[ad_1]

بر اساس گزارش جدید Forrester Research ، CIO ها در سال 2021 با رشد تجارت ابری گزینه های ابری زیادی برای انتخاب دارند.

تصویر: برادران زاموروویچ - stock.adobe.com

تصویر: برادران زاموروویچ – stock.adobe.com

با آغاز سال 2021 ، فارستر پیش بینی می کند که بازار ابر آماده است تا در سال جدید به اوج جدیدی برسد. شرکت تحقیقاتی بازار فناوری اطلاعات پیش بینی کرده است که بازار جهانی زیرساخت ابر عمومی در سال 2021 با رشد 35 درصدی به 120 میلیارد دلار رسیده و ابر علی بابا پس از خدمات وب آمازون (AWS) در رتبه 3 جهانی قرار خواهد گرفت. Microsoft Azure.

به گفته دیو بارتولتی ، معاون رئیس فارستر و تحلیل گر ارشد که بر زیرساخت ها و عملیات متمرکز است ، درآمد ابر عمومی به دلیل رشد مجدد همه گیر ، به رشد بیش از حد برمی گردد. وی خاطرنشان کرد که همه شرکتهای ارائه دهنده خدمات ابری رشد چشمگیری را تجربه می کنند که احتمالاً در سال 2021 نیز ادامه خواهد داشت. “COVID ارزش ابر را ثابت کرده است و در واقع ما نمی توانیم میلیون ها کارگر را به خانه بفرستیم و اقتصاد خود را بدون تأمین کنندگان ابر ادامه دهیم.” بارتولتی اظهار داشت. “به هیچ وجه مراکز داده شرکت نمی توانند به تقاضای فوری تولید شده توسط COVID پاسخ دهند.”

چالش هایی برای پذیرنده ها

در حالی که انتظار می رود ارائه دهندگان ابر در سال 2021 رونق بگیرند ، پذیرندگان احتمالاً در ماه های آینده با چالش های مهمی روبرو خواهند شد. “بزرگترین چالشی که شرکتهای ابری در سال 2021 با آن روبرو هستند ، چگونگی تسریع در توسعه برنامههای جدید در فضای ابری است ، در حالی که مهاجرت سیستمهای قبل از ابر به ابر در دوره بهبود همه گیر ، هنگام بودجه و سطح کارکنان نامشخص است “. بارتولتی گفت.

یک مسئله اساسی که بسیاری از مشتریان ابر در سال 2021 با آن روبرو خواهند شد این است که چگونه با برنامه های جدید و بهبود یافته متمرکز بر مشتری ، با تغییر نیازهای کاربر سازگار شوند. بارتولتی گفت: “ابر راهی برای انجام سریع و در مقیاس وسیع است ، اما بسیاری از شرکت ها در سال 2020 وارد اوج مهاجرت ابر شده اند یا تازه شروع به استفاده از تمام توان ابر می کنند.” برای اینگونه شرکت ها زمان لازم است تا پروژه های توسعه نرم افزار خود را به حالت اولیه برگردانند.

مشاغل با توجه به انتخاب ابر در خارج از مرزهای ملی خود به طور فزاینده ای با مقررات سختگیرانه تر و قابلیت های محدودتر ابر روبرو می شوند. به عنوان مثال در چین ، ارائه دهندگان ابر خارجی برای فروش خدمات ابری در این کشور باید با ارائه دهندگان داخلی شریک شوند. در همین حال ، دولت ایالات متحده محدودیت هایی را برای شرکت های وابسته ابر Huawei و Huawei و همچنین سایر ارائه دهندگان ابر چینی از جمله Alibaba ، Tencent و Baidu اعمال کرده است. فارستر گفت ، در اروپا ، ایده ابر مستقل – GAIA-X – در حال شتاب گرفتن است.

موتور تحول

از طرف مثبت ، فارستر پیش بینی می کند که فناوری ابری به پیشبرد استراتژی های تحول دیجیتال شرکت ها ادامه خواهد داد. این شرکت پیش بینی کرده است که تا پایان سال 2021 ، 60٪ از شرکت ها از کانتینرها در سیستم عامل های ابری عمومی استفاده می کنند و 25٪ از توسعه دهندگان از آنها بدون سرور استفاده می کنند.

