واقعا شرکتها با چه سرعتی ابر را انتخاب می کنند؟ پیچیده است


با رایج شدن رایانش ابری در فناوری اطلاعات شرکت ها ، آنچه سر و صدا از آن کنار می رود این است که اکثر شرکت ها هنوز در چرخه تصویب نسبتاً زودرس هستند.

یکی از شرکت ها قول رایانش ابری را در اوایل سال مشاهده کرد ، قدیمی شد و به استفاده از فن آوری های ابری مدرن ادامه داد. دیگری سرسختانه به ذهنیت های موجود پایبند است ، یک مدل مجازی سازی غالب ، و با وجود صرفه جویی در هزینه های بالقوه و افزایش کارایی ، فقط در ابر درگیر می شود. ممکن است فکر کنید که این دو شرکت در اندازه ها و صنایع مختلفی هستند ، اما در واقع هر دو غول یک بخش هستند (خدمات مالی).

تفاوت در پذیرش آنها در ابر بسیار غیر معمول است. من او را همیشه در کار با مشتری های زیادی در هر صنعت می بینم. به نظر می رسد مشاغل از هر طرف به سه اردوگاه تقسیم شده اند: مبتکران ابر ، اکثریت ابر و عقب مانده ابرها.

تصویر: برادران زاموروویچ - stock.adobe.com

تصویر: برادران زاموروویچ – stock.adobe.com

چنین دیدگاهی با مطالعه پس از مطالعه که نشان می دهد انتقال به رایانش ابری مانند یک سونامی است مغایرت دارد. به عنوان مثال در نظرسنجی پذیرش ابر Oreilly در سال 2020 ، 88٪ از پاسخ دهندگان گفتند که آنها از ابر به یک شکل یا شکل دیگر استفاده می کنند و به احتمال زیاد در سال آینده استفاده از ابر را افزایش می دهند.

شک ندارم که این درست است. ابر بدون شک یک روند انقلابی است ، و گواه پیش بینی گارتنر است که هزینه های شرکتها فقط برای خدمات ابری عمومی 18.4٪ در سال جاری به 304.9 میلیارد دلار از 257.5 میلیارد دلار در سال 2020 افزایش خواهد یافت. چه کسی از تصمیم گیرندگان فناوری اطلاعات می تواند با فرد مناسب شما بگوید کاری با ابر انجام نمی دهید؟

اما در حالی که رایانش ابری در فناوری اطلاعات شرکت ها رایج شده است ، آنچه سر و صدا کنار می گذارد چیست حداکثر شرکت ها هنوز در چرخه تصویب نسبتاً زودرس هستند. در واقع ، من تقریباً تصور می کنم که در بین سازمانهایی که من با آنها کار می کنم ، 60٪ در رده عقب مانده ابرها قرار دارند ، 10٪ ناچیز نوآوران هستند و 30٪ باقی مانده در این بین هستند.

به نظر من درک وضعیت واقعی توسعه ابر در جهان جالب و مهم است ، زیرا این نشان می دهد هر چقدر بازار عظیم باشد ، هنوز فضای رشد زیادی وجود دارد. اما مهمتر از آن ، مفید است که شرکت ها تصوری واقع بینانه از مکان سفر ابر خود داشته باشند تا بتوانند از بهترین راه پیشبرد ایده بگیرند.

بیایید نگاهی دقیق به هر یک از سه سطح پذیرش بیندازیم ، اینکه نگرانی اصلی آنها چیست و اقدامات خاصی که شرکت ها می توانند برای بلوغ بیشتری در ابر انجام دهند – یعنی

سرگرم کننده از نظر معماری IT ، این شرکت ها تفاوت چندانی با 10 یا 15 سال پیش ندارند. آنها هنوز بیشتر سخت افزارها و نرم افزارها را در اختیار دارند و در مراکز داده کار می کنند. آنها ممکن است با استفاده گسترده از مجازی سازی بازده بالاتری از سرمایه خود داشته باشند ، اما فقط اندکی گام بعدی را در ارائه خدمات محاسباتی سلف سرویس بر اساس تقاضا در ابرهای عمومی برداشته اند.

به هر دلیلی – مسائل امنیتی و نظارتی ، کم تجربگی ، یا فقط ترس از تغییر – این شرکت ها انگشت های خود را با حجم کم تولید و برخی فعالیت های DevOps در ابر فرو برده اند.

پیش از زیرساخت برای مدیریت و نگهداری گران است و بسته به نیازهای استفاده ، مانند کاری که در فضای ابری انجام می دهید ، توانایی افزایش یا پایین آمدن را ندارد. اگرچه برخی از پیشرفت ها هنوز ممکن است برای برخی از سازمان ها منطقی باشد ، اما سرعت سریع تحول دیجیتال نیاز دارد که میزبانان ابر دیرهنگام برنامه مشخصی برای استفاده از ابر برای بهبود تجارت خود داشته باشند.

