[ad_1]

داشتن بودجه آموزشی مزایا و معایب خود را دارد ، اما بر اساس تجربه من ، تأمین بودجه و شناسایی نیازهای آموزشی خود برای IT سودآورتر است.

تصویر: آندری پوپوف - stock.adobe.com

تصویر: آندری پوپوف – stock.adobe.com

در بیشتر موارد ، منابع انسانی ریاست آموزش را در کل شرکت بر عهده دارد. اما آیا در عوض کارکردهای فنی مانند IT باید بخشهای آموزشی و بودجه خود را داشته باشند؟ در اینجا جوانب مثبت و منفی وجود دارد.

حرفه ای ها:

1. برای شناخت مهارتهای مورد نیاز در بهترین موقعیت قرار دارد

هیچ کس وضعیت بهتری نسبت به IT برای قضاوت در جایی که مهارت و مهارت کافی ندارند ، دارد. آن دسته از ما که عملکردهای IT را مدیریت کرده ایم ، می دانیم که این نیازها از تقویت پایگاه داده ها یا مهارت های شبکه ای تا توسعه کارکنان بیشتر با تجربه در DevOps و تعاملات بین فردی با کاربران نهایی است. همچنین ، چه کسی در حال حاضر به دانش بیشتری در زمینه داده ، تجزیه و تحلیل و کارکنان در اینترنت اشیا نیاز ندارد؟

مهم نیست که مهارت در کجا لازم باشد ، وقتی IT تلاش می کند پروژه ها را انجام دهد ، “سوراخ ها” ظاهر می شوند ، اما نمی توانند.

در موارد دیگر ، کارکنان بسیار آموزش دیده ای هستند که می توانند کارهای لازم را انجام دهند ، اما به راحتی پهنای باند برای هر عملکرد IT را ندارند و محصولات را طراحی می کنند. آنها به كمكي نياز دارند كه نياز به استخدام يا آموزش دارد.

2. برای شناختن انواع آموزشی که باید در آن سرمایه گذاری کند ، در بهترین موقعیت قرار دارد

در بعضی موارد ، یک عضو کارمند ارتباطات شبکه صرفاً برای تقویت مهارتهای خاص در یک منطقه ، مانند امنیت ، به یک دوره یک باره نیاز دارد. در موارد دیگر ، ارسال کارمند در یک دوره کامل صدور گواهینامه امنیت شبکه برای کسب مهارت برای بستر شبکه ای که شرکت از آن استفاده می کند ، کاملاً منطقی خواهد بود.

از آنجا که فناوری اطلاعات مهارتهای کاری خاص مورد نیاز در هر یک از حوزه های خود را می داند ، بهترین کار برای ارزیابی منابع و دوره ها برای تعیین “مناسب ترین” مهارت های مورد نیاز است – و فناوری اطلاعات نیاز به انتخاب ارائه دهندگان و دوره های آموزشی دارد.

3- در ارزیابی بهتر از افرادی که آموزش می بینند ، در بهترین موقعیت قرار دارد

اولین پروژه های فناوری اطلاعات به طرز وحشیانه ای مهارت ها و شکاف های کارکنان را نشان داد ، بنابراین بهتر است بدانید چه کسی را برای آموزش بفرستید و نوع خاصی از آموزش را که نیاز دارد. همچنین مواد نامشهود پخته شده در این فرآیند وجود دارد. به عنوان مثال ، منطقی ترین فرد برای اعزام به یک جلسه آموزشی ممکن است درخشان ترین استعداد شما نباشد.

4- فناوری اطلاعات مربیانی عملی دارد که می توانند به فراگیران کمک کنند

آموزش هایی که بیشترین هزینه را برای فناوری اطلاعات می پردازند ، آموزش عملی در فن آوری های مورد استفاده این بخش است. اما اگر کسی را به کلاس MongoDB بفرستید و بلافاصله آن شخص را برای استفاده از مهارت های به دست آمده در پروژه قرار ندهید یا فردی را با مربی ای که می تواند به او آموزش دهد ادامه می دهد ، سرمایه خود را از دست می دهید.

