آپدیت الگوریتم های گوگل برای موتورهای جستجو

الگوریتم های گوگل و تاثیرات آنها بر سئو پارس پک

به گفته او، موتور جستجوی گوگل رفته‌رفته شبیه دستیار هوش مصنوعی خواهد شد که اینترنت را برای کاربران مرور ، صفحات وب را بررسی می‌کند و پاسخ موردنیاز کاربران را در اختیار آنها می‌گذارد. تغییرات الگوریتم‌های گوگل نه تنها یک چالش بلکه فرصتی برای بهبود و توسعه استراتژی‌های سئو به شمار می‌آیند. استفاده هوشمندانه از این فرصت‌ها می‌تواند به افزایش ترافیک ارگانیک و ارتقای تجربه کاربری کمک کند. آپدیت‌هایی مانند Mobile-First Indexing نشان می‌دهند که نسخه موبایلی سایت‌ها اکنون در اولویت قرار دارند. یک سایت موبایلی خوب باید طراحی ریسپانسیو داشته باشد، سرعت بارگذاری آن بالا باشد و تجربه‌ای روان و بدون خطا برای کاربران موبایل فراهم کند. این تغییرات مستلزم آن است که استراتژی‌های سئو بر بهبود عملکرد و تجربه کاربری در موبایل متمرکز باشند.

توجه کنید که عبارت سرچ شده من دارای زبان عامیانه و دارای اشکال املائی است. الگوریتم برت گوگل با هوش مصنوعی، علاوه بر پیشنهادات متفاوت به زبان محاوره ای به من در پخت یک قرمه سبزی مجلسی کمک می کند. این اتفاق بزرگ، گوگل را تبدیل به یک همدم و هم صحبت برای هواداران خود کرده است. در سال 2004 ، وب مسترها و متخصصان سئو متوجه شدند که وب سایت های تازه راه اندازی شده، با وجود تلاش های فراوان مربوط به سئو، در چند ماه اول در گوگل رتبه خوبی ندارند. نکته عجیب  این بود که با وجود اینکه محتوا ها مطابق با کلید واژه مناسب وارد بازار رقابتی شده بودند، اما گوگل آن ها را به رسمیت نمی شناخت؛ در حالی که سایت ها در یاهو و بینگ رتبه خوبی داشتند.

با این حال، گاهی اوقات، موتور جستجوی گوگل الگوریتم های اصلی رو منتشر می کنه که به طور قابل توجهی بر SERP ها تأثیر می گذارد. هر بار که الگوریتم‌های گوگل به‌روزرسانی می‌شوند، استراتژی‌های سئو نیز باید به‌طور مستمر تغییر و سازگار شوند. این تغییرات نه تنها بر نحوه رتبه‌بندی صفحات تأثیر می‌گذارند، بلکه نحوه تعامل وب‌سایت‌ها با کاربران را نیز تغییر می‌دهند. الگوریتم های گوگل از یک طرف سازوکار امتیازدهی به وب‌سایت‌ها را مشخص می‌کند و از طرف دیگر وب‌سایت‌هایی را که تلاش می‌کنند تا قواعد گوگل را دور بزنند، با کاهش رتبه در نتایج روبرو می‌کند. اگر از قسمت پروپاگاندایی موضوع بگذریم، کسب اطلاعات در مورد آپدیت‌ های گوگل حداقل می‌تواند از جریمه شدن‌های بی‌مورد جلوگیری کند. در این مطلب از بلاگ پارس‌پک در مورد همین موضوع صحبت کرده و اطلاعات کاملی را در مورد این الگوریتم‌ها ارائه کرده‌ایم.

