بهترین روشهای لینکسازی داخلی برای توزیع قدرت صفحه!
لینک سازی داخلی چیست؟ بهترین روشهای لینک سازی داخلی
سایر لینکها جزء لینکهای جهتیابی به حساب میآیند، برای همین لازم نیست نگران تاثیر منفی احتمالی آنها باشید. با استفاده از تکنیک Topic clusters and pillar pages در بازاریابی محتوا و سئو، مفاهیم و کلمات کلیدی اصلی خود را به فرصتی برای لینکسازی داخلی تبدیل کنید. بهطور خلاصه تاپیک کلاسترها مجموعهای از محتوا هستند که مفاهیمی گسترده را پوشش میدهند. هر گروه دارای یک صفحه پیلار و تعداد زیادی مطلب خوشهای برای پشتیبانی از صفحه اصلی ستونی است. دلیل مؤثر بودن تاپیک کلاسترها در استراتژی لینک سازی داخلی سایت این است که آنها مراکز یا کانونهای محتواهای مرتبط را شکل میدهند.
بعضی از پست ها ترافیک قابل توجهی را جذب میکنند، اما مشکل این است که پست بلاگ به ندرت می تواند نرخ تبدیل بالایی داشته باشد. زیرا معمولا کاربران را از وبلاگ های پر بازدید به لندینگ پیج، هدایت نمی کنید. لینک هایی که در محتوای صفحه قرار می گیرند از نظر سئو ارزش و اعتبار بیشتری نسبت به لینک های که در به در هدر، فوتر یا نوار کناری (ساید واید) قرار گرفته اند، دارند. لینک های دیگری نیز وجود دارد که متداول نیستند و استفاده زیادی ندارند. برای پیدا کردن لینکهای خارجی باکیفیت، به جستجوی وبسایتهای معتبر و مرتبط با صنعت خود بپردازید و تلاش کنید تا از طریق ارتباطات و ارائه محتوای ارزشمند، لینکهای ورودی از این سایتها دریافت کنید. CMS یا سیستم مدیریت محتوا (Content Management System) یک نرمافزار است که به کاربران امکان میدهد بدون نیاز به دانش کدنویسی، وبسایت ایجاد و مدیریت کنند.
به طور کلی، پیوند از سایتی مانند “ایسنا” تأثیر بسیار بیشتری نسبت به پیوند یک وبلاگ نویس ناشناس خواهد داشت. اگرچه به دست آوردن این پیوندها گران است، اما ارزش خرید و یا تلاش را دارند. تیم وب داران با تکیه بر سه اصل آموزش , اجرا و مدیریت به صورت تخصصی در حوزه های طراحی سایت، سئو از سال 1394 فعالیت خود را با نام رایانه پویان آغاز کرد. یکی دیگر از اشتباهات معمولی که اکثر سایت ها در بازاریابی محتوای خود دارند استفاده مکرر از جمله با ما تماس بگیرید و لینک آن به صفحه ” تماس با ما ” است. کیفیت یعنی از صفحات با کیفیت و پر ترافیک خود به صفحاتی که می خواهید در آن ها کسب رتبه کنید لینک بدهید.
لینک سازی خارجی که از آن با عنوان لینک بیلدینگ هم یاد می شود، به لینک هایی گفته می شود که در سایر وب سایت ها قرار گرفته و آن ها را به وب سایت شما یا وب سایت مورد نظرتان متصل می کند. اگر به سئو آشنایی داشته باشید این کمک خواهد کرد که مفاهیم اولیه لینک سازی داخلی را بهتر درک کنید. علاوه بر متن، میتوانید از تصاویر نیز برای لینک سازی داخلی استفاده کنید. همانطور که اشاره کردیم یکی از ارزشمندترین صفحات از لحاظ لینکدهی و بالابردن بازدید صفحات دیگر، لینکسازی در صفحه اول است. در واقع اگر بتوانید به صورت منظم تمام صفحات خود را به صفحه اول لینکدهی کنید، میتوانید رتبههای برتر گوگل را به خود اختصاص دهید.