این شرکت ها باید دو کار انجام دهند. ابتدا مشخص کنید کدام برنامه ها و حجم کارها به راحتی به ابر عمومی منتقل می شوند. دوم ، هر سازمانی با 500 ماشین مجازی یا بیشتر در مراکز داده خود باید یک ابر خصوصی مانند OpenStack را که توسط یک ارائه دهنده خدمات با تجربه مدیریت می شود ، مستقر کند تا هزینه و پیچیدگی زیرساخت ها را مدیریت کند. به این ترتیب ، این شرکت می تواند عمر قبل از سرمایه گذاری خود را افزایش دهد ، اما عملکردی شبیه ابر را از قبل و با هزینه های قابل پیش بینی و تضمین شده ، از انعطاف پذیری برخوردار است. دلیل این امر این است که با استفاده از زیرساخت ابر خود و استفاده کامل از آن می توانید صرفه جویی قابل توجهی در هزینه های ابر غیرقابل پیش بینی عمومی ایجاد کنید.

این مراحل انتقالی می تواند به عقب ماندن ابر کمک کند تا با فناوری احساس راحتی بیشتری کرده و زمینه را برای افزایش استقبال فراهم کند.

اکثریت. این شرکت ها به آنجا می رسند. آنها بسیاری از بارهای خود را به ابر منتقل کرده اند ، اما هنوز هم پیشینه قابل توجهی را حفظ می کنند که سربار بالای آنها می تواند یک مبارزه باشد.

چه عواملی مانع از حرکت سریع این سازمان ها می شود؟ غالباً این یک شوک متغیر ابر عمومی (یعنی غیر قابل پیش بینی) از روی برچسب است. اگرچه تغییر رویکرد اشتراک هزینه های سرمایه را کاهش می دهد ، در قیمت گذاری ابری متغیرهای زیادی وجود دارد که می تواند صورتحساب های ماهانه را بیش از حد انتظار افزایش دهد.

این شرکت ها باید مراقبت از محدود کردن برنامه های خود را انجام دهند – بسته بندی همه کارهایی که باید انجام شود تا از رد پا و زیرساخت های کمتر در فضای عمومی استفاده شود ، بنابراین هزینه ها کاهش می یابد. سیستم عامل هایی مانند Kubernetes به طور خودکار روند استقرار و مقیاس گذاری برنامه هایی را که تیم های توسعه دهنده آنها راه اندازی می کنند ، کمک می کنند.

آنها همچنین باید در مورد ابر ترکیبی – ترکیبی از ابر عمومی و خصوصی که هزینه های ثابت برای ابر خصوصی و انعطاف پذیری و انعطاف پذیری ابر عمومی را ارائه می دهد ، شروع کنند. همچنین برای استفاده از بهترین قیمت ها باید بیش از یک ابر عمومی استفاده کنند.

مبتکران این ابر ستاره های ابر بیشترین بار خود را در ابر دارند ، آنها یک ابر ترکیبی را پیاده سازی کرده و ظرف سازی را پذیرفته اند. من قبلاً تخمین زده ام که 10٪ شرکتها در این گروه هستند ، اما این احتمالاً سخاوتمندانه است. در حال حاضر تعداد آنها بسیار زیاد است.

بنابراین مراحل بعدی چنین سازمانی چیست؟ اگرچه آنها لایه زیرساخت را از طریق cloud به صورت خودکار و کالایی درآورده اند ، اما به طور فزاینده ای نیاز به استفاده از فناوری های ابری در سطح برنامه دارند. گام بعدی در کاهش پیچیدگی ، تغییر به چارچوب اپراتور برای اجرای خودکار پیاده سازی و عملکرد برنامه های آنها است.

حذف هرچه بیشتر فرآیندهای دستی هنگام استقرار و یکپارچه سازی برنامه ها ، باید زمینه اصلی تمرکز این مبتکران باشد.

ممکن است شرکت ها در حال حاضر در مورد استفاده از ابر ، روی نقشه کامل باشند ، اما با برنامه ریزی و اجرای صحیح ، باید در ماه ها و سال های آینده شرایط بازی بهتر شود.

نیکلاس دیموتاکیس نایب رئیس مهندسی میدانی جهانی ، مرکز داده در Canonical است – ناشر اوبونتو.

انجمن هفته اطلاعات متخصصان فناوری اطلاعات و متخصصان صنعت را با مشاوره ، آموزش و نظرات فناوری اطلاعات گرد هم آورده است. ما تلاش می کنیم رهبران فن آوری و متخصصان موضوع را برجسته کنیم و از دانش و تجربه آنها برای کمک به مخاطبان IT خود استفاده کنیم … بیوگرافی کامل را ببینید

ما از نظرات شما در مورد این موضوع در کانال های رسانه های اجتماعی خود استقبال می کنیم [contact us directly] با س questionsالات در مورد سایت.

بینش بیشتر




منبع: tasiveh-news.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>