البته گوگل گفت وبمستران نیاز به نگرانی بابت این موضوع ندارند چون این الگوریتم جدید گوگل صرفا بر کندترین وب سایت ها تاثیر میگذارد. با اطلاعات درج شده در این جدول، متوجه شدیم که چگونه الگوریتم Passage Ranking بخش‌های خاص و مرتبط از صفحات مختلف را به‌طور هدفمند برای جستجوهای کاربران شناسایی و رتبه‌بندی می‌کند. این جدول نشان می‌دهد که چگونه الگوریتم گراف دانش به گوگل کمک می‌کند تا اطلاعات دقیق‌تر و مرتبط‌تر را به کاربران ارائه دهد. هدف الگوریتم helpful content این است که نتایج جستجو را به محتوایی که نیاز واقعی کاربران را برطرف می‌کند، اختصاص دهد. در ادامه چند مثال از محتوای مفید و غیرمفید را ارائه می‌دهیم تا با طرز کار الگوریتم محتوای مفید، آشنا شوید.

الگوریتم EMD در واقع یک آپدیت بزرگ بود که باعث شد سایت‌های بی‌کیفیت از رده خارج شوند. در میان تمامی آپدیت الگوریتم های گوگل، Google BERT را می‌توان یک تغییر اساسی در روند پردازش زبان طبیعی دانست. این الگوریتم به موتورهای جستجوی گوگل اجازه می‌دهد که توانایی خود در جستجو را بهبود بخشند و کاربران را به نتایجی دقیق‌تر و مرتبط‌تر هدایت کنند. سیستم‌های رتبه‌بندی اصلی گوگل به دنبال پاداش دادن به محتوای ارائه‌دهنده تجربه کاربری خوب هستند. صاحبین سایت‌ها باید توجه داشته باشند که تنها به یک یا دو جنبه از تجربه صفحه توجه نکنند، بلکه از نظر کلی باید تجربه‌ای عالی در بسیاری از جنبه‌ها ارائه دهند. وب‌مسترها و رتبه‌بندی‌های سئو در 19 تا 20 آگوست نوساناتی را تجربه کردند که می‌تواند نشان دهنده بهبود کیفیت دیگری (تایید نشده) گوگل باشد.

البته هنوز میزان دقت و قدرت این الگوریتم در حدی نیست که به دنبال تک تک وب سایت‌های جدید که محتوای دزدی دارند بیفتد. اما برای کسانی که می‌خواهند روی سایت خود سرمایه‌گذاری کنند توجه به این نکته اهمیت زیادی دارد تا مطمئن شوید دچار پنالتی گوگل نخواهید شد. این آپدیت برای بهبود تجربه کاربر و رتبه بندی جستجو طراحی شده و به کاربران امکان میده به راحتی اطلاعات مرتبط رو از بررسی های محصول و خدمات بیابند. این الگوریتم مانند یک مراقب و محافظ بر محتوای نامستدل و غیرموجه اثر می‌گذارد و با بررسی دستورالعمل‌های کیفیت جستجوی گوگل، تطابق مقاله یا وبلاگ ایجاد شده را با این دستورالعمل‌ها می‌سنجد. اگر در حال اضافه کردن تبلیغات در وبگاه یا مقاله‌تان هستید، باید از محتوای با کیفیت استفاده کنید.

گوگل سوالاتی رو ارائه داده که اگه سایت شما تحت تاثیر این به روز رسانی قرار گرفت چیکار باید کنید و چجوری کیفیت محتوای خودتون رو ارزیابی کنید. Moz کار بسیار جالبی انجام داده و تغییرات روزانه در رتبه بندی موتور جستجو رو مثل دما نشون میده. اتاق خبر کسب و کارهای ایرانی، پوشش دهنده اخبار سازمان‌ها و کسب و کارهایی است که می‌خواهند با مخاطب‌های خود به موثرترین شیوه در تعامل باشند. علاوه بر این در اپلیکیشن نیوزروم امکان تولید، توزیع و انتشار محتوا در رسانه‌های مختلف برای کاربران در نظر گرفته شده است. این به‌روزرسانی به گوگل امکان می‌دهد زمان را به عنوان یک معیار مرتبط با سؤالات جستجو در نظر بگیرد.