در ادامه این مقاله قصد داریم به بهترین روش های استفاده از لینک داخلی برای سئو و بهینه سازی سایت بپردازیم که فرآیند بهینه سازی سایت شما را بهبود می بخشند. همانطور که پیچیدگی های پیوند داخلی سئو را بررسی می کنید، به یاد داشته باشید که ثبات و ارتباط کلیدی است. این استراتژی ها را با جدیت اجرا کنید تا شاهد تاثیر مثبت بر عملکرد سئوی وب سایت خود باشید. پیوندهای داخلی قدرت را در صفحات مختلف توزیع می کنند و قدرت کلی وب سایت شما را تقویت می کنند. برای لینک سازی داخلی حتما باید یک استراتژی کلی درست کرده و در آن درصد لینکها را مشخص نمایید. در صورتی که لینک سازی داخلی به صورت غیر اصولی انجام شود، الگوریتم آن را بهعنوان اسپم شناسایی کرده و از نتایج جستجو حذف میکند.
وقتی صحبت از لینک سازی می شود، درست است که اعتبار یک سایت مهم است، اما ارتباط آن سایت با سایت مقصد نیز مهم است. نزدیک به 20 سال بعد، پیوندها هنوز بهترین راه برای تعیین کیفیت یک صفحه وب هستند. به همین دلیل است که بک لینک ها به عنوان سیگنال رتبهبندی گوگل باقی می مانند. وبسایت میزبان باید اعتبار بالایی داشته باشد تا لینکهای ورودی به وبسایت خود اعتبار بالایی داشته باشند. بسیاری از اطلاعات ارزشمند و استراتژی های قدرتمند در لینک سازی داخلی چیزی بیشتر از پیش آگهی های پیشرفته و پیچیده نیستند.
این مسئله مخصوصا در سایتهای بزرگ به شدت رخ میدهد و با ابزارهایی از قبیل رنک مث و yoast میتوانید آنها را شناسایی کنید. بهتر است تا حد امکان صفحاتی که به هم متصل شوند که از نظر موضوعی مرتبط باشند. بهعنوان مثال، در وبلاگ میتوانید بین مقالاتی که به هم ارتباط دارند لینک ایجاد کنید. البته لینک دادن به صفحات غیر مرتبط تاثیر منفی در سئو ایجاد نمیکند، اما رعایت این نکته قطعا نتیجه بهتری را به دنبال خواهد داشت. در این مثال، لینکهای درباره ما، شرایط و ضوابط، سؤالات متداول و ارتباط با ما در فوتر وبسایت قرار دارند و با کلیک بر روی هر یک از آنها، کاربر به صفحه مربوطه هدایت میشود. بهطور خلاصه لینک دهی خارجی به ایجاد لینکها از وبسایت شما به سایتهای دیگر اشاره دارد، درحالیکه بک لینک به لینکهایی اشاره دارد که از سایتهای دیگر به وبسایت شما ارجاع داده میشود.
برای رفع این مشکل، باید لینکهای داخلی را بهصورت مناسب در صفحات مرتبط قرارداد و ارتباطات بین مطالب و صفحات را تقویت کرد. استفاده از جملات انکر تکست ((anchor text مناسب و شناختهشده برای لینکهای داخلی نیز توصیه میشود. این راهنماییها تنها گامهای اولیه برای آموزش لینک سازی یا لینک دهی داخلی هستند. لینک سازی در بین صفحات داخلی یک سایت یک فرآیند پیچیده است و نیاز به بررسی و تجزیهوتحلیل مداوم دارد. مهمترین نکته این است که هدف اصلی شما ایجاد ارتباط منطقی و مفید بین صفحات وبسایت خود باشد تا کاربران و موتورهای جستجو بتوانند به بهترین شکل از وبسایت شما استفاده کنند. تصور کنید یک بازرس هستید و درست مقابل یک برج تجاری قرار دارید که در هر طبقه آن چندین واحد وجود دارد ولی برج آسانسور ندارد!