بخش های خارجی مانند منابع انسانی واقعاً نمی دانند که پروژه های “مهارت واقعی” شما شامل چه مواردی است – یا کدام یک از کارکنان شما می تواند به عنوان مربی برای یک فرد تازه آموزش دیده خدمت کند. اما این کار را انجام می دهد.

5- IT می تواند مطمئن باشد که به آموزش آن پرداخته خواهد شد

اگر IT نیازهای آموزشی و بودجه خود را به یک بخش خارج از کشور که IT نیست تأمین کند ، یک قدم از کنترل آموزش خود خارج می شود و در استخر جمعی با سایر بخشهای دیگر شرکت که برای آموزش دلار نیز می جنگند قرار می گیرد.

بعلاوه ، وقتی شرکتی فروش کندتری را می بیند و مجبور است کمربند خود را روی موارد هزینه گسسته ببندد ، آموزشها اغلب در همه جا قطع می شود. اگر منابع انسانی کسی است که بودجه آموزش را کنترل می کند ، همه برای نیازهای خود به منابع انسانی لابی می کنند و این منابع انسانی است که باید تصمیم بگیرد.

در مفهوم “یک پول برای آموزش منابع انسانی” ، بخشهای فنی گرا مانند IT و مهندسی ضرر می کنند. این به این دلیل است که بسیاری از بخشهای دیگر آموزشهای عمومی تری را که می خواهند دارند – مانند آموزش مهارتهای نرم یا موضوعات گسترده تر. بنابراین وقتی زمان کاهش بودجه آموزش فرا می رسد ، منابع انسانی بسیار بهتر می تواند ارزش مباحث مربوط به مهارتهای شخصی را که معمولاً دستیابی به آنها ارزان تر از آموزش مهارتهای فنی بسیار تخصصی است که فقط ممکن است لازم باشد ، مشاهده کند.

از نظر “لابی” ، معمولاً آسان تر است که HR را متقاعد کنیم که یک کلاس تیم سازی لازم است – به جای کلاس برنامه نویسی در چیزی مانند پایتون 3.9.

موارد منفی:

1. آموزش یک صلاحیت اصلی IT نیست

فرض کنید IT بودجه آموزش خود را تأمین می کند. چه کسی آن را مدیریت و اداره می کند؟

سازمان های بزرگ فناوری اطلاعات می توانند بخش های آموزشی خود را به همراه مدیران آموزش خود تأمین كنند. این افراد اغلب هم در فناوری اطلاعات و هم در آموزش تجربه دارند – و کار بزرگی انجام می دهند. اما در بسیاری از موارد دیگر ، هیچ عملکرد رسمی آموزش فناوری اطلاعات وجود ندارد – فقط بودجه آموزش فناوری اطلاعات وجود دارد. در این موارد ، مدیر IT ، مدیران پروژه و سایر مدیریت IT باید وارد عمل شوند. آنها مهارتهای اساسی مورد نیاز و افرادی را که می خواهند به این آموزشها بفرستند – و هزینه آموزش را شناسایی می کنند.

این استراتژی برای ارزیابی جمعی کارکنان فناوری اطلاعات ، با بیرون آمدن هر مدیر با نیازهای آموزشی کارکنان خود ، کارساز است – اما خیلی کامل نیست. نقطه ضعف اصلی این است که افرادی که در تحصیلات یا آموزش واجد شرایط نیستند ، ممکن است انتخاب درستی را در آموزش انجام ندهند – نه در دوره ها و نه در افرادی که می فرستند.

2. آموزش اولویت IT نیست

پروژه های داغ و حفظ سیستم های کاری اولویت های IT هستند و نه آموزش. بنابراین ، اگر یک پروژه داغ یا مشکل بزرگی در اجرای سیستم موجود وجود داشته باشد ، آموزش به سرعت فراموش می شود. نتیجه این می شود که آموزش های پیش بینی شده در بودجه به تعویق می افتد یا اصلاً استفاده نمی شود. این امر هنگام شروع بررسی بعدی بودجه ، مبارزه با CIO را بسیار دشوار می کند. مدیر مالی بدون شک بودجه آموزش فناوری اطلاعات را به چالش می کشد و می گوید بودجه سال گذشته کم استفاده شده است ، بنابراین باید در این سطح پایین دوباره تأمین شود.

