فرصت های جدید برای همگرایی فناوری صنعت


با توسعه راه حل های فناوری اطلاعات در بخش های مختلف ، بیشتر می شود و فرصتی مناسب برای استفاده مجدد از راه حل های فن آوری در صنایع مختلف ایجاد می شود.

تصویر: kardd - stock.adobe.com

تصویر: kardd – stock.adobe.com

هنگامی که ما تکامل فناوری اطلاعات را مطالعه می کنیم ، متوجه می شویم که شرکت ها به طور سنتی از راه حل های فناوری برای خدمت به عملکردهای خاص تجاری در یک صنعت استفاده می کنند. به عنوان مثال ، در علوم زندگی یا شرکت های دارویی ، راه حل های فن آوری معمولاً بر اساس کارهایی مانند تجارت ، تحقیق و توسعه و زنجیره تأمین دسته بندی می شوند. اکثر پاسخها صریحاً به فرآیند خاص معطوف هستند و دامنه کمی برای انتقال در بخشهای مختلف دارند.

با این حال ، با پیشرفت فن آوری ، راه حل ها به طور گسترده تر و بزرگتر از بخش در می آیند. در حالی که شرکت های ابر و فناوری پیشرفته هنوز راه حل های خاص صنعت را ارائه می دهند ، در انواع مشکلات آنها برای مشتریان در صنایع مختلف همگرایی وجود دارد.

از تأثیر COVID-19 استفاده کنید. با پیش بینی نشده و اختلالات بی سابقه ناشی از همه گیری ، پیش بینی تقاضا برای تولیدکنندگان CPG که معیشتی مانند کاغذ توالت یا غذای بسته بندی شده تولید می کردند ، یک چالش بود. چالش مشابهی توسط شرکت های دارویی ، خصوصاً شرکت هایی که داروهای بدون نسخه برای بیماری های شایع تولید می کنند ، مواجه بوده است. بنابراین ، اگرچه این دو بخش بسیار متفاوت هستند ، اما چالش ها و راه حل های اصلی بسیار مشابه بودند. این مثال فرصتی عالی را برای استفاده مجدد از راه حل های فن آوری و به اشتراک گذاری مسئولیت پذیر و ایمن داده ها بین عمودی های مختلف صنعت نشان می دهد.

بازنگری در طبقه بندی صنعت

با محو شدن خطوط ، ما باید هنگام ایجاد راه حل های فناوری ، رویکرد سنتی خود را برای گروه بندی بخش های مختلف بازنگری کنیم. به عنوان مثال ، تمام صنایع مشتری مداری مانند CPG ، داروسازی ، بیمه و تولید احتمالاً همپوشانی های قابل توجهی در چالش های پیش روی خود دارند. به همین ترتیب ، مراقبت های بهداشتی ، دارایی ، وسایل پزشکی ، خرده فروشی و ارتباطات از راه دور ممکن است نقاط مشترکی پیدا کنند. چنین گروه بندی بر معماری صنعتی و DNA تأکید دارد ، نه روش سنتی ، که در آن بخش ها فقط براساس پیشنهادات مانند مراقبت های بهداشتی و داروسازی گروه بندی می شوند.

رویکرد جدید ویژگی های مشترک اصلی را در فرآیندها و عملیات به رسمیت می شناسد و امکانات استفاده مجدد از راه حل های فن آوری را در نظر می گیرد. از یک سیستم بازاریابی معقول استفاده کنید که پیاده سازی آن در بخشهای مختلف با سفارشی سازی کم آسان باشد. با استفاده از ابر ، منجر به دموکراتیزه سازی بیشتر داده ها ، این مدل های تجزیه و تحلیل داده ها احتمالاً در صنایع مختلف مفید خواهند بود.

تأثیر و فرصتهای انسجام

با محو شدن مرزهای بین صنایع ، انسجام صنعتی که توسط فناوری هدایت می شود فرصت های جدیدی را با مقیاس و دامنه بی سابقه به ارمغان می آورد:

1. قابل استفاده مجدد و یکپارچه

ساختن راه حل های جدید از ابتدا یک تمرین وقت گیر و پرمصرف است. استفاده مجدد از راه حل های موجود در صنایع با به روزرسانی یا سفارشی سازی جزئی ، می تواند به طور چشمگیری تصویب فناوری را تسریع کند.