اگر لینکها را بالای صفحه قرار دهید، نرخ پرش یا بانس ریت (Bounce rate) کاهش و زمان ماندگاری (Dwell Time) در سایت افزایش پیدا میکند. در نهایت قرار دادن لینکهای داخلی در بالای صفحه به افراد این امکان را میدهد که فوراً روی لینک کلیک کنند، در این صورت آنها زمان بیشتری را در سایت شما میگذرانند. طبیعی است که شما میخواهید لینکهای داخلی را در سرتاسر محتوای خود پخش کنید، اما از قرار دادن 1 یا 2 لینک در بالای صفحه نیز ترسی نداشته باشید. در گذشته مدیران وبسایتها برای جلوگیری از انتقال رتبه صفحه به URLهای ناخواسته، از لینکهای داخلی Nofollow استفاده میکردند. با این کار جریان عصاره لینک (Link juice) به سمت صفحات پولساز روانه میشد، در حالی که لینکها هنوز هم برای کاربران کارایی داشتند. امروزه ارزش و تاثیر رتبهبندی صفحات از طریق لینکهای Nofollow از بین میرود.
بدون لینک سازی داخلی هوشمندانه، صفحات ممکن است در سایت شما غیرفعال باشند، از گوگل حذف شده و ترافیک ارگانیک نداشته باشند. بدتر از آن، یک ساختار لینک داخلی ضعیف میتواند تجربه کاربری ضعیفی ایجاد کند و پیدا کردن صفحات مورد نیاز را برای بازدیدکنندگان دشوار کند و منجر به خروج شود. علاوه بر این، لینکهای منو اولین راهی هستند که کاربران با استفاده از آنها مهمترین محتواهای سایت شما را کشف میکنند. بنابراین با وجود اینکه لینکهای منو از نظر سئو اعتبار کمتری نسبت به لینکهای بدنه دارند، اما هنوز بخش مهمی از ساختار لینکهای داخلی سایت به حساب میآیند. لینکسازی فرآیند ایجاد ارتباط میان صفحات وبسایت شما (لینکسازی داخلی) یا ارتباط با صفحات سایر وبسایتها (لینکسازی خارجی) است. هدف اصلی از لینکسازی، بهبود تجربه کاربری، تسهیل پیمایش در وبسایت و افزایش اعتبار دامنه از نظر موتورهای جستجو مانند گوگل است.
با اینکه ممکن است تهیه محتوا از کیبوردهای مرتبط زمان بر باشد اما میتوانید از آنها برای عمیق شدن در مطلب استفاده کنید. داشتن لیست Top keyword، بازدیدهای سایت را حول کیورد یونیک بالاتر میبرد و به سرعت شما را به صفحات اول گوگل نزدیک میکند. اما در نوشته دوم به کمک تکنیک آسمان خراش توانستیم به حدود 4700 کلمه برسیم. یقیناً در 4700 کلمه، دستمان برای استفاده از کلمات کلیدی بیشتر و بهتر، بازتر است. از طرف دیگر، تمام سوالات کاربر در نوشته جدید پاسخ داده شده و کمتر چیزی از قلم افتاده است. چنین محتوایی میتواند خیلی سریعتر رتبه بگیرد و باعث بالا رفتن بازدید سایتتان شود.
