نقش مدیر فناوری اطلاعات در نوآوری


نوآوری غالباً از زنجیره های بازخورد مشتری محور حاصل می شود ، اما سازماندهی فناوری اطلاعات می تواند آزمون “درونی” ایده آل برای نوآوری باشد.

اعتبار: سرگئی نیوانز از طریق Adobe Stock

اعتبار: سرگئی نیوانز از طریق Adobe Stock

برای شرکت هایی که می خواهند نوآوری را جدی بگیرند ، با یک مدیر IT شروع کنید.

CIO و CIO می توانند قلب نوآوری در هر شرکتی باشند ، به شرط آنکه بفهمیم نوآوری چیست.

کلمه “نوآوری” می تواند با چنان نادرستی احاطه شود که می تواند بیش از حد به یک امر عادی تبدیل شود. اینکه بگوییم یک محصول یا راه حل “نوآورانه” است ، صرفاً این است که بگوییم وجود دارد – این همان ماهیت استفاده بیش از حد و اغراق است. در هیچ بخشی این واقعیت بیشتر از فناوری نیست ، جایی که هر ایده یا تغییر لحظه ای “نوآورانه” اعلام شود. جای تعجب نیست که افراد کمی در حال حاضر این کلمه را جدی می گیرند.

استفاده بیش از حد متأسفانه منجر به آسیب های همزمان می شود: نوآوری واقعی را می توان در سر و صدا از دست داد و ممکن است سازمانهایی که رهبران آنها عاشق سخنان خود هستند ، معتقد باشند که نوآوری واقعی “طبیعی” است و نوآورانه است ، از طرف خداوند درست است. در واقع ، نوآوری چیزی است جز.

ادبیات دانشگاهی در زمینه نوآوری بسیار زیاد است. از مفاهیم “تخریب خلاق” گرفته تا رویکرد غایت شناختی کندراتیف به چرخه ها و موج های تجاری ، از دیدگاه های مارکسیستی فناوری مبتنی بر اتوماسیون گرفته تا دیدگاه های نئولیبرالی کاهش هزینه مبتنی بر فناوری ، تمرکز بر نوآوری از بسیاری از چارچوب ها و مهلت های ایدئولوژیک ناشی می شود. برای بازکردن این بسته ، باید برای توصیف نوآوری بر روی یک زبان / واژه نامه مشترک تمرکز کنیم.

در دوره پیشین ، به زبانی ناب و دقیق ، نوآوری معنای دیگری داشت. این به معنای چیزی تکتونیکی بود ، استفاده از ایده ای که نحوه کار مردم را کاملاً تغییر می داد. اکنون این به معنای هرگونه تغییر – حتی یک تغییر تدریجی – یا استفاده از هر ایده در مدل سازمانی یا تجاری است.

برای اهداف خود ، بیایید مصالحه ای پیدا کنیم. نوآوری به سادگی باید شامل یک تغییر باشد – چه در طراحی ، فناوری یا فرایندی که به طور قابل توجهی یک ایده یا صنعت را به جلو سوق دهد. اجازه دهید همچنین تعیین کنیم که ناظر (مصرف کننده) می تواند زیبایی نوآوری را قضاوت کند.

با توجه به این تعریف ، شرایط نوآوری چیست و چه کسی در روند کار نقش مهمی دارد؟

دانشمندان و کارشناسان هم عقیده اند که نوآوری فرآیند آشفته ای است. ایده ها باید تولید و براساس آنها عمل شود. برخورد آنها نوآوری ایجاد می کند. آزادی کلید این فرآیند است ، آزادی اندیشه ، تعامل و برقراری ارتباط. تست نیز کلید این فرآیند است. هیچ چیز کاملاً از کف اقیانوس بیرون نمی آید. به همین دلایل ، متفکرانی مانند دانشگاهیان مانوئل کاستلز و آنا لی ساکسنیان در مجموع ایده “محیط نوآوری” را ابداع کرده اند که برای مجموعه ای از شرایط – برنامه ریزی شده یا اتفاقی – که فرصتی برای نوآوری ایجاد می کند ، آماده می شود. سپس نبوغ انسان انرژی بالقوه را به انرژی جنبشی تبدیل می کند.

