[ad_1]

در اینجا برخی از روندها نشان داده شده است که با مطالعه یک دهه به طول انجامیده است

اعتبار: الكساندر از طریق Adobe Stock

اعتبار: الكساندر از طریق Adobe Stock

از آنجا که مفهوم زیرساخت به عنوان یک سرویس (IaaS) از سال 2012 بر تفکر فناوری اطلاعات تسلط یافت ، زمان آن است که درک بهتری از نحوه اعتماد شرکت ها به ارائه دهندگان محاسبات ابری IaaS داشته باشیم. بنابراین تحقیق سالانه متولد شد که نحوه استراتژیهای ابری سازمانها و چگونگی پاسخگویی به نیازهای تجاری سازمانها را تعمیق می بخشد.

روی پاشنه 10شما سالانه Flexera State of the Cloud من برای برجسته کردن روندها و اشاره به مناطق تمرکز برای سالهای آینده به عقب نگاه کردم.

چند ابر

در اوایل سال 2010 ، با تغییر در فضای ابر عمومی ، هنگامی که ارائه دهندگان ابر جدید ظاهر شدند (و برخی از ارائه دهندگان موجود جای خود را دادند و در نهایت ناپدید شدند) ، پذیرش ابر از حالت موقت به استراتژیک تغییر یافت. مدیران فناوری اطلاعات پیش بینی کرده اند که درک کنند چند ابر یک رویکرد مناسب و مطلوبی برای خصوصیات IT آنها در آینده است و خواهد بود.

در اولین نظرسنجی که در آوریل 2012 انجام شد ، 68٪ از پاسخ دهندگان اظهار داشتند كه سازمان آنها به روش چند بار كار متكی است. در میان شرکتها (سازمانهایی با 1000 کارمند یا بیشتر) ، تعداد رویکردهای چند ابر به طور قابل توجهی افزایش یافته است ، از 77٪ در سال 2013 (زمانی که “استراتژی انتخاب شرکت” نامیده می شد) و بیش از حد 80٪ (82٪) در 2105. امروزه 92٪ شرکتها دارای یک استراتژی چند ابر هستند و انتظار می رود 55٪ از مشاغل تجاری طی 12 ماه آینده در ابر عمومی باشد.

امنیت

در طول این دوره تحقیقاتی ، سازمانها با ابتکارات ابری خود با چالشهای کاملاً مشابه و سازگاری روبرو هستند. جای تعجب نیست که امنیت به عنوان چالش شماره یک در ابر دیده می شود که باید مورد توجه قرار گیرد ، به ویژه برای آن سازمان هایی که برای ابر عمومی جدید هستند. با گذشت زمان ، با به دست آوردن تجربه ابر در سازمان ها ، این چالش در لیست اولویت های آنها قرار گرفت ، اما هرگز دور از بالا نرفت.

وقتی سازمانهای جدید به ابر راه یافتند ، نگرانیهای امنیتی خود را با خود آوردند و امنیت را هر ساله در بالای لیست “چالشها” نگه داشتند. در حقیقت ، امنیت شماره یک چالش ابر بود که سازمانها طی نه سال از ده سال به آن اشاره کردند. “کمبود منابع و تجربه” امنیت را به عنوان بزرگترین چالش ابر در سال 2016 ترسیم کرد. همانطور که سازمانهای بیشتری شروع به پذیرش ابر می کنند ، آنها همچنین کمبود دانش و تجربه را برای این محیط های جدید به ارمغان می آورند. امروز ، امنیت همچنان نگران کننده اصلی ابتکارات ابری است.

آزمایشاتی که باعث فرزندخواندگی شد

در مروری بر 10 سال گذشته ، آزمایشاتی که منجر به پذیرش گسترده می شود یک موضوع اصلی است. جای تعجب نیست که خدمات و فناوری هایی که سازمان ها به طور فزاینده ای در طول سال تجربه می کنند ، اغلب در محیط تولید مورد استفاده قرار می گیرند و به قطعات استاندارد بسیاری از جعبه ابزارهای فناوری اطلاعات تبدیل می شوند.

بیشتر سرویس هایی که در طول سال شاهد افزایش آزمایشات بودند ، پذیرش بیشتری را درک کردند. تا به امروز ، فناوری هایی مانند سرویس های ذخیره سازی (اکنون 54 درصد از کل پاسخ دهندگان از آن استفاده می کنند) ، فناوری های بدون سرور (که هم اکنون 44 درصد از آنها استفاده می کنند) و ارائه پایگاه داده به عنوان سرویس (DBaaS) (با استفاده از 47 درصد) شاهد افزایش تصویب هستند. پیشنهادات کانتینرهای مرتبط (CaaS) (توسط 49٪ استفاده می شود) از ارائه دهندگان ابر عمومی (از جمله Amazon Web Services ECS و EKS ، Azure Kubernetes Service و Google Kubernetes Engine) در حال افزایش است. Kubernetes ، یک ابزار ارکستراسیون کانتینر ، در این آزمایش سریعترین رشد را در آزمایش و پذیرش داشت ، از 7٪ استفاده در گزارش 2016 به 58٪ در گزارش 2020.

(همیشه استثناهایی وجود دارد. OpenStack مثال خوبی است. آزمایشات آن هر ساله افزایش می یابد تا حدود سال 2019 ، زمانی که ضعیف می شود ، و هرگز به مقبولیت عمومی که بسیاری از آنها پیش بینی کرده بودند ، شروع نمی کند.