برای این کار، گاهی ممکن است نیاز به هزینه کردن نباشد و گاهی هم باید برای خرید بک لینک و دادن رپورتاژ قوی، دست به جیب شد. اما قبل از اینکه بخواهید هر هزینهای را انجام دهید، باید ساختار فعلی و درونی سایت را بهبود ببخشید. صفحاتی که شما به آنها لینک میدهید، نقش تعیین کنندهای در گرفتن رتبه بهتر در نتایج سرچ گوگل دارند. اعتبار صفحه به کیفیت محتوای آن، ۲ فاکتور مهمی است که باید در لینک سازی به آن توجه کنید. لینک های داخلی عامل رتبه بندی قدرتمند برای وب سایت است، البته نه به اندازه بک لینک (منظور از بک لینک، لینک های ورودی از سایت های دیگر به وبسایت ما می باشد)، اما ارزش استفاده را دارند. پیش از ظهور CMS، طراحی وب سایت ها نیازمند دانش تخصصی در زمینه برنامهنویسی و کدنویسی بود.
سپس به این موضوع خواهیم پرداخت که چرا از CMS استفاده میکنیم و چه مزایایی برای کسبوکارها و کاربران دارد. در این مطلب از بخش آموزش مدیریت محتوا در بلاگ پارسپک، نحوه کار با CMS را توضیح خواهیم داد و به نکاتی برای انتخاب بهترین CMS اشاره خواهیم کرد. همچنین، انواع مختلف CMS را معرفی کرده و مزایا و معایب استفاده از CMS را بررسی خواهیم کرد. در دنیای دیجیتال امروز، داشتن یک وبسایت حرفهای و کاربرپسند برای هر کسبوکاری امری ضروری است. طراحی سایت با وردپرس بهعنوان یکی از محبوبترین پلتفرمها، انتخابی مناسب برای بسیاری از شرکتها و سازمانهاست.
این مسئله روی کلمات کلیدی و عبارات مربوط به هر صفحه وبسایت نیز تاثیرگذار است. زمانی که چندین صفحه با موضوعی مشابه وجود دارند، موتورهای جستجو با استفاده از لینکهای داخلی تصمیم میگیرند کدام صفحه از همه مهمتر است و باید حتماً در صفحه نتایج جستجو با آن کلمات کلیدی قرار بگیرد. هدف شما این است که به رباتهای جستجو کمک کنید که با سایت شما بیشتر و بهتر آشنا شوند و بفهمند کدام صفحات و مطالب برای شما اهمیت بیشتری دارند. به این ترتیب، لینکسازی داخلی به آنها کمک میکند که صفحات کلیدی شما را شناسایی کنند. لینک سازی داخلی یکی از اصول مهم بهینهسازی موتورهای جستجو (SEO) است که به بهبود ساختار سایت و تجربه کاربری کمک میکند. با استفاده از لینکهای داخلی، میتوانیم کاربران را به صفحات مرتبط هدایت کرده و زمان ماندگاری آنها را در سایت افزایش دهیم.
گوگل امتیازات ویژهای در نظر گرفته که در نوع رتبهبندی سایتها و صفحات تاثیرگذار هستند؛ این امتیازات بر اساس احتمال کلیک کردن کاربران روی لینکها داده میشوند. در این بخش، انواع لینکهای داخلی را بهترتیب از باارزشترین تا کمارزشترین مرتب کردهایم و مزیت هر یک را برای وبسایتها را توضیح میدهیم. با مشخص کردن یک بازه زمانی، امکان مرتب سازی صفحات بر اساس ایمپرشن و کلیک وجود دارد. در صورتی که میخواهید فاکتور پوزیشن را هم روی مطالب اعمال کنید، باید صفحاتی را در نظر بگیرید که یک تعداد کلیک و بازدید نسبی را داشته باشند. در صورتی که مطلب جدید سایت را میتوان با کیبوردهای مرتبط به این صفحات وصل کرد و از این صفحات لینک گرفت، لینک سازی را شروع کنید. ساختار لینکسازی داخلی مناسب، در ارائه خدمات سئو می تواند نقش بسیار تاثیر گذاری داشته باشد.