در زمینه تجارت ، این مفهوم پیامدهای روشنی دارد. نوآوری از ترکیب فضیلت نبوغ ، تلاش و زنجیره های بازخورد پویا ناشی می شود. با توجه به زنجیره های بازخورد ، دو روش برای کسب “هوش” وجود دارد – تحقیق و مشارکت مشتری. حتی یک اختراع دوره ساز تغییر فاز نیز از یک فرایند تکراری ناشی می شود. این امکان وجود دارد که برای “نسل ها” تکرار شود ، هنوز با رکود بازار روبرو شده و سپس “Eureka!” لحظه ای را که پشتیبانی عظیمی از بازار را جمع می کند ، بزنید. در چنین فرآیند ناهمواری ، هر تکرار مهم است و هر دور بازخورد ، پشتیبانی شده توسط تحقیقات ، به موفقیت تلسکوپ سازمان کمک می کند.

این نوع آزمایشگاه ، که شامل یک چرخه ثابت توسعه ، آزمایش ، بازخورد و تکرار است ، در دفتر یک مدیر IT جایگاه طبیعی پیدا می کند. درک این به معنای نتیجه گیری است که سازمان های نوآور مدیران IT قوی دارند که سازمان های آنها به عنوان “سایت های آزمون” برای ایده های جدید ابتکاری عمل می کنند.

در اینجا مفید است که به جنبه خدمات فناوری اطلاعات سازمانی بیندیشید. اگر فناوری اطلاعات دارای کیفیت سازمان خدمات باشد ، کاربران داخلی را می توان به عنوان مشتری درک کرد. آنها “غذای سگ” هستند – آنها ایده های خود را برای محصولات و راه حل های جدید مصرف می کنند – و بازخورد ارائه می دهند ، که می تواند اشکال مختلفی داشته باشد. از طریق توافق نامه ای در سطح خدمات فناوری اطلاعات ، سپس با اصلاحات مشكل به بازخورد پاسخ می دهد. از طریق سازمان CIO ، این شرکت دارای اکوسیستم تأمین کننده و مشتری داخلی است. در حالی که بازخورد از مشتریان خارجی مهم است ، اما نادیده گرفتن این واقعیت که مشتریان داخلی و اجزای سازنده می توانند سوخت را برای نوآوری تأمین کنند ، منطقی نیست زیرا هر طرف خارجی می تواند.

این امر اغلب توسط م ingredientsلفه های داخلی و نظریه پردازان نوآوری نادیده گرفته می شود. رد نقش CIO و سازمان CIO در روند بزرگ نوآوری یک نقص بزرگ است. این یک فراخوان روشن است که CIO ها باید در مورد این موضوع رای دهند و اهمیت سازمان های خود را در نوآوری اعلام کنند.

مطالب مرتبط:

چگونه و چرا مشاغل باید با هوش مصنوعی اخلاقی کنار بیایند

رهبری فناوری اطلاعات: 10 روش برای استقرار نوآوری در شرکت ها

LogMeIn CIO: هنر ادغام مالکیت ها

رومی ماهاجان یک تاجر ، نویسنده و سرمایه گذار است و به عنوان CMRO کوانتوم خدمت می کند. وی یک دهه را در مایکروسافت گذراند و تمرکز خود را بر ایجاد روابط با شرکت و جامعه فناوری اطلاعات گذاشت. رومی با بیش از 30 شرکت فناوری مشاوره کرده است ، 500 مقاله نوشته است … بیوگرافی کامل را ببینید

ما از نظرات شما در مورد این موضوع در کانال های رسانه های اجتماعی خود استقبال می کنیم ، یا [contact us directly] با س questionsالات در مورد سایت.

مقالات بیشتر




منبع: tasiveh-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>