در واقع، روش گوگل این بود که با استفاده از الگوریتم هیلتاپ، سایت‌های منابع مرجع را تشخیص داده و سپس از طریق آن‌ها سایت‌های معتبر را شناسایی می‌کرد. این سایت‌ها اغلب از محتوای ناکارآمد به عنوان منبع ترافیک خود استفاده می‌کردند. معمولاً، ما می‌شنویم که گوگل به مردم توصیه می‌کند که این کار را انجام دهند. بعدها این الگوریتم وب اسپم از طریق یک توییت از مت کاتس، که در آن زمان رئیس تیم وب اسپم گوگل بود، به عنوان به‌روزرسانی الگوریتم پنگوئن شناخته شد. قبل از بررسی آپدیت‌های مهم الگوریتم گوگل ابتدا بهتر است تعریف واضحی از الگوریتم گوگل ارائه دهیم. کدام صفحات بیشترین تأثیر را داشته‌اند و در چه نوع جستجوهایی؟ به دقت این صفحات را بررسی کنید تا نحوه ارزیابی آن‌ها در برابر سوالات مطرح‌شده را درک کنید.

در ابتدای انتشار این آپدیت، گوگل رنک برین را به عنوان یکی از سه فاکتور مهم رتبه بندی سایت‌ها (از میان 200 فاکتور) معرفی کرد. علاوه بر این، تا قبل از انتشار آپدیت الگوریتم برت، رنک برین مهم‌ترین تغییر در آپدیت الگوریتم گوگل به شمار می‌رفت. همانطور که از هدف اصلی این الگوریتم گوگل پیداست، موش کور یا POSSUM آمده تا نتایج جستجوهای مربوط به موقعیت مکانی را دقیق‌تر و با فیلترهای بیشتری در اختیار جستجوگران قرار دهد. در واقع می‌توان الگوریتم POSSUM را به عنوان یک فیلتر محلی دانست که هم برای سایت‌های تجاری و هم کاربران و جستجوگرها مفید واقع شده است. بر اساس عملکرد این الگوریتم مرتبط‌ترین نتایج جستجو بر اساس نزدیک‌ترین موقعیت‌های مکانی به مخاطب نشان داده می‌شود.

با توجه به این نکات، بهبود و بهینه‌سازی محتوا و تجربه کاربری وب‌سایت، همچنان یکی از مهم‌ترین استراتژی‌ها برای حفظ یا بهبود رتبه‌بندی در موتورهای جستجو مانند گوگل است. بنابراین وب‌سایت‌ها باید با به‌روز نگه داشتن محتوا، ارائه تجربه کاربری بهتر، داشتن استراتژی هوشمندانه برای لینک‌سازی و به‌روزرسانی منظم محتوا رتبه سایت خود را طبق الگوریتم دنس گوگل افزایش دهند. موتور جستجوی گوگل با آپدیت کردن مدام الگوریتم‌های خود، توانسته به هدف خود که نشان دادن جستجوهای مرتبط به کاربران است، برسد و تجربه مثبت را برای آن‌ها فراهم کرده است. از آنجایی که برای گوگل محتواهای ارزشمند و اورجینال اهمیت دارد، بهتر است از این به بعد روی تحقیقات کلمه کلیدی خود بیشتر کار کنید. به این معنا که بهتر است به جای تکیه کردن روی عبارات کوتاه و کلمات کلیدی، بر روی تولید محتوای با ارزش که تمرکز کنید. هنوز هم در میان سایت‌ها نوشتن کلمات غیر طبیعی و نه چندان مفهوم در عنوان‌ها رایج است.