این یک عمل متداول در برخی از سایتها است که با ارزش ترین لینک های خود را در فوتر سایت قرار می دهند. برای مثال اگر متن شما کمتر از هشتصد کلمه باشد ، نهایت ۴ یا ۵ لینک برای شما توصیه می شود ولی اگر متن شما بالای ۱۵۰۰ کلمه باشد تا ۲۰ لینک هم معقول به نظر میرسد. البته لینک های تصاویر هم خوب هستند به شرطی که تصاویر منبع اصلی لینک ها نباشد و فرض کنید که در تصاویر از تگ آلت مناسب استفاده شده باشد. اما صرف نظر از اینکه شما چقدر پیچیده یا اساسی فکر میکنید، هیچ کس در این مورد شکی ندارد که این روش بسیار مهم است. انواع مختلف متن لنگر را آزمایش کنید تا بفهمید چه چیزی در بین مخاطبان شما بهترین طنین انداز است و نتایج بهینه سئو را به همراه دارد.
Whitepaper به شما کمک میکند تا روی یک موضوع عمیق شوید و توضیحات مفصلی را بنویسید. توجه داشته باشید که وایت پیپر باید یک روایت خطی و از صفر تا صد داشته باشد. علاوه بر آن میتوانید تحلیلهای شخصی، چارت و نمودار، اینفوگرافی و عکس و… را در مقالات وایت پیپر بگنجانید. پیدا کردن 5 لینک داخلی برای سایتهایی که مطالب منتشر شده زیادی ندارند، مشکل است. بنابراین لازم است که تقویم محتوایی و استراتژی محتوای مناسب را هم داشته باشید. در سرچ کنسول سایت خودتان می توانید از قسمت گزارش پیوند ها این مشکل را پیدا کنید.
اما در سایتهای غیر وردپرسی باید است تیم فنی سایت بخواهید تا نقشه سایت را به شما بدهند. لینکسازی به افزایش اعتبار سایت شما در نظر موتورهای جستجو کمک میکند و میتواند باعث افزایش ترافیک و دیده شدن بیشتر سایت شما شود. با استفاده از روشهای لینک سازی و اصول آن، میتوان به افزایش اعتبار و رتبهبندی وبسایت خود کمک کرد. با استفاده از ابزارهای تحلیل وبسایت مانند Google Analytics، میتوانید جزئیاتی درباره رفتار کاربران در وبسایت خود به دست آورید. بررسی صفحاتی که بازدیدکنندگان بیشتری دریافت میکنند و دریافت کمتری دارند، میتواند به شناسایی صفحاتی که نیاز به استفاده از لینکهای داخلی بیشتر دارند کمک کند. لینکدهی به صفحاتی که ارتباطی با محتوای صفحه مبدا ندارند نه تنها برای کاربران بیفایده است، بلکه میتواند موتورهای جستجو را نیز سردرگم کند.
به عنوان مثال، لینکهای «تماس با ما»، «درباره ما» و «سیاست حفظ حریم خصوصی» معمولاً در پاورقی سایت قرار میگیرند. ۲- دومین نکته در لینک سازی داخلی این است که کلمه کلیدی باید در اولین پاراگراف (۱۰۰ کلمه اول) قرار بگیرد و bold شود. البته، مانند هر چیزی در سئو، از انکرتکست غنی از کلمات کلیدی سوء استفاده شده است. امروزه ساخت تعداد زیادی لینک متنی با استفاده عینی از کلمات کلیدی، هرزنامه محسوب می شود. به دلیل طولانی بودن فرآیند لینک سازی داخلی در اینجا چند مرحله کلی برای شروع و راهنمایی شما در این زمینه آورده شده است. شما میتوانید با مطالعه از منابع آموزشی این روش را بهخوبی و با جزئیات بیشتری فرا بگیرید.
