مدیریت جریان ارزش: واقعیت یا داستان؟


مدیریت جریان ارزش توجه بیشتری را خارج از حلقه های توسعه نرم افزار جلب می کند زیرا تحول دیجیتال به آن نیاز دارد.

تصویر: esterpun - stock.adobe.com

تصویر: esterpun – stock.adobe.com

صنعت فناوری همیشه در حال تعقیب جدیدترین واژه است که یکی از آنها “مدیریت جریان ارزش” است. با این حال ، مدیریت جریان ارزش فقط یک عبارت نیست. این روشی است که به برخی از شرکت ها اجازه می دهد از شرکت های دیگر بگذرند.

طبق گفته DevOps ، “Value StreamManagement یک رویکرد استراتژیک و عملیاتی جدید برای جمع آوری داده ها ، تجزیه و تحلیل ، برنامه ریزی و اجرای تغییرات موثر در هسته اصلی فرایندهای کارکردی یا بین شرکت مورد نیاز برای دستیابی به یک شرکت کاملا ناب است.”

جالب است بدانید که “ناب” کلمه عملیاتی است ، زیرا مدیریت جریان مقدار به نقشه برداری از جریان مقدار نیاز دارد. طبق GoLeanSixSigma.com ، “نقشه برداری مقدار جریان روشی برای شناسایی و از بین بردن زباله ها از یک فرآیند است. [that] به صورت بصری جریان مراحل ، تأخیرها و اطلاعات مورد نیاز برای ارائه محصول یا خدمات را ترسیم کنید. “

در عمل ، نقشه برداری و مدیریت جریان ارزش ها فاصله ای را بین آنچه سازمان می خواهد به دست آورد و چگونگی دستیابی به آن نتیجه می دهد. همچنین به شما ایده می دهد که چه چیزی کار می کند ، چه چیزی موثر نیست و چرا.

جف کاوانو ، شرکت زنده

جف کاوانو ، شرکت زنده

جف کاوانو ، نویسنده اصلی کتاب The Live Enterprise ، گفت: “مدیریت جریان ارزش ، DevOps و DevSecOps را به عنوان یک فرایند استراتژیک که تا حد زیادی مکمل استراتژی است ، بالا می برد.” “همه گیری نشان داد که شرکت هایی که در زنجیره های تأمین و مدیریت جریان ارزش خود سرمایه گذاری کرده اند ، قادر به چرخش سریع بودند زیرا ساختار کافی داشتند تا بتوانند برخی از پارامترها را تغییر دهند.”

درک اصطلاح

“ارزش” همان چیزی است که یک تجارت می خواهد تأمین کند که به نفع سازمان ، مشتریان و / یا کارمندان آن است. احتمالاً توسعه دهندگان نرم افزار و IT چندین دهه است که سعی در کمک به مشاغل برای دستیابی به اهداف خود از طریق فناوری رایانه دارند. با گذشت زمان ، آشکار شد که فرایندهای آبشار بسیار کند و ناکارآمد هستند تا بتوانند سرعت شتاب کسب و کار را برآورده کنند. این امر باعث توسعه نرم افزار انعطاف پذیر ، DevOps و CI / CD شد ، که هر یک از آنها چرخه های تحویل نرم افزار را حتی سریع تر فراهم می کرد.

اگرچه تیم های نرم افزاری و فناوری اطلاعات همیشه سعی کرده اند با جمع آوری الزامات یا ایجاد داستان های کاربر ، ارزش تجاری خود را ارائه دهند ، اما بین صاحبان محصول که در این تجارت اقامت دارند و افرادی که این محصولات را می سازند ، کمبود دید و همکاری وجود دارد. بنابراین “جریان” مداومی وجود نداشت ، فقط قبایل بودند.

مدیریت جریان ارزش به سازمانها این امکان را می دهد تا مفاهیم انعطاف پذیر و اصول اخلاقی بهبود مستمر تجارت را گسترش دهند ، که هر دو در عصر امروز تحول دیجیتال ضروری هستند. با تحول دیجیتال ، تجارت و فناوری اطلاعات باید به عنوان یک واحد منسجم واحد کار کنند.

سانجی سویراستاوا ، Genpact

سانجی سویراستاوا ، Genpact

سانجی سریواستاوا ، مدیر ارشد دیجیتال در شرکت خدمات جهانی حرفه ای Genpact ، گفت: “در نهایت ، آنچه مهم است نتایج است و نتایج تابعی از تقاطع درست اولویت های تجاری ، فرصت های فن آوری و فناوری های نوظهور است.” Msgstr “نقشه برداری جریان مقدار به شما امکان می دهد [combine] این کارها را انجام دهید تا بتوانید آن را انجام دهید ، تکرار کنید و مقیاس بندی کنید. اما م componentلفه اصلی این است که شما باید منطقه مسئله را درک کنید و برای یافتن این تقاطع باید با فن آوری های در حال ظهور بسیار آشنا باشید. “

سرانجام ، بخش مدیریتی جریان مدیریت “مدیریت” به داده های تصمیم گیری نیاز دارد زیرا ، همانطور که پیتر دراکر ، استاد راهنمای مدیریت ، یک بار گفت نمی توانی اندازه گیری کنی هر بخشی از تجارت شما ، شما نمی توانید آن را اداره کنید یا آنرا رشد دهید. “برای شروع استفاده م theثر از داده ها ، باید با یک فرضیه اثبات یا رد کرد.

