اما در خود به جای نمک , ماده خنک کننده فریون دارااست , ایا رینگ پیستون می چرخد از این پیستون در موتور خودروهایی استفاده میگردد که در نواحی زیاد گرم هستند و تقریبا در همگی فصول سال قطر پیستون چه میزان است گرم میباشند . در یک استوانه کوچک به تیتر یک راهنمای تنه حرکت می کند. حلقه های تحت اهمیت حاشیه های باریک و پروفیل U رخ میباشند تا به عنوان اسکرابر روغن کار کنند. روی شاتون هم به طور معمول در سمت چپ شاتون ( پرفشار ) سوراخی جهت پاشش روغن ساخت شده هست . پیستون اصلی اصلی میله پیستونی بزرگی میباشد که از پایینبه سمت پیستون منتقل می شود و در واقع یک پیستون اهمیت قطر کوچکتر است. از آنجا که میله اتصال برای بخش اعظم چرخش آن زاویه دارد ، یک نیروی جانبی نیز وجود دارد که در امتداد طرف پیستون در برابر دیواره سیلندر واکنش نشان می دهد. به جهت فشرده خیس ساختن اینها ، از میله پیستون معمول موتور بخار اهمیت كراس جداگانه جداً پرهیز كردند و در عوض اولیه طراحی موتور بود كه پین گود را مستقیماً درون پیستون قرار داد. گپ حلقه ها به یار دیگر تلورانس های کمپرسور یک مورد قضیه گیج کننده برای بعضی از تعمیرکاران می باشند. بعضا از همین مقادیر شامل لقی در بین روتور و استاتور و لقی مجاز شاتون ها و لقی مجاز بوش ها و دیگر لقی ها و تلورانس های کاربردی است. پس از این تراز روی بخش اعظمی از پیستون ها را با لایه نازکی از آب قلع یا این که مواد دیگر می پوشانند . رینگها به استدلال خاصیت ارتجاعی مناسبی که دارا هستند در دوران نصب روی پیستون از ناحیهای که بریده شدهاند مقداری گشوده میگردند تا به راحتی روی پیستون و شیار منحصر به فرد خود قرار گیرند و پس از توده نمودن به شرایط نخستین برمیگردد، ناگفته نماند که قطر حلقه را دارای توجه به استانداردهای منحصربه‌فرد به خویش کمی بزرگتر از قطر سیلندر در حیث میگیرند تا عملیات آب بندی را به نحو احسن انجام دهد. در این شرایط احتراق حاصل از انفجار، بار و حرارت بالایی را به همین قطعه وارد کرده و نیروهای تراکمی و انبساطی را فراهم میکند. به همین ادله می بایست حداکثر مقدار خوردگی 0.003 اینچ سیلندر را در نظر بگیریم و در هیچ موردی نباید به جهت ردوبدل حلقه به 0.012 اینچ تجاوز بکند. برای استحکام بهتر و عمر اکثر ، به جای آن ممکن هست بعضا از پیست های مسابقه ای جعل شود. تفاوت پهناور آن در میل لنگ می باشد . شیار عمودی ضمن تولید وضعیت ارتجاعی در بدنه پیستون در موقع انبساط نصیب راهنمای پیستون را محافظت می کند.شیار در در مقابل انبساط زیاد عکس العمل نشان داده،بر بدنه پیستون،در قسمتی که محور های گژن پین قرار دارد، توشه متعددی وارد نمی شود.بیشترین نیرو به دامنه فعال پیستون که در سطح های عمود بر تکیه گاه گژن پین است وارد می شود. به طور معمول، هر چه فاصله آزاد حلقه پیستون عمده باشد نیروی بیشتری توسط رینگ پیستون در شرایط متراکم به جداره سیلندر وارد می­شود. توجه کنید که در قسمتهای بالای سیلندر میزان خوردگی بیشتر میباشد پس میزان گپ رینگ به 0.012 اینچ می رسد که سبب ارتقاء گپ رینگ به میزان 0.036 اینچ می شود. فاصله فراوان باعث از دست رفتن گاز کمپرس شده و در دست گرفتن روغن ضعیف و پیدایش پدیده پیستون بلوباین یا این که ورود گاز کمپرس شده از سیلندر به کارتر کمپرسور می شود و همچنین باعث از دست رفتن توان و در اختیار گرفتن بر روغن کاری و گریزو فرار روغن از کمپرسور می گردد. پیستون با مسئولیت آب بندی گاز را دارد و رینگ های پیستون را حمل می کند. پیستون های بزرگتر و فشار گاز بیشتر اقتدار بیشتری را تأمین می کند. در صورت پایین نمای برش خورده از یک پمپ پیستونی هیدرولیک سرکج را بازدید می نماییم که اجزای آن تماما پر‌نور است. درصورتیکه از ۶۰ صدم میلیمتر بخش اعظم فیلر جا رفت، بهتر می باشد آن سیلندر به تراشکاری برده شود و اگر از تراشکاری اومده بود، و این مسافت گشوده نیز برقرار بود تراشکار فعالیت خویش را به مهربانی انجام نداده هست . “تنه” آنها یک سیلندر نازک بود که در مرکز پیست کارگزاری شده بود. در چنین مواردی حروف C-L نشان دهنده فشار اندک و C-H بیانگر (فشار بالا) خواهد بود. اقتدار انتقال حرارت در این قطعه دوچندان اهمیت است، چرا که ممکن می باشد بالا رفتن دمای آن زیر اثر گذاری دمای محیط احتراق سبب به چسبیدنش به دیواره سیلندر و اخلال در عملکرد موتور شود. روغن کاری کراس اوور نسبت به پیستون تنه مزایایی دارااست چون روغن کاری آن مشروط به حرارت احتراق نیست: روغن بوسیله ذرات دوده احتراق کثیف نمی شود ، به عامل گرما شکسته نمی شود و ممکن میباشد روغن نخ نما تر و چسبناک تری داشته باشد. به کار گیری شود اصطکاک هر پیستون و کراس اوور ممکن میباشد فقط نیمی از آن به جهت یک پیستون تنه باشد. بخاطر داشته باشید که سازندگان گوناگون کمپرسور طاقت فرسا گیریهای زیادی به جهت تلورانس های مجاز به خرج می دهند و در صورت افزایش سایز سیلندر نسبت به سایز اولیه مورد استعمال به ازاء افزایش تقریبی هر یک هزارم اینچ قطر سیلندر بایستی میزان گپ حلقه به سه هزارم اینچ ارتقا پیدا کند.

ایندکسر