برای خدمات خود به آنها پرداخت می کنند. اگر موسسات بزرگتر تعداد كافی از این سازمانهای كوچك را به عنوان مشتری فراهم كنند ، آنها مجدداً IT را به عنوان یك مرکز سود پیدا می كنند و لبخند را به چهره مدیران عامل ، مدیر مالی و هیئت مدیره آنها می آورند.

2. توسعه یک محصول جدید. شرکت های تولید کننده نرم افزارهای خرده فروشی تمام تلاش خود را می کنند تا در جریان محصولات خود قرار بگیرند و نرم افزارهایی را برای استفاده نسل بعدی تجاری ایجاد کنند اما هنوز به عنوان مشتری در سنگرهای تجارت روزمره قرار ندارند. در نتیجه ، بخشهای IT مشتری اغلب ایده های جدید محصول و ماژول های نرم افزاری اضافه می کنند که با بسته فروشنده کار می کنند و ارزش تجاری جدیدی ایجاد می کنند.

بیشتر این موارد الحاقی نرم افزاری ، ایجاد شده توسط بخش های IT مشتری ، از ابزار تولید و برنامه نویسی همراه با نرم افزار فروشنده اصلی استفاده می کنند. از آنجا که ابزارهای فروشنده توسط بخش فناوری اطلاعات مشتریان برای ایجاد افزودنیهای نرم افزاری جدید مورد استفاده قرار می گیرد ، این افزودنی ها کاملاً سازگار بوده و با بسته نرم افزاری اصلی فروشنده ادغام می شوند.

فروشندگان آن را دوست دارند وقتی مشتریانشان قابلیت های جدیدی را ایجاد می كنند كه می تواند در نرم افزارهای آنها استفاده شود. آنها در زمان تحقیق و توسعه خود صرفه جویی می کنند و همچنین توانایی دستیابی به قطعه ای از کد IT مشتری را دارند که به مشکلی در کسب و کار می پردازد یا ویژگی جدیدی را اضافه می کند که در کد آنها وجود ندارد.

اگر نرم افزار توسعه یافته توسط بخش IT مشتری توسط این شرکت به عنوان انحصار مالکیت معنوی در نظر گرفته نشود که شرکت نمی خواهد آن را به اشتراک بگذارد ، CIO ممکن است تصمیم بگیرد آنچه را که بخش فناوری اطلاعات وی برای فروشنده نرم افزار توسعه داده است “بفروشد” بسته بهبود یافته است

در این موارد ، معمولاً اتفاق می افتد که مشتری فروشنده ، که بخش فناوری اطلاعات ماژول جدید الحاقی نرم افزار را توسعه داده است ، هر بار عملکرد جدید به مشتری فروشنده دیگری فروخته می شود ، از پروانه فروش مجوز دریافت می کند.

3. محصولات جوجه کشی برای شرکت. در برخی موارد ، شرکت ها “ماشین جوجه کشی” محصولاتی را که از فناوری اطلاعات مشتق شده اند اما به طور خاص به عنوان محصولات فناوری طراحی شده اند که شرکت قصد دارد آنها را تجاری کند ، راه اندازی کرده اند.

هنگامی که این محصولات به فروش می رسند ، IT می تواند هزینه های اولیه تولید محصول خود را پس بگیرد و سپس شروع به کسب اعتبارات فروش می کند. وقتی حرکت کافی محصول به دست می آید ، غیرمعمول نیست که شرکت ها واحدهای جداگانه ای را برای تولید محصولات فناوری اطلاعات ایجاد کنند. صرف نظر از نحوه برخورد شرکت ها با توسعه محصول جدید ، اگر تولیدات توسط فناوری اطلاعات آغاز شده باشد ، این شرکت شروع به دیدن IT به عنوان یک ویژگی درآمدزا می کند. این درک را تغییر می دهد و آن را از درک ساده به عنوان مرکز هزینه فاصله می دهد.