دنی سالیوان، کارمند گوگل، از طریق توییتر تایید کرد که صفحات وب موجود در فیچر اسنیپت ها در فهرست‌های ارگانیک تکرار نخواهند شد. این تغییر 100٪ لیست های جستجو در سراسر جهان را تحت تاثیر قرار داده است. رابط جستجوی گوگل دنی سالیوان از طریق توییتر اعلام کرد که گوگل به روز رسانی الگوریتم هسته گسترده ای را منتشر خواهد کرد. حدود 90 دقیقه بعد، او اعلام کرد که به روز رسانی در حال انجام است و 1-2 هفته زمان نیاز دارد تا عرضه شود. گوگل از طریق این آپدیت که چندین هفته طول کشید، به‌روزرسانی رتبه‌بندی بررسی‌های محصول رو اعلام کرد. این آپدیت به اون ها اجازه می‌ده تا بررسی‌های با کیفیت محصولات رو شناسایی کنند.

تمرکز اصلی این سیستم در جلوگیری از نشر اکاذیب و اخبار جعلی که با اهداف خاص در مواقع بحرانی منتشر می‌شود می‌باشد. این سیستم در حال حاضر برای تولید نتایج در قطعات ویژه یا featured snippet در مورد موضوعات خاص مانند کووید استفاده می‌شود و در نتایج عمومی استفاده نمی‌شود. سیستمی که منابع خبری محلی را در صورت مرتبط بودن با پرس و جو نشان می‌دهد. تا قبل از سال 2015 اگر می خواستید جایی برای غذا خوردن پیدا کنید، باید عبارتی مانند "رستوران های محدوده تهران پارس" را جستجو می کردید، تا شاید بتوانید آدرس رستوران های این منطقه را بیابید. اما امروزه اگر فقط عبارت "کجا باید ناهار بخورم؟" را در گوگل سرچ کنید، می توانید یک رستوران خوب در نزدیکی موقعیت  خود پیدا کنید. به بیان ساده می توان گفت Google Caffeine یک تغییر الگوریتم نیست، بلکه الگوریتم کافئین به Google اجازه می دهد صفحات بیشتری را در مدت زمان کمتری فهرست بندی کند.

این ابزارها تغییرات جدید الگوریتم‌ها را همراه با جزئیات مختلف آن‌ها به شما نمایش می‌دهند. در الگوریتم موش کور، موقعیت جغرافیایی اهمیت بیشتری نسبت به قدمت یک کسب‌وکار در افزایش رتبه سایت دارد، این ویژگی موجب می‌شود کسب‌وکارهای نوپا در جستجو‌های محلی بالا بیایند. روش‌های سئوی سایت، به دلیل آپدیت‌های الگوریتم گوگل دائماً در حال تغییر هستند. بنابراین شما به عنوان یک سئوکار حرفه‌ای باید همیشه در جریان جدیدترین به‌روزرسانی‌ها باشید. این الگوریتم در واقع آپدیتی برای الگوریتم هسته مرکزی است که در سال 2013 ایده ایجاد آن کلید خورد. یکی از نمایندگان گوگل با پدیده عجیبی مواجه شد؛ او در حالی که از نتایج جستجو بازدید می‌کرد، یک عینک‌‌فروشی را در رتبه اول گوگل دید که هیچ شباهتی به یک فروشگاه نداشت.

گوگل به‌طور مداوم الگوریتم‌های خود را به‌روز می‌کند تا بهترین نتایج ممکن را برای کاربران ارائه دهد. این به‌روزرسانی‌ها با هدف بهبود تجربه کاربری و ارائه نتایج مرتبط‌تر صورت می‌گیرند. آپدیت‌هایی مانند Panda برای شناسایی و مبارزه با محتوای بی‌کیفیت طراحی شده‌اند، زیرا محتوای تکراری یا کم‌ارزش می‌تواند تجربه کاربران را کاهش دهد. همچنین، Penguin با هدف مقابله با روش‌های کلاه سیاه سئو، مانند لینک‌سازی غیرطبیعی و اسپم، معرفی شد. این الگوریتم نقش مهمی در ارتقای شفافیت و کیفیت نتایج جستجو ایفا کرده است.