دیو بارتولتی ، فارستر

دیو بارتولتی ، فارستر

در همین حال ، در یادداشت های این مطالعه ، فناوری های بومی ابری ، مانند کانتینرها ، Kubernetes و بدون سرور ، به کسب و کارها کمک می کنند تا برنامه های مشتری محور را در مقیاس وسیع و از مرکز داده به ابر به راحتی بسازند ، مهاجرت کرده و ارتقا دهند. . قبل از همه گیری ، طبق گفته فارستر ، 19٪ از توسعه دهندگان به طور منظم از ویژگی های بدون سرور و 22٪ به طور منظم از کانتینرها برای ساخت و راه اندازی نرم افزار کاربردی ابر عمومی استفاده می کردند. در حال حاضر ، تقریباً یک چهارم توسعه دهندگان از کانتینر استفاده نمی کنند. فورستر پیش بینی می کند بهبودی از یک بیماری همه گیر سرعت این مصرف را تسریع می کند.

گزینه های بیشتر

با رشد ، بلوغ و گسترش بازارهای ابری در جهات جدید ، انتخاب به چند برابر و پراکنده ادامه خواهد یافت. بارتولتی گفت ، عمده ارائه دهندگان خدمات ابری بر روی سیستم عامل های ابری مخصوص صنعت و راه حل های خرده فروشی ، بهداشت و درمان ، رسانه ها ، دولت و سایر موارد تمرکز خواهند کرد. وی گفت: “IBM ، Microsoft ، AWS و Google راه حل های خاص صنعت را دو برابر می كنند.” “ما از” همه در ابر چه کاری انجام می دهند؟ ” “شرکتهایی مانند من در ابر چه کاری انجام می دهند؟” بارتولتی یک بازار ابر را پیش بینی می کند که بیشتر به فروش محصولات مبتنی بر راه حل منجر می شود تا فروش مبتنی بر خدمات.

ارائه دهندگان Cloud همچنین به سمت بازارهای نوظهور امیدوار کننده ای مانند Cloud Edge و محاسبات end-to-end حرکت می کنند. بارتولتی گفت ، تمام ارائه دهندگان خدمات ابر مقیاس ابری در حال توسعه خدمات اولیه متمرکز بر اینترنت اشیا برای پشتیبانی از کاربردهای گسترده تر از اینترنت اشیا هستند. وی همچنین خاطرنشان کرد که چنین سرویس هایی توسط سیستم عامل های کانتینر و سیستم عامل های Kubernetes و همچنین سرویس های توسعه یافته برای سخت افزار مدرن در محیط های مختلف فعال می شوند.

اکنون ارائه دهندگان توجه بیشتری به مشتریان محلی در فضای ابری می کنند و با چالش استقرار سرویس های ابری در مراکز داده مشتری که امنیت و سکونت داده ها در آنها مهم است ، مقابله می کنند. بارتولتی توضیح داد: “همه بزرگترین ارائه دهندگان هایپرسکار در ابر در حال ساخت مدل های ارائه خدمات ابری و ابزارهای جدید مدیریت چند ابر برای ارائه قابلیت مشاهده ابر ، مدیریت عملیات ، امنیت و اجرای سیاست ها و حاکمیت هستند.” .

هزینه های پایدار

خبر خوب این است که هزینه های ابر به طور قابل توجهی افزایش نمی یابد و احتمالاً در سال 2021 ثابت خواهد ماند. “بارتولتی گفت:” امروز واقعا فشار زیادی بر هزینه خدمات ابر نیست. در حالی که هزینه های واحد کاهش نمی یابد ، مشاغل به سرعت در ردیابی ، بهینه سازی و کاهش هزینه های ابری خود بهبود می یابند. وی در پایان گفت: “آنها بیشتر و بیشتر از ابر استفاده می كنند – این ترفند برای مدیریت استفاده موثر از آن است.”

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد استراتژی های رایانش ابری ، این مقالات را دنبال کنید:

چرا ابر توزیع شده در آینده شماست؟

چگونه می توان عملیات ابری خود را بهینه کرد

روش هایی برای کمک به CIO و CFO در محاسبه هزینه های ابر و بازده سرمایه گذاری

جان ادواردز یک روزنامه نگار کهنه کار فناوری تجارت است. کارهای او در نیویورک تایمز ، واشنگتن پست ، و همچنین نشریات تجاری و فناوری متعددی ، از جمله Computerworld ، CFO Magazine ، IBM Data Management Magazine ، RFID Journal و Electronic … منتشر شده است مشاهده کامل بیوگرافی

ما از نظرات شما در مورد این موضوع در کانال های رسانه های اجتماعی خود استقبال می کنیم [contact us directly] با س questionsالات در مورد سایت.

بینش بیشتر



[ad_2]

منبع: tasiveh-news.ir