ژان لوئیس گفت: “همه اینها درمورد اتصال مردم به یکدیگر و اطمینان از داشتن معیارهای خوب است که به ما امکان می دهد اندازه گیری و درک کنیم که یک راه حل تجاری چقدر موثر است و از نظر تأمین و فعالیت از چه روشی م effectiveثر هستیم.” رئیس ValueOps در Broadcom ، ارائه دهنده راه حل های نرم افزاری نیمه هادی و زیرساختی. “وقتی این ابتکارهای تجاری را به کاری که توسعه دهندگان انجام می دهند مرتبط می کنید ، توسعه دهندگان می فهمند که آنها چه کاری انجام می دهند و چرا آنها را انجام می دهند.”

ژان لوئیس وینیو ، برادکام

ژان لوئیس وینیو ، برادکام

امکان انعطاف پذیری تجارت

اگر 2020 به کسب و کار چیزی یاد می داد ، این نیاز به انعطاف پذیری و پایداری شدید سازمانی بود که هر دو به مدیریت جریان ارزش ها کمک می کنند.

“نرم افزار به عنوان بخشی از تحول دیجیتال ، برای سازمان بسیار استراتژیک است. [As proof]، میش شرکت ها می شنوید که می گویند ، “ما هواپیمایی نیستیم ، بلکه یک شرکت نرم افزاری هستیم.” چگونه بفهمیم که آنچه را که فکر می کنیم به دست خواهیم آورد ، خواهیم گرفت؟ “

مدیریت جریان ارزش به مشاغل و فناوری اطلاعات اجازه می دهد تا آنچه را که اتفاق می افتد درک کنند تا در صورت لزوم تعدیل نرخ ارز انجام شود. در این میان ، داده هایی تولید می شود که می تواند به سازمان کمک کند تا به طور مستمر پیشرفت کند ، خواه قادر به درک بهتر دلایل و عواقب باشد یا هزینه و زمان لازم برای ساخت یک دستگاه.

اشلی گفت: “در یک دنیای کاملاً رقابتی ، شما باید بیشتر ریسک کنید.” “اکنون می توانید مواردی مانند پرچم های عملکرد را به دلیل توانایی فعال و غیرفعال کردن ، پیاده سازی کنید [application features]. می توانید در این بازار بگویید که ما برای آزمایش یک توانایی جدید می رویم یا شاید همان توانایی پیاده سازی شده را به دو یا سه روش مختلف آزمایش کرده و ارزشی را که می گیریم یا نمی گیریم اندازه گیری کنیم. “

میچ اشلی ، ASG

میچ اشلی ، ASG

علاوه بر این ، دید مشترک امکان همکاری موثرتر و درک مشترک در سراسر زنجیره ارزش را فراهم می کند.

مایک داونارد ، مدیر عملیات در گفت: فن آوری های کوه سیلیکون.

پشتیبانی از بالاترین سطح سازمان نیز مهم است.

“[Value stream management] این به مشارکت زیادی احتیاج دارد ، بنابراین اگر چنین چیزی را نداشتیم ، فکر می کنم دستیابی به آن برای ما بسیار دشوارتر باشد “، داونارد گفت.” مردم در مرکز هر فرآیند قرار دارند. “

ردیف پایین

مدیریت جریان ارزش مفهوم جدیدی نیست ، اما تحول دیجیتال آن را برای انواع بیشتری از مشاغل ضروری می کند. همانطور که سال 2020 نشان داد ، دیجیتالی شدن برای بقا ضروری است. سرعت سریع تغییر به انعطاف پذیری فوق العاده سازمان ها نیاز دارد و برای این کار ، تجارت و فناوری اطلاعات باید به طور همگام کار کنند. مدیریت جریان ارزش کمک می کند.

این مقاله ها را در مورد استراتژی فناوری اطلاعات و نوآوری دنبال کنید:

11 راه توسعه DevOps

با تردید در مورد تحول در مواجهه با آینده

تحول دیجیتال: چگونه رهبران می توانند برجسته شوند

نوآوری در طی یک بیماری همه گیر شتاب می گیرد

لیزا مورگان یک نویسنده مستقل است که داده های بزرگ و BI را برای InformationWeek پوشش می دهد. او در مقالات ، گزارش ها و انواع دیگر مطالب در نشریات و سایت های مختلف شرکت کرده است ، از SD Times گرفته تا واحد هوشمند اکونومیست. مناطق مشترک پوشش شامل … بیوگرافی کامل را ببینید

ما از نظرات شما در مورد این موضوع در کانال های رسانه های اجتماعی خود استقبال می کنیم [contact us directly] با س questionsالات در مورد سایت.

مقالات بیشتر




منبع: tasiveh-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>