در ادامه فهرست کاملی از به روزرسانی های الگوریتم‌های گوگل بر اساس تاریخ آپدیت ها در طول سال‌های مختلف گردآوری کردیم. بله، اما مانند هر ابزار دیگری، استفاده از هوش مصنوعی نیز با مسئولیت‌هایی همراه است که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، درنظر گرفتن کیفیت و منحصربه‌فرد بودن محتواست. به نظر شما محتوای هوش مصنوعی از نظر گوگل قابل تشخیص است؟ نظرتان در مورد پیشرفت هوش مصنوعی و تطابق آن با زندگی انسانی چیست؟ در بخش دیدگاه تجربیات و نظرات خودتان را بنویسید. در دنیای پویای بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO)، متخصصان و استراتژیست‌ها همواره به دنبال راه‌هایی برای ساده‌سازی و درک بهتر عوامل موثر در موفقیت یک وب‌سایت هستند. یکی از این رویکردها، استفاده از مدل‌های هرمی است که به شکل بصری، اولویت‌ها و مراحل مختلف سئو را نشان می‌دهند.

مثل سایر به روز رسانی های الگوریتم اصلی، این آپدیت هم برای بهبود سیستم طراحی شده و کارش ارزیابی محتوا هستش. گوگل زیاد در مورد تغییرات اصلی الگوریتمش صحبت نمیکنه؛ یعنی ممکنه بعضی از تغییرات رو کسی متوجه‌شون نشه مگه اینکه سایتتون کاهش رتبه و ترافیک داشته باشه و متوجه بشید که یه تغییراتی ایجاد شده. گوگل همیشه داره الگوریتمش رو تغییر میده، چون هر چی جلوتر میریم، تکنولوژی پیشرفته‌تر میشه و در نتیجه کاربران هم توقعاتشون از گوگل بالاتر میره. کسایی که سئوکار هستند و یا سئو سایت خودشون رو انجام میدن باید با این تغییرات آشنا باشن تا بتونند سایت های خودشون رو در رتبه خوبی نگه دارند. گوگل این به‌روزرسانی را در ۲۴ فوریه ۲۰۱۱ برای شناسایی یا جلوگیری از انتشار محتواهای تکراری، سرقت ادبی یا نامعتبر و فعالیت‌هایی مانند استفاده بی‌رویه از کلمات کلیدی، ارسال هرزنامه و مواردی از این قبیل ارائه کرد. در یک اعلام رسمی در وبلاگ گوگل، بیان شد که این تغییر بر روی ۳۵٪ از  جستجوها تأثیر گذاشته و به طور قابل توجهی تقریباً بر ۶ تا ۱۰٪ از عبارات جستجویی تأثیر گذاشته است.

الگوریتم‌های مدرن مانند RankBrain، Panda، Penguin، و Hummingbird به دنبال افزایش کیفیت نتایج جستجو هستند و به جای تمرکز صرفاً بر روی تعداد لینک‌ها، به معیارهای دیگری مانند کیفیت محتوا، تجربه کاربری و انطباق جستجو توجه دارند. بروزرسانی‌های اصلی گوگل (Core Updates) تغییرات گسترده‌ای در الگوریتم موتور جستجوی گوگل هستند که با هدف بهبود نتایج جستجو انجام می‌شوند. این بروزرسانی‌ها بر ارزیابی کیفیت محتوا و تجربه کاربری تأکید دارند و ممکن است رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها را به طور قابل توجهی تحت تأثیر قرار دهند. برای حفظ یا بهبود رتبه وب‌سایت خود، تمرکز بر تولید محتوای باکیفیت، معتبر و مرتبط، به همراه رعایت اصول فنی و تجربه کاربری مناسب، ضروری است. در سال 2024، الگوریتم‌های گوگل به کمک تکنولوژی‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، تجربه کاربری و کیفیت نتایج جستجو را بهبود بخشیده‌اند. الگوریتم‌هایی مانند Helpful Content و MUM بر اهمیت ارائه محتوای مفید و مرتبط تأکید دارند.