3. فشار پروژه به زبان آموزان اجازه نمی دهد

اگر IT می خواهد سرمایه گذاری خود را در آموزش کارمندان به ثمر برساند ، باید بلافاصله برای پروژه ها از یادگیری مادام العمر استفاده شود.

متأسفانه ، این همیشه اتفاق نمی افتد.

نياز به تزريق مهارت هاي جديد است – اما مهلت اجراي پروژه آنقدر سخت گير است كه هيچ كسي در پروژه نمي تواند وقت بگذارد و كارآموز جديد را براي مهارت ها و كارهاي جديد “بسوزاند”. در عوض ، یک فرد واجد شرایط که مجبور بود مربیان را راهنمایی کند ، باید وظایف پروژه را بر عهده بگیرد. مرد تازه کشف شده مهجور مانده است.

4. آموزش “چمدان اضافی” برای بودجه فناوری اطلاعات است که قبلاً برای تأیید موارد خطی در تلاش است

غیر معمول نیست که آموزش 10٪ از کل بودجه IT را به خود اختصاص می دهد. اگر IT مجبور به صرف آنها نباشد ، این 10٪ می تواند به پروژه ها و زیرساخت ها اختصاص یابد. این استدلالی برای تخلیه بودجه آموزش فناوری اطلاعات در منابع انسانی است ، جایی که هنوز می توانید آموزش را ببینید ، اما شما کسی نیستید که برای آن هزینه می شود.

5- منابع انسانی می تواند آموزش را با نتایج دیگر کارمندان که برای تجارت مهم هستند پیوند دهد

در حال حاضر ، منابع انسانی از تجزیه و تحلیل برای پیگیری نه تنها سرمایه گذاری در آموزش ، بلکه همچنین استخدام کارمندان جدید ، فرسایش ، روحیه و تعدادی از عوامل دیگر مربوط به کارمندان استفاده می کند. تجزیه و تحلیل روابط بین این عوامل را بررسی می کند ، به شرکت کمک می کند تا نتایج سرمایه گذاری های آموزشی خود را ببیند.

اکثر بخشهای فناوری اطلاعات منابع انسانی برای ارزیابی این تجزیه و تحلیل ندارند ، بنابراین این منطقه ای است که منابع انسانی می تواند منافع واقعی را به همراه داشته باشد.

خلاصه همه چیز

من با بودجه آموزشی خودشان یا بدون آنها با بخشهای IT کار کرده ام.

داشتن بودجه آموزشی موافقان و مخالفان خود را دارد ، اما من در تجربه خود به عنوان مدیر IT و مشاور فناوری اطلاعات دریافتم كه تأمین بودجه و تعیین نیازهای آموزشی خود برای IT سودآورتر است.

نیازهای فن آوری و حتی نیازهای طراحی و مدیریت کلی فناوری اطلاعات دائماً در حال تغییر است. آموزش پیشگیرانه یکی از راههای مقابله با آنهاست.

این مقالات را در مورد مهارت ها و آموزش IT دنبال کنید:

10 مهارت شغلی داغ IT برای سال 2021

راه های مبارزه با تفاوت مهارت در DevOps و ابر

آیا آموزش مجدد می تواند منجر به مشاغل ماندگار در دیجیتال و ابر شود؟

ماری ای.شکلت مفسر فناوری شناخته شده بین المللی و رئیس Transworld Data ، یک شرکت خدمات بازاریابی و فناوری است. وی پیش از تأسیس شرکت خود ، معاون تحقیقات محصول و توسعه نرم افزار در راس بود … مشاهده کامل رزومه

ما از نظرات شما در مورد این موضوع در کانال های رسانه های اجتماعی خود استقبال می کنیم [contact us directly] با س questionsالات در مورد سایت.

بینش بیشتر



[ad_2]

منبع: tasiveh-news.ir