4. آموزش. آموزش مصرف کننده شغلی نیست که ارائه دهندگان فناوری اطلاعات در آن برتری داشته باشند. بنابراین ، مواقعی وجود دارد که شرکت ها آموزش را به دست خود می گیرند و برنامه های داخلی را برای کاربران تجاری خود و کارمندان فناوری اطلاعات تدوین می کنند تا کارمندان با استفاده از فن آوری های جدید بتوانند سرعت بیشتری کسب کنند.

این اتفاق چند سال پیش در شرکتی رخ داد ، جایی که من مدیر آموزش بودم. تهیه کننده ای که با آن کار کردیم از آموزش های داخلی که برای نرم افزارش ایجاد کردیم خوشش آمد و از آنها پرسید که آیا می توانند آن را کسب کنند.

نکات کلیدی برای تصمیم گیری در مورد درآمد IT

گرچه ایده کسب درآمد از IT و تبدیل آن به یک مرکز سودجویی جذاب است ، قبل از تصمیم به حرکت به جلو ، عناصر زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفت. در اینجا لیستی از مواردی که باید در نظر گرفته شود وجود دارد:

  • آیا وارداتی از مدیریت دارم؟ اگر برای خرید تجاری IT از مدیریت خود خرید اولیه ندارید ، بلافاصله متوقف شوید. در صورت دریافت منابع لازم باید از پشتیبانی شرکت برخوردار باشید.
  • آیا می توانید به حمایت از تجارت ادامه دهید؟ اگر انتخاب شما تبدیل شدن به یک مرکز داده برای شرکت های دیگر است ، آیا می توانید تمام وظایف روزمره IT را که شرکت خود انتظار دارد انجام دهید؟ اگر پاسخ منفی است ، بهتر است برنامه های خود را موکول کنید تا زمانی که احساس کنید می توانید نیازهای همه ذینفعان را برآورده کنید.
  • آیا پرسنل شما برای مشتریان آماده هستند؟ اگر تصمیم دارید IT خود را تجاری کنید و با سایر مشتریان شرکت تعامل داشته باشید ، کارمندان IT شما به مهارت های نرم افزاری مشتری پسند نیاز دارند که بتواند با سایر فروشندگان رقابت کند. اگر پرسنل شما از این مهارت ها برخوردار نیستند ، ممکن است لازم باشد افرادی را که دارای این مهارت ها هستند استخدام کنید یا قبل از اینکه با خدمات خود زندگی کنید ، کارکنان خود را بیشتر توسعه دهید.
  • آیا کد IT شما ثبت شده است؟ اگر یک قطعه کد یا ماژول نرم افزاری که تهیه می کنید حاوی اطلاعات مربوط به خودتان است که به شرکت شما مزیت های رقابتی بی نظیری می دهد ، بهتر است این را به عنوان مالکیت معنوی خود در نظر بگیرید و در شرکت نگه دارید. با این حال ، اگر کدی که در حال توسعه آن هستید برای دیگران مانند شرکت های صنعت شما کاملاً مفید است و هیچ چیز خاصی در آن ثبت نشده است ، می تواند یک کاندید عالی برای صدور مجوز به ارائه دهنده خدمات شما باشد.

گزارش منظم ما از استراتژی و رهبری فناوری اطلاعات را ببینید.

ماری ای.شکلت مفسر فناوری شناخته شده بین المللی و رئیس Transworld Data ، یک شرکت خدمات بازاریابی و فناوری است. وی پیش از تأسیس شرکت خود ، معاون تحقیقات محصول و توسعه نرم افزار در راس بود … مشاهده کامل رزومه

ما از نظرات شما در مورد این موضوع در کانال های رسانه های اجتماعی خود استقبال می کنیم [contact us directly] با س questionsالات در مورد سایت.

مقالات بیشتر



[ad_2]

منبع: tasiveh-news.ir