در اواخر قرن بیستم، گوگل تصمیم گرفت الگوریتم جدیدی را معرفی کند که توسط آن امکان رتبه‌بندی سایت‌ها وجود داشته باشد. پیج رنک جزو اولین الگوریتم‌های گوگل است.در ابتدا این الگوریتم لینک‌هایی که به هر دامنه یا صفحه داده می‌شد را بررسی می‌کرد و بر همین اساس هر سایتی که لینک‌های بیشتر و معتبرتری داشت، در رتبه‌های برتر قرار می‌گرفت. رفته‌رفته گوگل الگوریتم پیج رنک را با هدف جلوگیری از ساخت بک لینک‌های انبوه و پولی توسعه داد. قبل از اینکه به سراغ بررسی الگوریتم‌های گوگل برویم بد نیست نکته‌ای را بدانید. بسیاری از متخصصان سئو زمانی که می‌بینند ترافیک وب سایت به طرز غیرقابل پیش بینی کننده‌ای کم شده است، اول از همه به سراغ مسائلی چون اسپم بودن، بررسی بک لینک‌ها یا سئوی داخلی سایت می‌روند. در حالی که یکی از مواردی که ممکن است در نظر نگیرند آپدیت‌هایی است که گوگل برای الگوریتم‌های سئوی خود می‌دهد.

یکی از مهم‌ترین تغییرات این راهبرد، آپدیت هسته گوگل است که تأثیرات قابل توجهی بر جستجوی وب و وب‌سایت‌ها دارند. اخیرا هم گوگل در الگورتیم‌های خود آپدیت‌های جدیدی انجام داده و صفحات وب را باتوجه به معیارهای جدیدی ارزیابی می‌کند تا تجربه کاربری و کیفیت محتواهای موجود در اینترنت را بهبود بخشد. در این مطلب هم تصمیم داریم به بررسی نکات کلیدی و جذاب از آخرین آپدیت الگوریتم های گوگل بپردازیم و پیامدهای آن‌ها را روی رتبه‌بندی و سئو وبسایت‌ها مورد بررسی قرار دهیم. البته ناگفته نماند که علاوه بر کیفیت محتوا، عوامل دیگری مانند سرعت بارگذاری و ریسپانسیو بودن سایت و همینطور تجربه کاربری خوب هم در رتبه‌بندی تاثیرگذارند. پس باید هر دو حالت را درنظر بگیرد؛ ممکن است محتوای شما ایندکس شود یا امکان دارد اصلاً رتبه نگیرد.

ساندار پیچای، مدیرعامل این شرکت، در جلسه‌ای که به اعلام درآمد‌های فصلی اختصاص داشت، از «ماجراجویی» جدید گوگل در این زمینه خبر داد. اولین گام این تحول با معرفی قابلیت AI Overviews برداشته شد؛ ویژگی‌ای که روش نمایش اطلاعات در نتایج جست‌و‌جو را متحول کرده است. اما این فقط آغاز راه است و گوگل قصد دارد قابلیت‌های بیشتری را در این مسیر توسعه دهد. جهت بهینه سازی برای موتور های جستجو یا سئو، توصیه می شود که از محتوای جدید و غیر تکراری و مفید برای کاربران استفاده شود. در صورت استفاده از محتوای دیگران بدون کسب اجازه از آن ها، ممکن است با شکایت کاربران به گوگل مواجه شوید و صفحات و یا محتوای تکراری شما از ایندکس گوگل حذف شوند و با افت رنک نیز مواجه شوید.