به طور خاص، پیوندهایی که در فوترها و سایدبارها قرار دارند، تقریباً به اندازه پیوندهایی که در وسط محتوای صفحه یافت می شوند، ارزش ندارند. آیا صفحهای که به شما لینک میدهد، در گوگل دارای رتبه است؟ اگر چنین است، آن پیوند تأثیر بزرگی بر رتبهبندی شما خواهد داشت. در واقع، اعتبار صفحهای که به شما لینک میدهد بیش از هر عامل دیگری اهمیت دارد. به دلایل مختلف ممکن است برخی از صفحات به آدرس جدید انتقال یافته و اصطلاحا ریدایرکت شوند. بهعنوان مثال، فرض کنید از صفحه A به B لینک دادهاید و سپس B به C ریدایرکت شده است. در این مثال، لینکهای "صفحه 1"، "صفحه 2" و "صفحه 3" در نوار کناری قرار دارند و با کلیک بر روی هر یک از آنها، کاربر به صفحه مربوطه هدایت میشود.
لینک سازی داخلی به معنای ایجاد لینک (پیوند) بین صفحات مختلف یک وبسایت است. به عبارت دیگر، شما با استفاده از لینک سازی داخلی، کاربران را از یک صفحه از سایت خود به صفحهای دیگر هدایت میکنید. این لینکها میتوانند در متن، تصاویر، دکمهها و یا هر جای دیگری از سایت شما قرار بگیرند. بکلینکها اعتبار وبسایت و قدرت دامنه را افزایش میدهند، به این ترتیب باعث میشوند سایتها در صفحه نتایج جستجوی گوگل (SERP) از رتبهبندی بالاتری برخوردار شوند. بیشتر اوقات افراد هر بک لینکها به عنوان یک رای اعتماد سایر سایتها در نظر میگیرند.
Anchor Text توسط الگوریتم پنگوئن گوگل بررسی میشود و اگر درک درستی از آن داشته باشید، سایتتان هیچوقت جریمه نخواهد شد. در روش دوم باید با استفاده از افزونه Scraper برای کروم، نتایج گوگل را به فایل اکسل تبدیل و سپس آن را دانلود کنید. البته اگر تجربه کافی ندارید می توانید از خدمات مشاوره سئو استفاده کنید، برای دریافت نوبت مشاوره ما، فرم را پر کنید. مجموعه بی نظیز از جداول استفاده شده در وب سایت که با html و css و javascript ساخته شده است در ادامه می ... قصد داریم آموزش کاربردی و مفیدی رو خدمتتون ارائه بدیم که به راحتی بتونید منو سایت خود را یا هر المانی ...
لینکهای داخلی سبب میشوند تا کاربر هنگام مطالعه محتوای مدنظر خود بتواند با دیگر امکانات سایت شما آشنا شود و از صفحات دیگر شما نیز بازدید کند. در واقع با این لینکها میتوانید مخاطب را بیشتر از حالت عادی در صفحات خود نگه دارید و تا حد زیادی نرخ پرش را کاهش دهید. از آنجایی که یکی از عوامل موثر در رتبه بندی سایتها میزان کم نرخ پرش است میتوان گفت که لینک دهی به صورت مستقیم در افزایش رتبه سایت تاثیر خواهد داشت. در نتیجه، لینک سازی داخلی سئو یک استراتژی پویا با مزایای گسترده است، از جمله بهبود ناوبری، بهبود تجربه کاربر، و افزایش اعتبار صفحه. اولین تکنیک از تکنیکهای لینک سازی داخلی 2023، استفاده بهینه از انکرتکست تا همان متن لینک است. چرا که Anchor Text یکی از معیارهای اصلی گوگل برای مشخص کردن موضوع سایت به شمار میرود.