2. همکاری بین صنفی

هنگامی که Aetna و CVS داروخانه در سال 2018 با هم ادغام شدند ، به نظر می رسید یک ادغام غیرمعمول با هم افزایی اندک است. با این حال ، تأثیر بر مشتریان از قبل احساس شده است. به عنوان مثال ، طرح جدید بیمه Aetna به اعضا اجازه می دهد تا به صورت ملاقات CVS Health’s MinuteClinics و HealthHUB های جدیدتر دسترسی رایگان داشته باشند. این ویژگی دارای ویژگی های دیگری است که از تجارت دارویی CVS استفاده می کند.

چندین نمونه از این دست وجود دارد که امروز می بینیم ناشی از انسجام است. مشتریان آمازون پرایم که پس از خرید از آمازون از Whole Foods تخفیف ویژه می گیرند مثال خوبی است. با دموکراتیزه کردن داده ها ، احتمالاً در آینده شاهد همکاری های غیرمعمول خواهیم بود.

3. صرفه جویی در داده ها

توسعه اقتصاد بیش از حد داده ها ، عصر جدیدی از خدمات انبوه / شخصی سازی شده را برای خدمات بیش از شخصی که فرصت ها و امکانات را باز می کند ، امکان پذیر می کند. این راه حل های مشتری مداری را تسهیل می کند و نژادی کاملاً تازه از رقبا ایجاد می کند ، زیرا شرکت ها از داده ها به نفع خود برای خدمات بهتر به مشتریان خود استفاده می کنند. همچنین رقبا را در صورت ترکیب داده های خود و استفاده از آنها برای ایده بهتر ، به همکار تبدیل می کند.

در چندین مورد ، جمع آوری مزایای داده ها صرفاً یک هدف است. با بیشترین داده های موجود در اینترنت ، اتصالات و شبکه ها از قبل وجود دارند. اجرای سیاست های صحیح که به اشتراک گذاری داده ها در قالبی ایمن ، قابل پاسخگویی و شفاف را رعایت می کند و از پیروی از مقررات پیروی می کند ، اولین قدم است و به دنبال آن مدل هایی ایجاد می شود که درآمد داده ایجاد می کنند و برای صاحبان داده ها بازدهی ایجاد نمی کنند بدون اینکه حریم خصوصی کاربر نقض شود.

با ظهور داده های کل شرکت و اقتصاد فوق داده ای که توسط همگرایی صنعت پیش می رود ، شرکت ها می توانند افق های جدیدی را کاوش کرده و از راه های غیرمنتظره رشد کنند.

بالاجی رامانوجان رئیس معماری ، داده و تحلیل در اطلاعات. او یک معمار شرکتی با ذوق و اشتیاق برای حل مشکلات پیچیده داده است. بالاجی دارای 21 سال تجربه در فناوری اطلاعات ، با تمرکز بر علوم زندگی ، مراقبت های بهداشتی ، خرده فروشی و صنعت بانکداری است. بالاجی با تجربه گسترده در زمینه معماری و مدرنیزاسیون / درآمدزایی داده ها ، مدیریت داده ها ، برنامه های کارشناسی ارشد مدیریت داده و داده ها ، نقش مهمی در کمک به مشتریان علوم بهداشتی و بهداشتی Infosys بر روی ابتکارات نوسازی جهانی و دیجیتالی سازی ایفا کرده است.

انجمن هفته اطلاعات متخصصان فناوری اطلاعات و متخصصان صنعت را با مشاوره ، آموزش و نظرات فناوری اطلاعات گرد هم آورده است. ما تلاش می کنیم تا رهبران فن آوری و متخصصان موضوع را برجسته کنیم و از دانش و تجربه آنها برای کمک به مخاطبان IT خود استفاده کنیم … مشاهده بیوگرافی کامل

ما از نظرات شما در مورد این موضوع در کانال های رسانه های اجتماعی خود استقبال می کنیم [contact us directly] با س questionsالات در مورد سایت.

بینش بیشتر




منبع: tasiveh-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>