این الگوریتم به کل جمله یا عبارت نگاه می‌کند و روابط بین کلمات را در نظر می‌گیرد. این به معنای آن است که برت می‌تواند منظور واقعی شما را از جستجو بفهمد و مطالب مرتبط با آن را به شما نشان دهد. اما در آخرین به‌روزرسانی این الگوریتم که در سال ۲۰۱۶ رخ داد، بک لینک‌های هر صفحه بررسی می‌شود و در صورت استفاده از لینک‌های مخرب، گوگل همان صفحه را به جای کل سایت جریمه می‌کند. هرچند گوگل از سال‌ها قبل به ارائه خدمات به کاربران مشغول بود، اما پاندا اولین الگوریتمی ‌بود که در دنیای مدرن سئو به صورت رسمی ‌معرفی شد. این الگوریتم همانطور که از نامش پیداست، می‌تواند چند کار را با هم انجام دهد. برخلاف سایر الگوریتم‌ها که تسک‌ها را یکی پس از دیگری انجام می‌دادند، الگوریتم MUM چندین کار را باهم انجام می‌دهد.

نشون بدید که می دونید به چه چیزی نگاه می کنید یا به عبارتی نشون بدید که متخصص هستید. برای پشتیبانی از تخصص خود و تقویت صحت ارزیابی، شواهدی مانند تصاویر، صدا یا سایر ارتباط‌های تجربه خودتون رو با آنچه ارزیابی می‌کنید ارائه بدید. هنگامی که درباره آینده جست‌و‌جو و هوش مصنوعی از پیچای سوال شد، او به پروژه‌ای به نام Project Astra اشاره کرد؛ فناوری جدیدی که می‌تواند از طریق دوربین دستگاه اطلاعاتی درباره محیط پیرامون کاربر ارائه دهد. پیچای همچنین Deep Research، ابزاری هوش مصنوعی مبتنی بر مدل جمینای را معرفی کرد که می‌تواند نحوه استفاده از گوگل را برای همیشه تغییر دهد. بررسی و تحلیل مداوم عملکرد وب‌سایت، از جمله رتبه کلمات کلیدی، میزان ترافیک ارگانیک، و نرخ تبدیل، به شما کمک می‌کند نقاط ضعف را شناسایی کرده و اقدامات اصلاحی مناسب را انجام دهید. به عبارت دیگر، برای رتبه‌بندی بهتر در گوگل، ارائه محتوای اصیل و معتبر، همراه با توجه به حریم خصوصی کاربران، بسیار مهم است.

داشتن رتبه بالا در گوگل به ‌طرز چشمگیری سبب بالا بردن حجم ترافیک و دیده شدن وب‌ سایت می ‌شود. در سال 2007 گوگل از مایکروسافت به‌ عنوان پر بازدید ترین سایت در فضای مجازی پیشی گرفت با این حجم ترافیک کسب یک جایگاه در صفحه نتایج گوگل می‌تواند به‌ معنای افزایش چشمگیر تعداد بازدید کنندگان از سایت باشد. یعنی که صفحاتی که قبلاً رتبه پایین تری داشتند، اکنون میتونند رتبه بهتری در نتایج جستجو دریافت کنند. همانطور که ملاحظه فرمودید ۸ مورد از الگوریتم‌های گوگل و هر آپدیت، عملکرد و هدف خاص خود را دارد. RankBrain یک سیستم است که توسط گوگل توسعه داده شده است و به آن کمک می‌کند تا هدف احتمالی کاربر از یک عبارت جستجو را درک کند.

گوگل، به عنوان یکی از مهم‌ترین موتورهای جستجو در دنیا، همواره بهبودهایی در الگوریتم خود اعمال می‌کند تا تجربه کاربری را بهبود بخشد و به کاربران نتایج جستجوی بهتری ارائه دهد. در این راستا، آپدیت‌های جدید الگوریتم گوگل می‌توانند تأثیرات قابل توجهی بر رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها داشته باشند. اخیراً، یکی از آپدیت‌های جدید گوگل، با بررسی ۵۰ وب‌سایت و تحلیل ویژگی‌های آنها، الگوهای مشترکی را که ممکن است بر رتبه‌بندی تأثیر بگذارند، شناسایی کرده است. هر چند گوگل سال‌ها قبل از آن نیز به ارائه خدمات مشغول بود، اما پاندا اولین الگوریتمی ‌بود که در دنیای مدرن سئو به صورت رسمی ‌معرفی شد. این الگوریتم در سال 2016 به الگوریتم هسته پیوست و در نتیجه دائماً در حال فعالیت و بررسی سایت‌هاست.