در این مقاله به بررسی اصول و روشهای لینک دهی داخلی میپردازیم و اهمیت آن بر سئو وبسایت را بررسی خواهیم کرد. با خواندن این مقاله شما قادر خواهید بود تا با استفاده از استراتژیهای Internal link مناسب، رتبهبندی وبسایت خود را در نتایج جستجو بهبود دهید و تجربه کاربری بهتری را برای بازدیدکنندگان فراهم سازید. بهعبارتدیگر، ایجاد لینکها از یک صفحه به صفحات دیگر درون همان وبسایت را لینک دهی داخلی میگویند. این لینکها میتوانند از یک متن یا تصویر باشند که با کلیک بر روی آنها، کاربر به صفحههای دیگر درون وبسایت هدایت میشود. هدف اصلی از لینک سازی داخلی، به کاربران و موتورهای جستجو کمک کردن برای ناوبری بهتر درون وبسایت و ارائه ارتباطات میان صفحات مختلف است. این نوع لینک دهی معمولاً برای تقویت ساختار وبسایت، بهبود تجربه کاربری و توزیع رتبهبندی صفحات درونی استفاده میشود.
همانطور که اشاره شد، لینکها میتوانند مانند رگهای بدن عمل کنند و صفحات مختلف سایت را به هم متصل کنند. اگر برای لینک دهی داخلی استراتژی درستی تدوین شود، از این طریق میتوان ساختار سلسله مراتبی را در سایت ایجاد کرد. استفاده از متن لینک (Anchor Text) مناسب در لینکهای داخلی میتواند به شناسایی فرصتهای لینک سازی داخلی کمک کند. استفاده از کلمات کلیدی مرتبط و متناسب با صفحه مقصد میتواند ارزش لینک دهی بیشتری به آن صفحه بدهد. میتوانید از لینکهای متنی استفاده کنید که کلمات کلیدی مرتبط را دربرگیرند، یا از منوها و نوارهای جانبی استفاده کنید تا به صفحات مهم و مرتبط هدایت شوید. بررسی کلمات کلیدی مرتبط با هر صفحه وب و انتخاب آنها از مهمترین گامها در لینک سازی است.
امروزه گوگل تنها به A HREF نگاه نمیکند بلکه بهAnchor text که بخشی از آن پیوند میباشد نیز نگاه میکند و Anchor text که به خوبی با محتوای کلی ارتباط دارد، بهترین گزینه است. لینکهای داخلی، کوچک، قدرتمند، ساده و کمی پیچیده هستند و موجب هدایت کاربران در محتوای دیجیتال و دادن اطلاعات درباره نحوه عملکرد وبسایت به خزندههای موتور جست و جو میشوند. این لینکها تقریبا در تمامی صفحات اینترنت یافت میشوند و به دلیل این که بخش مهمی از یک استراتژی موفق سئو هستند، برای بهینهسازی محتوا در سئو لازم است با آنها آشنا شوید. یک ساختار سایت واضح و سلسلهمراتبی به موتورهای جستجو کمک میکند تا اهمیت صفحات را بهتر درک کنند. صفحات اصلی باید به صفحات فرعی لینک داده شوند و این صفحات فرعی نیز به صفحات دیگر مرتبط باشند.
از لینک های ناوبری برای کمک به کاربران به حرکت آنها در صفحات سایت شما استفاده می شود آنها پیوند های گسترده هستند که ساختار سایت شما را مشخص میکنند. در کل، گذاشتن لینک در سایت باید به صورت منطقی و متعادل انجام شود تا به بهبود رتبهبندی و تجربه کاربری کمک کند. سرعت بارگذاری وبسایت، یکی از عوامل کلیدی است که تاثیر مستقیمی بر تجربه کاربری، رتبه بندی در موتورهای جست ... خزنده گوگل به طور مرتب در سرتاسر اینترنت میخزد تا مسیرهای پیوند و محتواهای جدید وبسایتها را پیدا و فهرست بندی کند. در واقع زمانی که محتوا دارای چندین لینک داخلی قوی باشد، خزیدن با سرعت بیشتری انجام میشود و محتوای جدیدی که منتشر میکنید، به راحتی یافت میشود. کاربران میتوانند به سرعت مقالات، تصاویر یا محصولات جدید اضافه کنند.