پیش بینی براساس آزمایشات اخیر

اگر یافته های یک دهه تحقیق قابل پیش بینی باشد ، این فناوری ها و ابزارهایی هستند که می توانند با استقبال گسترده تری روبرو شوند:

  • ابزار مدیریت پیکربندی: رشد ابزارهای مدیریت پیکربندی در حال افزایش است ، اگرچه این از ابزاری به ابزار دیگر متفاوت است. اکنون بسیاری از سازمانها از بیش از یک سازمان استفاده می کنند. در روزهای ابتدایی این مطالعه ، سرآشپز و عروسك اقامت شبانه را مدیریت كردند و هر كدام در گزارش 2019 به 50٪ پذیرش تجارت رسیدند. در این مرحله ، ما شاهد آزمایشات شدیدتری با Ansible و Terraform هستیم كه هر كدام قبلاً پذیرفته شده اند توسط بیش از یک سوم پاسخ دهندگان در این شرکت. این همزمان است که عروسک و آشپز با کاهش قابل توجهی در فرزندخواندگی روبرو می شوند ، حتی تعداد کمتری از سازمان ها قصد استفاده و یا آزمایش این ابزارها را دارند.
  • سکو-به عنوان یک سرویس (PaaS): اخیراً ، پذیرش سرویسهای ابری عمومی PaaS بطور مداوم آزمایش و افزایش یافته است. اینها شامل تجزیه و تحلیل داده ها ، هوش مصنوعی و یادگیری ماشین (AI / ML) و اینترنت اشیا (اینترنت اشیا) است. در میان شرکتهای AI / ML بالاترین درصد آزمایش وجود دارد ، با 28٪ از شرکتها با آن آزمایش می کنند. 42٪ دیگر از آن استفاده می کنند و 17٪ نیز چنین کاری را انجام می دهند. صنعت امروز به طور فزاینده ای به خدماتی از جمله خدماتی که در حال تبدیل شدن به بخش استاندارد فعالیت هستند ، متکی است.

ابتکارات ابری خود را بهبود ببخشید

در طول مطالعه ، مباحث مربوط به کارهایی است که هر سازمان برای بهبود ابتکارات ابری خود انجام می دهد. برای اطمینان از اینکه کسب و کار شما از موقعیت محکمی برخوردار است زیرا استفاده از ابر همچنان رشد و نمو می کند:

  • از ادغام موثر اطمینان حاصل کنید: استفاده از ابر در بیرون ایستاده نیست ابتکارات استراتژیک و فناوری سازمان آنها را تسهیل می کند. ضمن ادغام اهداف ابر در محیط تولید ، انتقال به ابر را تا حد ممکن کارآمد انجام دهید.
  • استراتژی ابر (و ابر) خود را مرور کنید: با افزایش استفاده ، هزینه ها نیز افزایش می یابد. در سال 2021 ، بیش از 3 سازمان از 4 سازمان (76٪) سالانه 1.2 میلیون دلار (هر ماه 100000 دلار) برای ابر خرج می كنند. تعداد سازمانهایی که بیشترین هزینه های ابری را دارند (12 میلیون دلار در سال یا 1 میلیون دلار در ماه) در سال گذشته تقریباً دو برابر شده است. یک رویکرد استراتژیک برای استراتژی ابر شما ، همراه با تلاش برای بهینه سازی هزینه ابر ، برای همگام شدن با رشد مورد انتظار ، بسیار مهم است.
  • استفاده از خدمات ابری عمومی را ارزیابی کنید: با افزایش تعداد خدمات ارائه شده توسط ارائه دهندگان مختلف ابر عمومی ، فرصت های سازمان شما نیز افزایش می یابد. سازمان شما از چه خدمات ابری عمومی استفاده می کند؟ چه چیزی مفید است و چه چیزی نه؟ چه موقع اولویت بندی به عنوان بخشی از اقدامات ابری در حال انجام است؟

آنچه در سال 2012 صادق بود ، امروز نیز به همان صورت باقی مانده است: شرکت ها در هر اندازه ای گزینه های زیادی برای راه حل های ابری برای تأمین نیازهای تجاری خود دارند. با مرور اطلاعات از 10 سال از وضعیت ابر و با مشاهده روندهایی که نشان می دهد ، سازمان ها می توانند مناظر IT خود را به سمت استقرار موفقیت آمیز ابرها سوق دهند.

برایان آدلر مدیر ارشد استراتژی بازار ابر در فلکسرا است و پیش از این تحلیلگر ارشد گارتنر بود. وضعیت ابر Flexera (حق تراز قبلی) برای اولین بار در سال 2012 منتشر شد.

انجمن هفته اطلاعات متخصصان فناوری اطلاعات و متخصصان صنعت را با مشاوره ، آموزش و نظرات فناوری اطلاعات گرد هم آورده است. ما تلاش می کنیم تا رهبران فن آوری و متخصصان موضوع را برجسته کنیم و از دانش و تجربه آنها برای کمک به مخاطبان IT خود استفاده کنیم … بیوگرافی کامل را ببینید

ما از نظرات شما در مورد این موضوع در کانال های رسانه های اجتماعی خود استقبال می کنیم [contact us directly] با س questionsالات در مورد سایت.

مقالات بیشتر



[ad_2]

منبع: tasiveh-news.ir