موتورهای جستجو از الگوریتم ها و بسیاری از عناصر رتبه بندی برای رتبه بندی صفحات وب بر اساس اهمیت صفحات در نتایج موتور جستجو (SERP) استفاده می کنند. با تغییرات الگوریتم‌هایی مانند Penguin، تمرکز بر لینک‌سازی طبیعی و معتبر افزایش یافته است. لینک‌های غیرطبیعی یا لینک‌هایی که از سایت‌های اسپم دریافت می‌شوند، می‌توانند تأثیر منفی بر رتبه‌بندی سایت داشته باشند. استراتژی‌های لینک‌سازی باید بر همکاری با وب‌سایت‌های معتبر، انتشار مقالات با کیفیت بالا و ایجاد بک‌لینک‌های طبیعی از طریق محتوای مفید متمرکز شوند. همان‌طور که در قسمت‌های قبلی توضیح داده شد، گوگل همیشه تلاش می‌کند تا با به‌روز نگه داشتن الگوریتم‌های خود، تجربه و رضایت کاربران را افزایش دهد.

از این رو برخی از سایت‌ها برای دور زدن گوگل از خرید لینک و یا شرکت کردن در شبکه‌های لینکی استفاده می‌کنند. الگوریتم پنگوئن که اکنون یکی از الگوریتم‌های هسته‌ای گوگل محسوب می‌شود، کمک کرد تا این موتور جستجو کنترل بیشتری بر روی تکنیک‌های اسپم و محتواهای بی ارزش داشته باشد. رنک برین یک الگوریتم یادگیری ماشینی (machine learning algorithm) است که از هوش مصنوعی برای درک بهتر مقصود و منظور عبارات جستجو شده، استفاده می‌کند. این الگوریتم مشخص می‌کند که کدام نتیجه ممکن است انتظارات کاربران را بهتر از سایرین برآورده کند. اما با گذشت زمان اکنون رنک برین با همه عبارات جستجو شده در گوگل درگیر شده است. این الگوریتم تعامل کاربر با مباحث و ویژگی‌های خاص هر عبارت جستجو شده را بررسی کرده و مرتبط‌ترین و مناسب‌ترین نتیجه را برای او انتخاب می‌کند.

همچنین همواره وب‌ سایت های بسیاری هستند که برای دستیابی به رتبه‌ های برتر در این موتور های جستجوی گوگل و بهینه‌ سازی وب‌ سایت خود از روش‌ های مختلف استفاده می‌کنند. به‌روزرسانی تازگی گوگل (Google’s Freshness Update) یک تغییر قابل توجه در الگوریتم رتبه‌بندی گوگل بود که باعث بهبود دقیق‌تر نتایج جستجو و پاسخگویی به نیازهای کاربران شد. گوگل به تازگی یک مقاله تحقیقاتی منتشر کرده است که با موفقیت قادر به تطبیق پرس و جوهای جستجو با صفحات وب مرتبط فقط با استفاده از عبارات جستجوی کاربر و محتوای صفحات وب است. این الگوریتم، ممکن است در برخی موارد به‌طور مستقیم استفاده نشود یا به‌عنوان یکی از الگوریتم‌های گوگل در کنار دیگر الگوریتم‌ها به‌کار گرفته شود. به عنوان مثال، این یک نمونه از نحوه عملکرد یک الگوریتم “تطبیق عصبی” است. الگوریتم تازگی محتوا یا Freshness Algorithm در سال 2011 توسط گوگل منتشر شد.


https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/