لینکهای بدنه محتوا را مانند کابلهای نوری لینکها در نظر بگیرید، زیرا آنها اطلاعات زیادی را به کاربر و موتورهای جستجو منتقل میکنند. فراموش نکنید گوگل برای اینکه فهم بهتری نسبت به زمینه محتوا پیدا کند، دائماً الگوریتمهای خود را تغییر میدهد. گوگل همچون گذشته فقط به انکر تکست لینکها نگاه نمیکند، بلکه از کلمات اطراف لینکها نیز اطلاعات لازم را استخراج میکند. هر چه اطراف لینکهای داخلی پرمحتواتر باشد، گوگل بهتر میتواند صفحهای که به آن لینک میدهید را درک کند. یادتان باشد که باید لینکهای بدنه را به هر محتوای خود اضافه کنید، چه برای ذکر منبع، چه تشویق به کلیک و چه برای اینکه فقط اطلاعات بیشتری را ارائه دهید.
برای مثال اگر مطالب یک سایت درباره علم پزشکی است، نباید از یک سایت که آموزش سئو انجام میدهد، لینک بگیرید. ۳- یکی دیگر از روشهای لینک سازی، این است که میتوانید از سایت های خبری یا سایتهای مرتبط و هم موضوع، رپورتاژ آگهی بخرید. در صورتی که مقالههای شما با کیفیت و مورد اعتماد باشند، خیلی از وب سایتهای دیگر مقاله شما را در قالب لینک خارجی به کاربرات خود معرفی میکنند. اما باید توجه داشته باشید که بالا بردن رتبه سایت در گوگل سرعت بسیار کمی دارد، زیرا کاربران به صورت طبیعی سایت شما را به دیگران معرفی نمیکنند و محبوب شدن سایت به زمان زیادی نیاز دارد. لینک سازی برای هر سایت و میزان گستردگی آن، فروشگاهی بودن و غیره میتواند متفاوت باشد و برای هر سایت با توجه به استراتژی محتوا آن کاملا متفاوت است و باید با شرایط سایت تدوین شود.
ما جدیدترین تکنیک ها، روش ها، استراتژی ها و معرفی کامل و مزایای لینک سازی داخلی و خارجی را برای درک بهتر اهمیت پیوندها در این مقاله گردآوری کردهایم. در خدمات سئو سایت تلاش میشود تا صفحات جدید با سرعت بالا توسط موتورهای جستجو ایندکس شوند. خزندههای موتورهای جستجو بهطور مداوم به سایت وارد شده و از طریق لینکهای داخلی بین صفحات حرکت میکنند. در نتیجه اگر صفحات جدید از طریق این لینکها بهراحتی برای خزندهها قابل شناسایی باشند، سرعت ایندکس افزایش پیدا میکند. تمرکز بیش از حد بر لینکدهی به یک صفحه خاص (مانند صفحه اصلی یا صفحات فروش) میتواند توزیع نادرست اعتبار صفحات را به همراه داشته باشد. این رویکرد باعث کاهش ارزش لینکهای دیگر صفحات میشود و ممکن است موتورهای جستجو این کار را بهعنوان یک تکنیک اسپم شناسایی کنند.
در ادامه به دو نوع لینک سازی داخلی اشاره می کنیم که شما باید از آن استفاده زیاد و نادرست از آن ها اجتناب کنید. صفحات مهم سایت خود را شناسایی کنید و از صفحات دیگر به آنها لینک دهید. این صفحات میتوانند شامل صفحه اصلی، صفحات محصولات یا خدمات، صفحات بلاگ و … باشند. مطالعات موردی وبسایتهایی را که استراتژیهای پیوند داخلی را با موفقیت پیادهسازی کردهاند و شاهد پیشرفتهای ملموس در عملکرد سئوی خود بودهاند را بررسی کنید. یک جریان طبیعی برای جلوگیری از بهینه سازی بیش از حد، که می تواند توسط موتورهای جستجو جریمه شود، حفظ کنید.
https://seohacker.academy/product/seo-course-gray-hat-mastering/