[ad_1]

اکثر شرکت ها استراتژی ابری ترکیبی دارند ، اما بخش های فناوری اطلاعات با آن دست و پنجه نرم می کنند. ابر توزیع شده برخی از مشکلات را برطرف می کند.

تصویر: Calavin - stock.adobe.com

تصویر: Calavin – stock.adobe.com

روند ابر با معرفی فناوری های جدید و تغییر الزامات تجاری در حال تغییر است. زیرساخت سنتی مرکز داده داخلی با گزینه های ابر خصوصی و عمومی تکمیل می شود و منجر به راهبردهای ابر ترکیبی می شود. استراتژی های ابر ترکیبی چالش های خود را دارند که ممکن است بخشهای فناوری اطلاعات به طور کامل پیش بینی نکرده باشند ، مانند شکاف بین ابر خصوصی و ابر عمومی. اگرچه راه حلهای ترکیبی ابری برای کمک به حل مشکل ظاهر شده اند ، روند بعدی در ابر توزیع می شود.

گارتنر ابر توزیع شده را چنین تعریف می کند: “توزیع خدمات ابر عمومی در مکانهای مختلف فیزیکی ، در حالی که عملکرد ، مدیریت ، به روزرسانی و توسعه خدمات به عهده ارائه دهنده اصلی ابر عمومی است.” در حقیقت ، گارتنر ابر توزیع شده را به عنوان 10 روند برتر سال 2020 معرفی کرد.

آنچه ابر توزیع شده را هدایت می کند

ارائه دهندگان ابر مراکز داده را در سراسر جهان نگهداری می کنند ، اگرچه مناطق و مناطق همیشه شرایط عملکردی همه موارد استفاده یا تمام نیازهای داده را برآورده نمی کنند. ارائه دهندگان ابر در حال گسترش ردپاهای خود برای ادامه تغییر نیازهای مشتری از جمله ارائه گزینه های ابری توزیع شده هستند.

ابر توزیع شده شامل مواردی است که گارتنر آن را “پست” می نامد ، که می تواند توسط بیش از یک شرکت به اشتراک گذاشته شود. همانطور که گارتنر آن را توصیف می کند ، “توزیع ابر ابرهای محاسباتی ، ذخیره سازی و ابرهای واقع در استراتژیک ایجاد می کند که می توانند به عنوان مناطق شبه مشترک ابر مشترک عمل کنند.” پست های فرعی دسترسی ابری را از مناطق به مشتری نزدیکتر می کنند.

مکان مهم است

همانطور که گارتنر در 10 مقاله یادداشت تحقیقاتی خود اشاره می کند ، “ابر توزیع شده اولین مدل ابری است که به عنوان بخشی از تعریف خود ، مکان فیزیکی خدمات ارائه شده در ابر را شامل می شود.”

ابر توزیع شده به جای ارائه یک راه حل متمرکز برای همه چیز ، می تواند نیازهای سفارشی شده برای سرویس دهی به مکان های خاص را برآورده کند. همچنین ابزاری را برای اجرای یک استراتژی ابر یکپارچه فراهم می کند که شامل کاربردهای وابسته به مکان است.

می توان گفت که معنای ابر ترکیبی اجازه دادن به یک استراتژی واحد است. با این حال ، مشاغل در تلاش هستند تا سطح ارزشی را که از ابر خصوصی خود انتظار دارند بالا ببرند ، زیرا پیاده سازی ابر خصوصی ممکن است دشوار باشد و مدیریت زیرساخت ها بهم ریخته باشد. به طور خاص ، مشتری مسئولیت مدیریت و نگهداری ابر خصوصی را دارد ، چه محلی و چه میزبان ، در حالی که ارائه دهندگان ابر منابع عمومی ابر را مدیریت و نگهداری می کنند. ابر توزیع شده از یک صفحه کنترل سازگار در هر دو استفاده می کند.

برایان بورک ، معاون تحقیقات گارتنر در بیانیه ای گفت: “ابر توزیع شده می تواند جایگزین ابر خصوصی شود و ابر ابری و سایر کاربردهای جدید را برای رایانش ابری فراهم کند. این نشان دهنده آینده رایانش ابری است.”

ابر توزیع شده بر چالش های ترکیبی غلبه می کند

چالشی که گارتنر در گزارشی از مقایسه ابر توزیع شده و ابر ترکیبی ذکر کرده این است که برخی از سازمان هایی که معتقدند ابرهای ترکیبی را پیاده سازی می کنند ، نیستند. به طور خاص ، آنها از خدمات ابری عمومی استفاده می کنند اما از فناوری های ابر خصوصی استفاده نمی کنند.

حتی وقتی مشاغل دارای یک محیط ترکیبی واقعی هستند ، با چالش هایی روبرو هستند زیرا ابر خصوصی و ابر عمومی دو پیاده سازی متفاوت هستند که باید جداگانه مدیریت شوند. مالیات سربار حاصل از این که ابر هیبریدی از نظر ارزش تأمین می کند.

اکنون پیشنهادهای ترکیبی ابری وجود دارد که به چالشهای بسیاری اشاره می کند که گارتنر در گزارش خود ذکر کرده است ، اما معماران و رهبران فناوری اطلاعات هنوز هم باید محدودیتهای ابر ترکیبی را در چشم داشته باشند.

ابر توزیع شده تکامل می یابد

ابر توزیع شده در طول زمان در چندین سطح مختلف تکامل می یابد. به عنوان مثال ، هدف و طراحی پستها بسته به موارد استفاده متفاوت خواهد بود. همچنین ، انواع خدماتی که این پست ها ارائه می دهند نیز متفاوت خواهد بود.

برای آگاهی بیشتر از چگونگی تکامل ابر توزیع شده و کاربردهای مختلف آن ، 10 روند استراتژیک برتر فناوری گارتنر برای سال 2020 را مطالعه کنید: گزارش ابر توزیع شده و تنظیمات ابر توزیعی

این مقاله ها را در مورد استراتژی ابر و حاکمیت دنبال کنید:

چگونه می توان عملیات ابری خود را بهینه کرد

روش هایی برای کمک به CIO و CFO در محاسبه هزینه های ابر و بازده سرمایه گذاری

مطالعه: مهاجرت ابرها شتاب بیشتری می گیرد

لیزا مورگان یک نویسنده مستقل است که داده های بزرگ و BI را برای InformationWeek پوشش می دهد. وی در مقالات ، گزارش ها و انواع دیگر مطالب در نشریات و سایت های مختلف شرکت کرده است ، از SD Times گرفته تا واحد هوشمند اکونومیست. مناطق مشترک پوشش شامل … بیوگرافی کامل را ببینید

ما از نظرات شما در مورد این موضوع در کانال های رسانه های اجتماعی خود استقبال می کنیم [contact us directly] با س questionsالات در مورد سایت.

بینش بیشتر



[ad_2]

منبع: tasiveh-news.ir